IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Loyalster je mlada tehnološka kompanija iz Beograda koja je za nekoliko meseci stigla od nula do sedam zaposlenih, i već je primila jednu ponudu za investiciju iz Silicijumske doline. Šta je to u pitanju kada zahteva, za domaće uslove bar, brzo skaliranje tima i kada privlači ponude iz svetskog centra tehnološkog preduzetništva, pitaju se mnogi
Loyalster je mlada tehnološka kompanija iz Beograda koja je za nekoliko meseci stigla od nula do sedam zaposlenih, i već je primila jednu ponudu za investiciju iz Silicijumske doline.
Šta je to u pitanju kada zahteva, za domaće uslove bar, brzo skaliranje tima i kada privlači ponude iz svetskog centra tehnološkog preduzetništva, pitaju se mnogi od vas?
Ovaj startap je kreirao proizvod koji se pozicionira između (oflajn) kupaca i prodavaca modnih proizvoda, i obema stranama osetno unapređuje iskustvo kupoprodaje, i omogućava ispunjenje prethodno nezadovoljenih potreba.
Korisnici dobijaju ličnog šoping asistenta, relevantne informacije i popuste, a prodavci mogućnosti da kroz napredne promotivne tehnike predstave svoju ponudu istim tim kupcima, te da prate i analiziraju prethodno nedostupne analitike.
Koristeći mobilnu aplikaciju kupci dobijaju ličnog šoping asistenta, koji će dobro upoznati svoju korisnicu i preporučivati joj proizvode u zavisnosti od njenih preferencija.
Korisnici će moći i da pretražuju svoju okolinu za nekim posebnim proizvodom (kao Explore na Forsquareu), gde mogu naići i na popuste ekskluzivne korinsicima sistema.
Primarni fokus Loyalstera je dakle modna industrija, odnosno korisnici koji obraćaju pažnju na stil i modu. Kako kažu u ovoj kompaniji, postoji problem stalnog otkrivanja i praćenja sopstvenog stila oblačenja.
Stil ne određuje samo vizuelni identitet već i komunicira način razmišljanja, ponašanja, način na koji se odnosimo prema okolini, zbog čega je i važan mnogim ljudima.
Vođenje računa o modi i trendovima može biti zahtevno kako vremenski tako i finansijski, i Loyalster želi da umanji bol ovih problema – predlažući vam stvari koje su u skladu sa vašim stilom, trenutnom lokacijom, i budžetom.
Kako to sve izgleda u praksi? Ivan Marković, CEO kompanije, je podelio sa nama par mogućih scenarija:
Zamislimo Ninu, urbanu devojku koja umesto planirana dva ima samo pola sata vremena za šoping. Nina pokreće Loyalsterovu mobilnu aplikaciju i trenutno dobija preporuke šta bi moglo da joj bude interesantno, u kojoj radnji.
U drugoj situaciji Nina se šeta blizu radnje u kojoj se odvija vremenski tempirana promocija, i na osnovu lokacije, afiniteta i šoping istorije joj stiže notifikacija o proizvodima koji će joj biti interesantni.
Prodavci će ovako od Loyalstera dobiti mogućnost da precizno uklapaju svoje proizvode sa korisnicima sistema, dobijajući napredni metod promocije, do sada dostupan samo onlajn biznisima.
Loyalster je u srži marketinška platforma sa moćnim sistemom za preporuku proizvoda, baziranih na poznavanju svojih korisnika. Aplikacija gradi profil svakog korisnika na osnovu datih i javno dostupnih informacija.
Platforma se sastoji iz tri glavna dela: mobilne aplikacije koja za kupce ima ulogu ličnog šoping asistenta, veb aplikacije koja prodavcima nudi lako upravljanje marketinškim kampanjama i napredne analitike, i serverske komponente koja na osnovu potrošačkih navika i preferenci kreira personalizovane predloge proizvoda za kupovinu.
Ova serverska komponenta je i najkompleksniji deo Loyalstera, zasnovana na algoritmima koji sačinjavaju veštačku inteligenciju koja sama treba da zaključi šta je najbolje za potrošača.
Rad na veštačkoj inteligenciji je jedna od najizazovnijih inženjerskih oblasti – praviti sistem koji će moći da gleda u budućnost i zaključuje slično ljudskom mozgu je izuzetno inspirišuće.
Ovakav sistem dolazi sa mnogo izazova kao što su razumevanje ulaznih podataka, klasifikacija, učenje iz veoma različitih i nepovezanih informacija, sistem rankiranja a tako možda i najveći od njih promenljivi izvori podataka (ili naknadno dodavanje novih izvora podataka).
I pored svih poteškoća mogućnost za pomeranje granica u ovoj oblasti daje izuzetnu motivaciju, i daje nam priliku da promenimo svet oko nas. – Miloš Žikić, CTO kompanije.
Loyalster olakšava život korisnicima svojih aplikacija, omogućava nove poslovne prilike prodavcima… Ali kako će od toga napraviti održiv i perspektivan biznis?
Inicijalni poslovni model Loyalstera će biti pretplata koju će prodavci plaćati kako bi imali sofisticiran pristup korisnicima aplikacije, svojim budućim mušterijama, a opticaju je i mogućnost ciljanih promocija.
Dugoročno gledano, stoji i mogućnost prelaska na model uzimanja procenta od svake prodaje koja se ostvari preko Loyalstera.
Konkurencija postoji ali je u ovoj kompaniji ne vide kao preteću. Na tržištu operiše nekoliko sličnih sistema (npr. WalmartLabs, ograničen na internu upotrebu kompanije) ali, kako kažu u Loyalsteru, nijedan nema potpuno integrisani, holistički pristup kao njihov proizvod.
Startap je trenutno u bootstrap modu ali je potencijal Loyalstera prepoznat od strane većeg broja investitora iz Silicijumske doline (odakle je i pristigla jedna konkretna ponuda) i iz Zapadne Evrope. Tim trenutno vodi razgovore sa investitorskim institucijama iz Nemačke kao što su Bayern Kapital, HTGF i Venture Stars.
Loyalster su osnovali Ivan Marković (CEO), doktor informatike koji je prethodno radio u SAP-u na sistemima veštačke inteligencije i Miloš Žikić (CTO), bivši glavni softverski inženjer poznate beogradske firme Gecko Solutions. Od avgusta ove godine do danas se tim proširio za još 5 ljudi a postoji još otvorenih pozicija za inženjere, dizajnere i marketare, ukazujući na nesmanjen apetit za širenjem:
Planiramo razgovore sa zainteresovanim investitorima koji bi podržali dalju ekpanziju tima, usavršavanje proizvoda, i ulazak na nova tržišta. – Ivan Marković
Iako konstantno rade na razvoju platforme i promociji, trenutno je primarni cilj izlazak sistema na tržište, pri čemu će inicijalno testiranje biti obavljeno u Srbiji, a do kraja godine je u planu i testiranje na nekoliko lokacija u Njujorku i San Francisku.
Narednih dana se očekuje lansiranje beta verzije Android aplikacije, dok iOS i veb stižu do kraja godine, taman na vreme, kako se planira, da pomognu korisnicima da kupe prave stvari tokom novogodišnje i božićne šoping sezone.
Deo definicije startapa je da je u pitanju ambiciozan i izazovan poduhvat, i Loyalster to svakako jeste. Neka vrsta tzv. ‘nefer prednosti‘ u odnosu na prosečne startape iz Srbije je relativno bogato iskustvo osnivača i ne često dostupne mogućnosti za širenje kompanije na putu do tržišta sopstvenim sredstvima. (Javlja se nešto slična priča…)
U svakom slučaju biće veoma interesantno ispratiti izlazak i učinak Loyalstera na tržištu, što ćete naravno moći da učinite prateći Startit – prvi od apdejta koji očekujemo, i to veoma uskoro, je izlazak aplikacije za Android.
Na kraju, ako ste stigli do ovde sa člankom verovatno ćete želeti da saznate još o tome šta i kako rade Loyalsterovci? Ludom igrom slučaja :-) sutradan, u petak 12. oktobra, od 18h u KC Gradu se održava drugi Startit Meetup, na kome će prezentaciju o startapu održati ko-osnivač i CTO Miloš Žikić. (A ako ste toliko zainteresovani da vam je taj korak suvišan, pozvani ste da pošaljete CV na [email protected].)
Objavio/la članak.
četvrtak, 11. Oktobar, 2012.