IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Pre 10 dana lansiran je drugačiji oblik RSS čitača, Newsly i nastao je upravo u Srbiji. Ideja iza Newslyja je da ne skraćuje vesti u svom fidu, već ekstrakuje ceo sadržaj i prikazuje ga korisniku unutar aplikacije bez potrebe odlaska na izvorni sajt. Za ovo kratko vreme i bez marketing napora uspeli su da dođu do 2.000
Pre 10 dana lansiran je drugačiji oblik RSS čitača, Newsly i nastao je upravo u Srbiji. Ideja iza Newslyja je da ne skraćuje vesti u svom fidu, već ekstrakuje ceo sadržaj i prikazuje ga korisniku unutar aplikacije bez potrebe odlaska na izvorni sajt. Za ovo kratko vreme i bez marketing napora uspeli su da dođu do 2.000 korisnika i da budu zapažena nova aplikacija.
Internet je već neko vreme preplavljen različitim sadržajima i verovatnoća je da najveći deo onoga što nas zanima zapravo propuštamo. Međutim, to je neka realnost sa kojom smo se manje, više već pomirili.
S druge strane, sada smo u situaciji da većina medija ima i svoju mobilnu aplikaciju i one počinju da nam zagušuju telefone. Newsly je nastao kao rešenje za taj problem – preuzimanje jedne aplikacije koja će omogućiti da čitamo sve sadržaje prilagođene mobilnim telefonima.
Nemanja Stančić, osnivač i idejni kreator Newslyja regovao je na ovaj trend i bitku koja se odvija među RSS čitačima:
Poslednjih nekoliko godina vlada velika trka za presto na polju RSS čitača koji će zadovoljiti sve potrebe svakodnenog korisnika. Razlike između njih postoje i svaka aplikacija ima svoje dobre i loše strane, ali jedna stvar je identična kod svih, svi prikazuju samo delove novinskog članka, a ne cele tekstove.
Ideja iza Newsly-ja je da pružimo kroz jednu aplikaciju pun doživljaj korišćenja nativne aplikacije medija, sa najboljim funkcionalnostima popularnih RSS čitača, predstavljanjem tipografije u najpreglednijem obliku nalik Mediuma i uz navigaciju pomoću gestura koju je prvi predstavio Paper.
Nemanjin suosnivač u ovom poduhvatu je Srđan Božović, a dvojica programera zajedno su radili na mnogim projektima pre nego što su krenuli sa radom na ovoj aplikaciji.
Newsly pre svega očekuje da će privući one koji uživaju u čitanju vesti i koji se ne zadovoljavaju samo sumiranim informacijama, a koji su uz to prepoznali medije u koje imaju poverenja i koji im obezbeđuju relevantne informacije. O tome koliko se ljudi zapravo prijavljuju na ovakve čitače govori dovoljno da velike medijske kuće poput CNNa i BBCa imaju preko 25 miliona korisnika.
Čitači ove vrste su dobri za korisnike, ali mediji u tome vide samo uzrok za smanjeni sadržaj na svojim sajtovima, što kasnije vodi i ka smanjenju prihoda. Kao rešenje za ovo, Newsly će omogućiti da novinski portali imaju banere na svom sadržaju od kojih će zarađivati deo prihoda.
Sa Newsly Readerom želimo da promenimo mindset vlasnika novinskih portala koji žive u zabludi da njihove korisnike “odvlače” mobilne aplikacije zbog toga što im smanjuju saobraćaj i samim tim im spuštaju cenu oglašivačkog prostora.
Oni ne vide njihov benefit u tome što od korisnika sa mobilnih uređaja mogu da saznaju mnogo više informacija i samim tim im pruže relevantniji oglas na koji će korisnici zapravo poželeti da kliknu.
Srđan i Nemanja veruju da će zbog ovakvog biznis modela koji donosi koristi na obe strane, novinski portali i blogovi želeti da imaju što više čitaoca na Newslyju i da će time kroz sopstvene marketing napore reklamirati i njihovu aplikaciju.
Aplikacija sa sličnom misijom – izdvajanje kvalitetnih sadržaja sa različitih portala, ima dosta — od Reddita i Flipboarda, preko Pocketa do Papera, ali sa ovakvom egzekucijom još se nije pojavila nijedna, ili ukoliko jeste, nije dovoljno vidljiva ili dominantna.
Potreba za selekcijom sadržaja sigurno postoji, a do skora su i društvene mreže bile dobar sorter, međutim, kako Srđan primećuje, situacija se sada znatno promenila:
U poslednjih godinu dana na društvenim mrežama je došlo do nečega što se naziva oversharing – deljenje prevelikog broja informacija ljudima koji nisu spremni da ih prime. Što bi u medijskom svetu značilo da se preveliki broj vesti iz različitih oblasti svaki dan pojavi na našim njuzfidovima i često vest koja nas zanima teško dođe do nas.
Takođe, u poslednje vreme veliki broj medija i kvazi medija zloupotrebljava ovu situaciju pravljenjem takozvanih “viralnih” postova koje navlače ljude da uđu na njihove portale i povećaju im broj poseta.
Mislim da postoji veliki broj ljudi koji “veruje” određenim izvorima i želi da samo njih prati. Newsly im za to pruža najbolje iskustvo.
Prošle nedelje tim je izbacio MVP – aplikaciju za Windows Phone Store, a u toku je razvoj aplikacije za iOS i Android koje se očekuju do septembra. Samo 10 dana nakon lansiranja i bez novca za marketing imaju više od 2.000 korisnika i došli su na prvo mesto globalnih novih Windows Phone aplikacija.
Tim će uskoro početi sa traženjem investicije, ali kako kažu, prvenstveno žele da od svojih budućih investicionih partnera pored novca dobiju ekspertizu i povezivanje sa relevantnim ljudima i institucijama koje će im omogućiti brži i pametniji napredak.
Nemanja je jedan od 60 ljudi koji su prošlog meseca u roku od jednog dana ostali bez posla gašenjem švajcarskog Dreya, a sa nama je podelio i šta je naučio kroz rad u ovoj kompaniji, čije zatvaranje ga je na neki način i poguralo da krene sa onim što je već neko vreme planirao:
Rad u Dreyu na projektu Piip Messenger je bio veliko iskustvo za mene. Okružen sjajnim ljudima i profesionalcima, konstanto sam radio na inovaciji, jer je to bio jedini način da naš proizvod nađe svoje mesto na tržištu. Naravno tamo sam uvideo i neke greške kao što je ideja da startap funkcioniše unutar korporacije i da startap poštuje korporativne procese koji koče razvoj i napredak proizvoda i koji se krše sa Lean Startup metodologijom.
Sa druge strane Drey je bio veliki tim, timski duh je ono što je održavalo Drey u životu, mislim da je to jedna od najbitnijih stvari u startap kompaniji.
Ukoliko imate neki od telefona sa Windows operativnim sistemom, Newsly možete preuzeti na ovom linku, a desktop verziju ovde. Mi sa Android i iOS uređajima moraćemo da se strpimo do septembra, a kada se to desi obavestićemo vas preko naših društvenih mreža – facebooka i twittera.
Objavio/la članak.
utorak, 22. Jul, 2014.
Dejan
subota, 26. Jul, 2014.
Ovaj model moze da uspe samo uz dozvolu proizvodjaca sadrzaja. Ne mogu se mediji na silu uciti da je "bolje biti na mobile". Nikola je u pravu. Ne moze se preuzimati sadrzaj bez dozvole pa jos i nuditi revenue share model kao da im se cini neka usluga. Zamislite da Facebook pocne tako da skida tekstove sa svih sajtova i baca u news feed umesto samo naslova i slike? App izgleda super samo treba da se pokriju sa te strane.
Nikola
utorak, 22. Jul, 2014.
Super ideja ali postoji razlog zasto rss citaci prikazuju samo deo teksta. Mislite da drugi rss citaci ne bi prikazivali ceo tekst da mogu. Poenta rss je da prikaze deo teksta I da ostavi link za celu vest, da bi ljudi otisli na sajt I procitali reklamu. Kakvu korist sajtovi imaju od ove aplikacije. Samo im oduzimaju korisnike koji nece videti ili kliknuti na reklamu. Plasim se da ce biti tuzbi ovde za kopiranje sadrzaja.
Dragoslav
utorak, 22. Jul, 2014.
Pa vredi probati, koriscenje ovog servisa ne isljucuje drugi.
Miloš
utorak, 22. Jul, 2014.
Podržavam u potpunosti. Ukoliko budu bolji od Feedly imaju mene kao korisnika.