Sa nestrpljenjem smo iščekivali 25. februar i prvi događaj ove sorte u Nišu. Da nismo bili jedini potvrdile su i Nišlije koje su, uprkos jakom celovečernjem pljusku, počele da pristižu i zauzimaju mesta čak i čitavih pola sata pre starta mitapa.

Već smo spominjali Niš kao jedno od stecišta ljudi iz IT sektora u Srbiji, budući da ima dosta programerskog talenta.

Živa diskusija na mitapu je pokazala i to da su ovdašnji softveraši željni novih znanja iz oblasti tehnolokog preduzetništva, ali i skloni razvoju sopstvenih biznisa.

CaseTrek

CaseTrek

CaseTrek je online case management software koji pomaže advokatskim kancelarijama svojim modernim rešenjima za praćenje predmeta, saradnju pravnih timova i komunikaciju sa klijentima. Kao ko-osnivač ovog startapa, spomenuo sam najinteresantnija tržišta, a istakao sam i važnost toga da se vašim potencijalnim korisnicima nađete svojim savetima i odgovorima na njihove probleme.

Themes Kingdom

ThemesKingdom

Siniša Komlenić je objasnio kako je redizajnom lending stranice za Themes Kingdom došao do povećanja prodaje od čak 60 puta. Siniša nas je bukvalno proveo step-by-step kroz obe faze redizajna (nakon prve faze prodaja skočila 30 puta, nakon druge dva puta). Siniša je pored toga objasnio i razloge koji stoje iza tih dveju etapa redizajna, kao i sam značaj lending stranice kao prvog kontakta potencijalne mušterije sa vašim biznisom.

Nakon svoje prezentacije Siniša je bio obasut pitanjima, što samo po sebi govori o vrednosti saveta koje je imao za nišlije.

VetCloud

VetCloud

Ivan Vesić je niškoj publici predstavio svoja iskustva i stavove u vezi enterprajz startapova, i objasnio zašto se on sam odlučio da cilja na B2B radije nego na konzumere. Po njegovim rečima, sada je najbolje vreme da se započne startap jer je u toku tzv. “preraspodela bogatstva” od etabliranih kompanija ka novim igračima na tržištu. Takođe, Ivan je predstavio VetCloud – savremeno rešenje namenjeno veterinarima za upravljanje sopstveim inventarom i klinikama, kao i vođenja evidencije o pruženim uslugama.

Šta je i zašto treba imati MVP?

MVP

Diljan Dimitrov, jedan od partnera akceleratora iz Sofije “Eleven” je pričao o tome šta je Minimal Viable Product kao i o značaju MVP u ciklusu razvoja proizvoda (Build-Measure-Learn).

Uz jako puno korisnih saveta sa ovog dela mitapa, jedni od ključnih saveta su i da je izbacivanje proizvoda jedan od najbržih načina da se nešto nauči, ali i to da MVP ne mora biti gotov proizvod, već i samo “obećanje proizvoda”. Prema Diljanovim rečima, primer za ovo potonje je Dropbox, koji je pre početka gradnje proizvoda imao video kao MVP kojim je uspešno testirao koncept za svoj biznis.

Nakon prilično detaljne priče o MVP, Diljan je predstavio i Eleven Akcelerator koji investira u startape u ranoj fazi. Već je poznato da je Vetcloud jedan od startapa pod mentorstvom Elevena, a čitaoci startita su imali prilike da o ovom akceleratoru čitaju i u ranijim postovima.

Do sledećeg puta

Jako smo uživali u prvom mitapu u Nišu, a sudeći prema pitanjima, minglovanju posle zvaničnog dela kao i komentarima sa društvenih mreža, i nišlije su podelile užitak sa nama. Sve u svemu, sjajna energija i fenomenalna publika u Nišu koja obećava da je za očekivati da će odatle izaći pregršt kul priča i startapova u nekoj bližoj budućnosti.