Milijardu dolara za lažirani demo snimak — Da li je Magic Leap novi Theranos?

Ljudi na internetu su već počeli da porede ovaj startap sa Theranosom. Čini se da to ipak nije u redu.

Aleksa Vidović
14/12/2016

Sećate se onog neverovatnog snimka sa kitom koji skače u fiskulturnoj sali? Izgleda da je lažan, kao što smo i mislili od početka. Takođe je i skinut sa YouTube-a.

Magic Leap je kompanija koja je prošle godine privukla ogromnu pažnju na sebe zapanjujućim demo snimcima svog proizvoda. Delovalo je kao da je AR tehnologija na mnogo većem stepenu razvoja nego što zaista jeste, a kompanija je dobila ogromne investicije od velikih igrača.

Na listi investitora nalaze se imena kao što su Google, Andreessen Horovitz, i Alibaba. Ovime je Magic Leap postao kompanija sa najvećim investicijama za jednu kompaniju koja još nema proizvod.

Ipak, poslednja izveštavanja medija govore da sve ipak nije toliko sjajno…

Ne preterano impresivan demo

Jedan novinar portala The Information bio je u Magic Leapu na demonstraciji proizvoda ovog meseca. Kompanija je inače veoma tajnovita u vezi sa svojom tehnologijom, pa svaka ovakva vest biva pomno ispraćena od strane AR entuzijasta.

Izveštaj je bio negativan — ispostavilo se da se Leapova oprema sastoji iz jednog kabastog headseta koji liči na kacigu, i gomile kablova kojima je ta kaciga povezana na računar. Ukoliko se setimo obećanja da će proizvod biti veličine svakodnevnih naočara, ova vest je zabrinjavajuća.

Sa druge strane, Microsoft HoloLens može da se kupi za 3000$ u okviru developer kita — oni koji su ga koristili kažu da je brz i da radi odlično, sa slikom koja je brza i čista. Najbolje od svega je što je potpuno bežičan, a ukoliko su izveštaji o Magic Leapu tačni, Holo Lens je u svakom smislu superioran proizvod na ovom tržištu.

U odbranu Magic Leapa, njihov CEO tvrdi da prototip sa demonstracije nije proizvod koji će se naći na tržištu i da kompanija već ima razvijenu bolju verziju, približniju obećanim naočarama. Takođe tvrdi da su poslednji demo snimci snimani direktno kroz njihove naočare i objavljeni bez dodatnih efekata.

Teško je imati potpuno poverenje u njega uz sve negativno medijsko pokriće poslednjih dana. Jedna stvar je ipak sigurna — Microsoft za sada dominira u ovom domenu, koji je doduše tek u začetku.

Neukusno poređenje sa Theranosom

Ljudi na internetu — među kojima se nalaze i oni čiji se glas u ovoj sferi ceni — počeli su da porede ovaj startap sa Theranosom. Na jednom nivou poređenje deluje adekvatno, ali nakon uzimanja u obzir svih činjenica čini se da ipak nije na mestu.

Theranos je startap koji je obećavao cutting-edge tehnologiju za analizu krvi, na osnovu čijeg proizvoda su ljudima prepisivane pogrešne terapije za rak, na primer.

Najgore što može da se desi ako se ispostavi da Magic Leap ne može da ispuni obećanja jeste da budemo ogorčeni (oni koji su uložili preko milijardu dolara će možda biti i malo besni) i sačekamo da HoloLens postane dostupan svima, ili da se pojavi neki novi sličan proizvod na polju AR-a.

To nije ni blizu tragičnim posledicama koje je izazvao Theranos, a Magic Leap još nije ni izašao na tržište, pa do tada možemo samo da nagađamo o njihovom proizvodu, jer je kompanija veoma tajnovita.

Tehnološki balon raste

Činjenica da u svetu postoji više fondova i akceleratora nego ikada u istoriji ohrabrujuća je za mlade startape — pogotovo u okruženju kakvo je naše, gde se ekosistem tek formira.

Ono što je zabrinjavajuće jeste to što sve veći broj kompanija ne radi više za dobrobit svojih korisnika i kupaca, jer neki za svoj glavni zadatak smatraju budženje KPI-ja koje investitori gledaju, kako bi u sledećoj rundi uzeli što više novca, kako bi mogli da prežive do sledeće runde investicija. Živimo u balonu, a balon bi uskoro mogao da pukne.

Umesto gledanja prodaje, trakcije, broja korisnika, snage brenda, sada gledamo koliko je A16Z novca nekome izbrojao. Nekada je to imalo smisla jer je zaista odražavalo realan potencijal kompanije, ali uz sve više novih Magic Leapova i Theranosa to prestaje da ima značaj.

Zato se koncentrišite na građenje proizvoda, a ne demo snimaka.

Aleksa Vidović

Objavio/la članak.

sreda, 14. Decembar, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Ninoslav

četvrtak, 15. Decembar, 2016.

uhh... odakle poceti. Ne mogu da poverujem da je neko posle godinu dana od pojavljivanja promo videa gde u punoj sali iskace kit iz parketa zakljucuje "izgleda da je video lazan"... "lazan" :) Jer jedan novinar nije bio impresioniran. Magic Leap su vrlo transparentno rekli da su godinama daleko od proizvoda. Svako sa svojim novcem moze da radi sta hoce, ali bih se pre kladio da su Google i Alibaba odradili domaci pre ulaganja. Clanak ko IT saveti o edukaciji na B92, al tamo je bar transparento da je narucen :)

ivan

sreda, 14. Decembar, 2016.

"Zato se koncentrišite na građenje proizvoda, a ne demo snimaka." Ovaj demo snimak je izuzetan proizvod, koji je prodat za milijardu dolara. Krajnji korisnici (investicioni fondovi) su za sad prezadovoljni, bar sudeci po reci kesa koju su potrosili na ovaj divni primer prodaje lepo upakovanog obecanja u svetlu buducnost. Magic Leap izgleda nije tehnoloska nego marketing kompanija - prepoznali su potrebu na trzistu i unovcili je :)