IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Tri najveća proizvođača konzola zahtevaće da svaka video igra poseduje informaciju kolike su tačno šanse da se dobije nagrada od plaćenih loot box-ova.
Grinding je termin koji se koristi u video igrama za radnju koja se besomučno i, praktično, besmisleno ponavlja. Najčešće je vezan za koncept loot box-ova — virtuelnih elemenata u video igri koji, pošto se na njima određeni broj puta ponovi radnja, igraču daju nagradu. Naravno, uglavnom postoji prečica, koja podrazumeva plaćanje i automatsko dobijanje nagrade.
Postoji dobar razlog zašto grinding ima vrlo negativnu reputaciju među gejmerima. Ne doprinosi užitku, ne razvija nikakvu priču, tu je samo da bi od igrača oduzeo neko vreme i tako ga naterao da potroši pare. Zbog toga favorizuje igrače koji imaju para da troše na kupovinu unutar igre, što je veoma iritantan problem u svim multiplayer igrama.
Zapravo, mnogi smatraju da trenutni koncept loot box-a nije nimalo različit od kockanja. Ukoliko zavisi od sreće da li ćete dobiti nešto, a pritom je moguće izgubiti novac u tom procesu, ne postoji velika razlika između video igara i kazina sa poker aparatima i ruletom. Osim što u kazino ne smeju da uđu deca.
Tri najveća proizvođača konzola za video igre, posle godina kritika od strane igrača, odlučila su da naprave prvi korak u rešavanju problema. Nintendo, Microsoft i Sony će od sada zahtevati da svaki proizvođač video igara za njihove platforme objavi kolike su tačno šanse da se dobije nagrada od plaćenih loot box-ova.
Entertainment Software Association (ESA), koja okuplja veliki broj najvećih izdavača video igara, objavila je ovu inicijativu. Neki izdavači već objavljuju informacije o verovatnoći da se dobije nešto kupovinom sadržaja loot box-a, a da će to uraditi do kraja 2020. obavezali su se EA, Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Take-Two Interactive, Ubisoft, Warner Bros. i Wizards of the Coast.
Ova odluka će na snagu stupiti tokom 2020, a odnosiće se samo na igre koje su objavljene za PlayStation, Xbox i Nintendo Switch, ali neće obuhvatati one objavljene za PC.
Predstavnici sve tri kompanije su istakli kako će se potruditi da i u budućnosti rade na što transparentnijem odnosu sa klijentima, kako bi svako mogao da uživa u video igrama — što na kraju krajeva i treba da bude poenta.
U poslednjih godinu dana porasla je zabrinutost oko koncepta loot box-ova, pogotovo u onim igrama koje ciljaju decu. Zbog toga je sve glasnije lobiranje da se uvedu zakoni koji će zabraniti sve mehanizme koji u zamenu za novac omogućavaju bilo koju vrstu pobede unutar igre. Pogotovo za one igre koje su namenjene maloletnicima.
Ostaje da se vidi da li će potez Microsoft-a, Nintendo-a i Sony-a doneti stvarnu promenu ili će ipak morati da se pribegne izmeni zakona.
Objavio/la članak.
četvrtak, 8. Avgust, 2019.