IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Za Majkrosoft business as usual. Posrnuli gigant rebrendirao je još jedan svoj servis: Hotmail, sa svojih 360 miliona korisnika, postaje Outlook.com. Outlook.com je lepo dizajniran, minimalistički i responsivno, prosto miriše na sredstvo za dezinfekciju koliko je sterilan. Čak ima i Skype integraciju, mada to više nije bitno. Ovaj potez deo je transformacije Majkrosoftovih proizvoda u
Za Majkrosoft business as usual. Posrnuli gigant rebrendirao je još jedan svoj servis: Hotmail, sa svojih 360 miliona korisnika, postaje Outlook.com.
Outlook.com je lepo dizajniran, minimalistički i responsivno, prosto miriše na sredstvo za dezinfekciju koliko je sterilan. Čak ima i Skype integraciju, mada to više nije bitno.
Ovaj potez deo je transformacije Majkrosoftovih proizvoda u cilju izgradnje touch-centric ekosistema čiji je glavni stožer Windows 8. Kompanija se nada da će novim Metro izgledom uspeti da osigura bolju poziciju u segmentu pametnih telefona, tableta i cloud usluga, gde trenutno stvari za ovu kompaniju ne deluju baš najbolje.
Ovo je deo najambicioznije inicijative Majkrosofta, još od treće inkarnacije njihove Internet pretrage poznatije kao Bing, kada su neuspešno pokušali da budu veći Google od Gugla, uprkos činjenici da su neki proizvodi, poput Bing mapa sasvim pristojni.
Bing ipak nije ispunio očekivanja džina iz Redmonda, baš kao što Outlook.com nije ništa spektakularno i baš kao što Windows 8 i Windows Phone neće biti ni blizu liderske pozicije na tržištu.
Razlog leži, još jednom, u nedostatku istinske inovacije. Majkrosoft odavno više ne stvara novu vrednost za korisnike, već samo zaostaje, imitira i trudi se koliko može da ga ne pregazi vreme. Mada se ovo već desilo.
Problem je u korporativnoj kulturi same kompanije, poslovnoj logici devedesetih koja je za Majkrosoft nesavladivo breme.
Da bi nekada davno najuzbudljivija softverska kompanija mogla da povrati svežinu morala bi da usvoji startap principe preduzetništva. Mogli bi da pročitaju Lean Startup, Risova metodologija primenjiva je i u velikim kompanijama.
Umesto što njihovi proizvodi nastaju u strogo kontrolisanim i često međusobno sukobljenim divizijama, Majkrosoft bi morao da pruži mnogo veću kreativnu slobodu svojim zaposlenima. Kompanija je odavno morala da raskine sa backward compatibility (jeste teško, ali šta je tu je, morate se okrenuti budućnosti, ne prošlosti), mnogo ranije je morala da preseli Office u oblak, a o stvaranju otvorenog Windows ekosistema za developere da i ne govorim.
Ovako je prošao brzi voz.
Sada imamo Android, Apple, Google dokumenta, vox.io i mnoge druge kompanije i servise koji su, ili postaju, tržišni lideri u svojim segmentima.
Tako je i sa mailom. Istina Outlook.com je imao preko milion registracija za par sati. Svako je hteo da vidi novi e-mail servis, ali hoće li ga zaista i koristiti?
Jedini način da udahnete svežinu vašem mail servisu je da napravite nešto novo, ali to neće doći iz kuhinje Majkrosofta.
Zato probajte Outlook.com, pristojan je, ali onda pogledajte Fluent, startap koji veruje da je evolucija e-mail-a. Fluent želi da stvori e-mail servis čije iskustvo korišćenja podseća na upotrebu društvnih mreža.
Tako je sa startapima, oni se ne plaše inovacije i mogu da priušte da razmišljaju kreativno, van ustaljenih obrazaca. U gigantima kao što je Majkrosoft vlada stanovište da ne bi smeli da se kockaju, ali evo gde ih je igranje na siguricu dovelo.
Dok tradicionalne kompanije ne prihvate startap principe uvek će budućnost pripadati gikovima u garaži. Verovatno je onda najbolje da tako i ostane.
Najnovija vest: Fluent neće nastaviti sa radom, ekipa pokreće druge startape, ali suština ostaje ista: velikim tradicionalnim kompanijama bi bilo bolje da usvoje nešto od metodologije današnjih startapa, koštaće ih manje da isprobaju nešto novo, a brže će se vratiti ako stvari pođu naopako.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 6. Avgust, 2012.
Dragan Babić
utorak, 7. Avgust, 2012.
Na žalost: http://fluentmail.tumblr.com/post/28767857337/fluent-is-closing.
Pera
ponedeljak, 6. Avgust, 2012.
Lol, ovo *mozda* moze da prodje za neradnike i kvazi-hipster umetnike koji dobijaju max 2-3 mail-a dnevno...