Beogradski MediaWorks želi da oživi digitalna izdanja, izbacuje proizvod ovog meseca, a već ima 2 korisnika

MediaWorks je beogradski startap sa idejom da kreira platformu za digitalne magazine budućnosti – odnosno da pri izradi digitalnih izdanja klasičnih medija iskoriste prednosti koje novi medij omogućava – interaktivnost, povezivanje sa drugim platformama i društvenim mrežama i sl. Mnogi izdavači magazina gube trku sa drugim medijskim sadržajima, a iskusna ekipa iz oblasti digitalnih i

Zoja Kukić
12/06/2014

MediaWorks je beogradski startap sa idejom da kreira platformu za digitalne magazine budućnosti – odnosno da pri izradi digitalnih izdanja klasičnih medija iskoriste prednosti koje novi medij omogućava – interaktivnost, povezivanje sa drugim platformama i društvenim mrežama i sl.

Mnogi izdavači magazina gube trku sa drugim medijskim sadržajima, a iskusna ekipa iz oblasti digitalnih i klasičnih medija, Ivan Jelić i Nikola Janković odlučili su da im pomognu u tome. Ivan je zadužen za razvoj B92.net, mnogi će se složiti tehnološki najnaprednijeg web portala u našoj zemlji, a Nikola se vratio iz Slovenije gde je osnovao Videotop, izdavača 12 klasičnih magazina u Sloveniji i Hrvatskoj.

nikola_jankovicMi smo uvereni da magazini imaju budućnost i želimo da kreiramo platformu za izdavače koja će im omogućiti da kreiraju magazin prema željama novih čitalaca.

Digitalna izdanja na svim platformama i uređajima bez dodatnog posla za izdavača

Tim veruje da svojim rešenjem mogu da pariraju globalnoj konkurenciji, kako kvalitetom, tako i cenom, tako da će se od starta fokusirati na svetsko tržište, na kome ima više od 17 000 redovnih izdanja časopisa i koje vredi približno 110 milijardi dolara.

Iako će im primarni fokus biti na izdavačima magazina, MediaWorks se može koristiti za svakakve oblike digitalnih publikacija – od revija i časopisa, brošura, prodajnih kataloga, pa i web portala kojima bi kreirao aplikacije za mobilne uređaje.

Ono što MediaWorks svakako čini posebno zanimljivim je omogućavanje kreiranja digitalnog izdanja bez ikakvih dodatnih znanja i zadataka. Platforma, koju sam i sama imala priliku da isprobam, pojednostavila je maksimalno dodavanje interaktivnih sadržaja na već postojeću pripremu za štampu.

MW_EditPage

Dakle, sve što je potrebno je da u MediaWorks unesete svoje štampano izdanje i on će ga automatski podeliti po stranama i omogućiti vam da uz samo dva klika dodate dodatne fotografije, linkove, video, menjate tekst, dopunjujete, prebacujete na bilo koju stranu i dr. Na ovaj način može maltene bilo koji zaposleni da se bavi dodatnim sadržajem i unošenjem istog. Ovo je dobra opcija za one izdavače koji hoće da testiraju svoj biznis preko digitalizacije – neka vrsta MVPja za njih.

Ali za one koji već vide svoju budućnost u digitalnim izdanjima, MediaWorks će im pružiti podršku i integraciju sa skoro svim platformama. Ivan nam je to detaljnije objasnio:

Ivan JelicU budućnosti, medijske kuće će kreirati sadržaj i neće razmišljati o tome na koji servis ili hardver će ga distribusati. To mogu biti Facebook iliTwitter, kao i hardverske platforme, od telefona, interaktivnih naočara, satova ili frižidera…

Dobro, na frižiderima verovatno nećemo objavljivati magazine, ali možda recepte iz njih? Izdavač ne mora da zna da sve te platforme postoje – mi ćemo se pobrinuti za to da se njegov sadržaj prilagodi ekranu i korisniku istih, a da opet ostane pod kontrolom izdavača.

Poslovni model će se zasnivati na standardu za ovaj tip delatnosti – mesečni zakup aplikacije, gde će cena zavisiti od veličine izdanja i frekvencije izlaženja i definitivno planiraju da u tome budu cenovno konkurentni. To će posebno biti izraženo prema najvećem igraču trenutno, Adobeu. Ono čime MediaWorks takođe planira da se izdvoji je fleksibilnost, koju veliki igrači sebi ne mogu da priušte.

MW_Dashboard

Konkurencija u ovoj oblasti nije mala. Pored Adobea, tu je i švedski Bonnier i engleski izdavač Future Publishing, kao i nekoliko IT preduzeća sa svojim rešenjima. Međutim, Nikola i Ivan veruju da se ova rešenja fokusiraju na magazin kakav je bio u papirnom obliku, a ne kakav treba da bude:

Za razliku od njih, mi volimo da kažemo da naša platforma donosi magazine za eru nakon štampanih medija. Magazin kreiran uz pomoć naše platforme daće svakom čitaocu ponaosob prilagođen magazin, u zavisnosti od njegovih interesa, lokacije, istorije čitanja i profila na društvenim mrežama.

Trenutno MediaWorks kreira aplikacije za iOS i Android, a u planu je da se obezbedi i integracija sa Windows platformom. Pored izrade aplikacije, izdavač će imati pristup administrativnom sistemu na webu, a dodatno će moći da koristi i usluge dizajnerskog tima za kustomizaciju.

Krajnji proizvod svakog izdavača je digitalni magazin za iPad, Android i Windows tablete, koji menja sadržaj u odnosu na interesovanja korisnika i njihovu lokaciju, sa integracijom društvenih mreža i komentarima te ažuriranjem sadržaja u realnom vremenu, ne samo na dan izdavanja.

Nisu ni izbacili proizvod, a već imaju dva klijenta

S obzirom na reputacije osnivača, ne čudi što će prva faza prodaje biti okrenuta upravo ka tržištu regiona i prodaja će se uglavnom obavljati preko ličnih kontakata. Kako su im aspiracije globalne, regionalno tržište žele da iskoriste za učenje i građenje portfolija. što bi trebalo da im olakša ulazak na međunarodno tržište.

2013-PF-Mag-Website-Home-Header

Kako nam Nikola kaže, trudiće se da svakom klijentu u regionu ponude rešenje posebno skrojeno za njih, a to će im biti ideja i za dalji razvoj:

nikola_jankovicFokusiraćemo se na specijalizovane poslovne medije za izdavače magazina, kao i na događaje koji se organizuju na tom području, a kasnije će se prodaja obavljati na sličan način kao i u regionu, a to je koristeći business-case izdanja svakog potencialnog kupca.

Tim je trenutno u fazi testiranja MVPja, ili kako ga interno zovu jednostavnog izdanja koje se fokusira na omogućavanje korisnicima da što jednostavnije prenesu svoje štampano izdanje na tablete i da mu dodaju interakciju, multimedijalne sadržaje i društvene mreže. Do kraja meseca očekuju izlazak na tržište.

Već imaju dva ugovorena klijenta – dva slovenačka magazina, čija će izdanja biti dostupna odmah po izlasku iz bete. Paralelno razvijaju i naprednu verziju, koje će omogućiti izradu naprednih digitalnih magazina sa prepoznavanjem interesa korisnika, sadržajima za mobilne platforme i automatizacijom uvoza sadržaja sa različitih platformi.

Tim se trenutno sastoji od 7 osoba, a planiraju da do kraja leta zaposle još 3 dodatne osobe. Trenutno su u potrazi za PHP programerom, što ste mogli da vidite u našem redovnom postu o poslovima.

Finansiraju se trenutno od strane slovenačke kompanije Videotop, čiji je Nikola suosnivač. S obzirom da su prošli u finale ProSieben akceleratora i dobili bolji uvod u investiranje u ranoj fazi, kao i činjenicu da nemaju finansijski pritisak zbog podrške veće kompanije, planiraju da se time bave tek kada budu imali trakciju:

Poučeni relativno nepogodnim uslovima ulaska investitora u ovoj fazi, odlučili smo se da završimo proizvod i pokrenemo razgovore sa investitorima nakon što budemo na tržištu, imali prve kupce i dokazan poslovni model.

Naš trenutni nivo investicije neće nam omogućiti da dovoljno efikasno skaliramo prodaju i marketing na globalnom nivou, tako da će nam za taj korak i bržu međunarodnu ekspanziju biti potreban svež kapital. Investiciju bi želeli da realizujemo do kraja ove godine.

 Nadamo se da ćemo još dosta pisati o ovoj beogradskoj ekipi, želimo im sreću pred izlazak proizvoda i očekujemo lepe vesti.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 12. Jun, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Nikola J

petak, 13. Jun, 2014.

Zoja, hvala na objavi ;) Drago nam je što vam se projekt sviđa, nakon čitanja ovoga očigledno smo dosad uradili nešto kako treba. Krećemo na tržište, koje će najbolje proceniti koliko smo bili u pravu. Nikola, javite nam se, popijemo kafu i razmenimo iskustva.

Nikola

četvrtak, 12. Jun, 2014.

Dobro došli u digitalno izdavaštvo! Što je više ovakvih projekata i firmi brže ćemo digitalizovati Srbiju. Pišem vam kao predstavnik firme koja se takođe bavi digitalnim izdavaštvom: www.novinarnica.net Trenutno imamo potpisane ugovore sa 119 izdavačkih kuća, sa preko 300 različitih naslova koji izlaze u kontunuitetu. Iz našeg iskustava uspeh ovakvih projekata se oslanja na uvezivanje sa firmama koje se bave distribucijom tehničke opreme kao što je Samsung ili mobilnim operaterom. Smatramo da samo takvi veliki sistemi mogu da daju ozbiljnu logistiku za uspeh ovog posla. Želimo vam puno uspeha u daljem radu. Srdačan pozdrav.