Lekcije startapa koji nije uspeo uprkos milionima korisnika i investicija

Nije nepoznanica da neuspeha u startap svetu ima mnogo više nego uspeha, ali se o njima mnogo manje piše. Zbog toga je uvek zanimljivo kada neko od osnivača ispriča svoju neuspešnu priču i podeli naučene lekcije sa ostatkom sveta i možda nekima pomogne da ne upadnu u istu zamku. Tako je uradio prošle godine Bret

Zoja Kukić
15/01/2015

Nije nepoznanica da neuspeha u startap svetu ima mnogo više nego uspeha, ali se o njima mnogo manje piše. Zbog toga je uvek zanimljivo kada neko od osnivača ispriča svoju neuspešnu priču i podeli naučene lekcije sa ostatkom sveta i možda nekima pomogne da ne upadnu u istu zamku.

Tako je uradio prošle godine Bret Martin, CEO i osnivač Sonara koji je dobio skoro 2 miliona dolara investicija, imao više miliona korisnika svoje aplikacije, osvojio drugo mesto na TechCrunch Disruptu i bio predstavljen u više od 300 medija. I koji ipak nije uspeo.

Sumiraću ovde lekcije koje je Bret i sam izdvojio:

1. Izbegavanje lažnih pozitivnih signala onih koji vam nisu korisnici

Koristio bih proizvod kada bi imao tu-i-tu karakteristiku” je opasan signal za praćenje. Korisnici daju sve od sebe da anticipiraju šta žele pre nego što to vide, ali kao i preduzetnici, često nisu u pravu.

2. Slušanje svojih korisnika

Jedna od najtraženijih opcija bila je “mapa kao što je foursquare” za čekiranje. Umesto toga, mi smo dodali jednostavno @Sonar uz sadržaj koji su korisnici šerovali iz naše aplikacije. Iako smo imali dizajn za mapu, nikada se nismo sastavili da je napravimo.

Bili smo prezauzeti kreiranjem budućeg ambijenta za društveno umrežavanje.

slusanje-korisnika

3. Rast ili angažovanje?

Dobili smo dosta oprečnih saveta od mnogo pametnih ljudi oko toga šta je važnije – rast ili angažovanje naših korisnika. Mi smo se fokusirali na njihovo angažovanje, koje smo znatno povećali. Nikome nije bilo bitno.

Rast je jedina stvar koja je bitna ako gradite društvenu mrežu.

4. Manje provođenje vremena na događaje, brendove, projekte sa strane

Događaji su za istraživanje, biz dev i zapošljavanje, NE za dobijanje 10 miliona preuzimanja.

Budite ljubazni, ali odlažite introe sa brendovima i agencijama dok niste sigurni da ste izgradili svoju publiku. Ako jeste, oni će doći (i platiti).

Nemate 20% svog vremena ni za šta. Identifikujte svoja glavna 3 prioriteta. Izbacite drugi i treći.

5. Ne treba se baviti konkurencijom

Jedini način na koji jedan startap može ubiti drugi je tako što im se ubaci u glavu i povede ih niz liticu.

Ako mi ne verujete, probajte ovaj dokaz. Da li vaša konkurencija izbacuje iste opcije koje i vi imate u planu? Da? Da li znate šta korisnici zapravo žele? Ne? Odlično, ne znaju ni vaši konukrenti.

praćenje-konkurencije

6. Ne razmišljajte o prodaji svoje kompanije

Kompanije se ne prodaju, već bivaju kupljene. Najbolji način da vas neko kupi je da kreirate vrednost. To je teško izvesti kada pokušavate da se prodate.

7. Nefukcionalna partnerstva treba da traju što kraće

Izbegavajte loše odnose kao kugu, a kada se nađete u teškom partnerstvu, ne gubite dragocenu energiju na kukanje. Učinite da funkcioniše ili brzo bežite.

8. Pratkičnost prilikom izgradnje tima

Na početku dokazani stručnjaci verovatno neće hteti da rade sa vama. Dokažite se tako što ćete pronaći neizbrušene dijamante, kao što ste i vi sami. Uz njihovu pomoć možete podići svoju organizaciju na viši nivo i ubediti velike ribe da se pridruže.

9. Bavljenje ljudskim resursima

Zamislite kulturu kao suosnivača koji je prisutan kada vi niste. Vi ste odlučni, komunikativni, puni poštovanja, ali vaša organizaciona kultura pomaže svima da znaju kako da se ponašaju kada ste van sobe. Dajte tom glasu jasnoću i autoritet.

10. Spremno čekanje novih izazova

Sonar smo pokrenuli verujući da svako ima potencijal da bude sjajan i da tehnologija može da pomogne da se taj potencijal otključa. Moje iskustvo sa Sonarom je samo ojačalo ovo uverenje. Ne mogu da dočekam da sve što sam naučio ponesem na sledeći izazov.

Ako želite da pročitate ceo članak, sa detaljnijim objašnjenima ovih stavova, možete ga pronaći ovde.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 15. Januar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Горан Дукић

petak, 16. Januar, 2015.

Одличан текст.

Aleksandar Gvozden

četvrtak, 15. Januar, 2015.

iz gresaka se najbolje uci, lep spisak a sto je najbitnije neke stvari mogu da se izbegnu ako se covek fokusira. Neke ipak ne mogu ako vec tim ne funkcionise

Милош

četvrtak, 15. Januar, 2015.

Veoma poučno.