IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Da li su bili manje srećni jer su radili duže? Da li je to bilo zbog toga što su imali mnogo zahteva koje su morali da rešavaju i nakon posla? Zaključak se nije nazirao
Microsoft je nedavno otkrio neprijatne vesti: cela grupa radnika, i to onih sa najboljim rezultatima, bila je prosto nesrećna zbog lošeg balansa posla i privatnog života. Naime, u poređenju sa ostalim grupama u Microsoft-u, 700 zaposlenih koji rade u Surface-u i Xbox odeljku za razvoj pokazali su nezavidne rezultate kada je u pitanju balans život-posao. Kako bi izbegli gubitak talenata koje bi teško zamenili, Microsoft je imao zadatak da otkrije odakle dolazi ovo nezadovoljstvo. Šta je ovu grupu ljudi činilo nesrećnijom u odnosu na ostale?
U sekciji Upshot, u New York Times-u, Nil Irvin objašnjava kako se Microsoft suočio sa ovom situacijom. Kompanijski tim za analizu posvećen je proučavanju zaposlenih, kako bi našli način da ih učine efikasnijim i srećnijim na poslu. Umesto da postavlja radnicima upitnike, oni su odlučili da posmatraju kako zaposleni provode vreme, kako bi došli do nekih zaključaka. Izvor su bili kalendari i mejlovi zaposlenih.
Microsoft je potom uporedio podatke iz inboksa i kalendara sa onim kolegama koji su ostvarili bolje rezultate kada je u pitanju ravnoteža između posla i privatnog života. Tako su analitičari mogli da uvide da li oni koji su manje zadovoljni vreme provode drugačije od onih “srećnijih”.
Da li su bili manje srećni jer su radili duže? Da li je to bilo zbog toga što su imali mnogo zahteva koje su morali da rešavaju i nakon posla? Zaključak se nije nazirao. “Srećniji” zaposleni su radili isto koliko i ostali i slali mejlove tokom celog dana.
“Instinkt da se radi o prekovremenom radu kao uzroku nije bio dokazan i brojkama”, piše Irvin za NYT. “Ljudi koji su prihvatili odgovornije pozicije pomirili su se s tim da su te stvari (duže radno vreme – prim. autora) deo posla”.
Analitičari u Microsoft-u nisu odustajali. Nastavili su da “kopaju”. Otkrili su da zaposleni provode veliki procenat vremena na sastancima tokom nedelje, prosečno 27 sati. Ali to je bilo slično vremenu koje su provodile i druge grupe zaposlenih, s jednom bitnom razlikom. Sastanci u Surface-u i Xbox-u su bili sa više ljudi, sa 10 do 20 ljudi po sastanku. Ovo je ostavljalo malo vremena zaposlenima da se koncentrišu na kreativni deo posla. Zato su ostajali kasno noću ili radili vikendom. To je bilo jedino vreme kada su mogli da se posvete onome što im je zapravo posao.
“Problem je bio što su se menadžeri borili sa svojim rasporedima zbog “krcatih” sastanaka, i time bi smanjivali vreme koje bi im ostajalo za zadatke za koje im treba puna pažnja i dubinsko promišljanje o problemima”, navodi se u tekstu.
Da bi popravili ovakvo stanje, Microsoft je savetovao zaposlenima u ova dva odseka da naprave neke izmene:
Razmislite o tome koliko veliki sastanci treba da budu, i kako bi samo ljudi koji su neophodni na sastancima trebalo da budu tu.
Ostavite termine u rasporedima (zakazujte ih) za rad za koji treba koncentracija, za kreativni rad.
Proveravajte na nedeljnom nivou koliko ste vremena proveli u slanju mejlova tokom slobodnih sati, ili vikendom
Posle nekog vremena, zadovoljstvo zaposlenih se povećalo, i imali su više vremena da se bave svojim poslom, umesto da ga “guraju” u vreme između hiljadu i jednog sastanka.
Objavio/la članak.
petak, 5. Jul, 2019.