IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ove subote, Zorica je pripremila listu stvari koje koristi za produkciju podkasta, komunikaciju, ali i druge stvari van posla.
Zorica Lončar radi kao Content Production Manager za podkast iz sfere marketinga i tehnologije. Odgovorna je za uređivanje, objavljivanje i ažuriranje sadržaja, ali i SEO optimizaciju. Stalnu kancelariju nema pošto posao obavlja remote. Uglavnom radi od kuće ili iz druge države. Donedavno je radila kao SEO copywriter za beogradsku marketinšku agenciju a povremeno se i dalje bavi frilens pisanjem. U slobodno vreme voli da fotografiše, putuje i čita knjige.
Koristim MacBook Air (early 2015) sa 13-inčnim ekranom i 8GB RAM memorije. Često nosim laptop sa sobom, pa mi je bila važna lakoća prenosa. Ona naročito dolazi do izražaja tokom putovanja. MacBook Air uštedi dosta mesta, a i novca. Tastatura je odlična i pravi je ugođaj pisati na njoj.
Od ostalih stvarčica izdvajam:
Roost Laptop Stand — kako ne biste postali sledeći Kvazimodo preporučujem upotrebu postolja ili eksternog monitora. Trenutno koristim Roost postolje kojim sam zadovoljna iako ću uskoro možda kupiti neki eksterni monitor. Roost odgovara skoro svim laptopovima (drži i više od 20 kilograma). a vrlo je lagan (170 grama).
INCASE Hardshell Case for MacBook — zaštitna maska za MacBook Air. Za sada me odlično služi.
Koristim i random Microsoft bežični miš i Altos tastaturu koja je izdržljiva, ali ne baš i prijatna za pisanje. Trenutno se premišljam oko kupovine neke Logitech bežične tastature ili Apple-ove Magic tastature.
Uz mene je stalno i Samsung S8. Ima super kameru, generalno je brz a i baterija je zadovoljavajuća. Da ne zaboravim i eksternu bateriju RAVPower 22000 mAh koju stalno nosim sa sobom.
Slušalice koje koristim većinu vremena su AKG100 — dobila sam ih besplatno prilikom kupovine Samsung S8 telefona, inače im je prodajna cena 99 dolara.
Ono što koristim svakodnevno je:
Airtable — ne toliko poznat kao Asana i Trello, ali svakako odličan alat za kreiranje, korišćenje i deljenje raznih podataka i baza. Airtable ima spreadsheet format, pa svi članovi tima mogu jednostavno da budu upoznati sa svim važnim aktivnostima. Koristimo ga za content management, kao editorial kalendar ali i za praćenje komunikacije sa gostima.
Svi članovi tima mogu da vide ko je u određenom momentu zadužen za nešto. Tako, na primer, za svega nekoliko sekundi mogu da proverim da li su audio fajlovi i sadržaj gotovi i ko je zadužen za konkretan task i naredni korak. Ovo je fantastično jer su komunikacija i kreiranje nekih dodatnih listi svedeni na minimum. Alat ima širu primenu pa stoga preporučujem da bacite pogled na templejte i uopšte sam sajt.
Asana — Kod nas je našla primenu za kvartalno planiranje. Na nekim drugim projektima koristim Trello, koji mi je draži od Asane. Jednostavno mi ima bolji interfejs.
Art19 — platforma za hosting, distribuciju i monetizaciju podkasta. Ukratko. Vrlo jednostavan za korišćenje i omogućava dynamic ad insertion (menjanje oglasa u podkastu). Ovo je super ako odlučite da promenite reklame koje su bile u ranijim epizodama. Isto tako pruža i odličnu analitiku. Alternativna opcija za hosting podkasta je Lybsin, ali on trenutno ne pruža mogućnost dynamic ad insertion-a.
Temi — super alat za transkripciju audio/video fajlova. Greške su jako retke ali za to je svakako ključan dobar kvalitet snimka. Nema mesečne pretplate, cena je 0,10 dolara po minuti. Koristimo ga za izradu sadržaja za sajt.
Dropbox Business — ovde čuvamo sve fajlove koje koristimo svakodnevno. Svaka epizoda ima odgovarajući folder u kojem se čuvaju audio fajlovi i pisani sadržaj.
Squarespace — hosting provider sajta. Dobar je za umetnike (portfolio prikazi i slično), iako za sajtove koji imaju brdo sadržaja više preporučujem WordPress. On ima i dosta bolji editor.
Povremeno koristim i:
Safari jer najbolje čuva bateriju i povremeno Chrome.
Od ekstenzija koristim: Pocket, gde čuvam sve što želim da pročitam kasnije. Grammarly, koji proverava pravopis i gramatiku. Folx kao torrent finder. MixMax za svakodnevni outreach. Omogućava izradu templejta što drastično smanjuje vreme utrošeno na e-mail menadžment. Daje podatke i da li je e-mail otvoren, da li je osoba kliknula na link itd.
Fotografija mi je hobi, a povremeno i deo posla. U poslednje vreme najviše fotkam telefonom (već pomenuti Samsung S8), a posedujem i Nikon D3300.
Za sređivanje fotografija koristim Photoshop Lightroom i VSCO. Za 20 dolara godišnje možete da otključate sve filtere na VSCO iako je i besplatna verzija sasvim zadovoljavajuća.
U slobodno vreme volim da čitam blog koji vodi Eric Kim.
Gmail mi je glavni e-mail klijent.
Slack koristim za svakodnevnu komunikaciju sa timom.
Zoom za video pozive i sastanke.
Hunter za nalaženje email adresa na bilo kom sajtu.
Papir i olovka su za mene i dalje omiljeni vid organizacije vremena. Uvek nosim neki notes sa sobom. Kada je lista obaveza podugačka volim da koristim Ajzenhauerovu metodu organizacije vremena. Inače, sebi uglavnom zacrtam tri stvari koje želim da završim u toku dana. Naravno, uvek može više, ali zašto? Burnout is nasty (Izgaranje je gadno, prim. aut.). Trudim se da radim pametno i postavljam realne ciljeve.
Kada sam u pokretu beleške zapisujem u telefon — Samsung Notes je uvek pri ruci 😊.
Tu su i već spomenuti Airtable, Asana i Trello.
Sve što radim vezano za posao čuvam na Google Drive-u. Ako ste pisac ili radite sa piscima veći deo radnog dana provodite u Google Docs-u.
Najčešće koristim:
LinkedIn i Harvard Business Review — često bacim pogled na njih u toku dana. HBR ima dosta korisnih članaka koje ubacim u Pocket pa čitam kasnije. LinkedIn ima na stotine različitih kurseva.
Od ostalih sajtova izdvajam Udemy i edX.
Preko Book Depository-a naručujem knjige. Poslednje što sam naručila je The Copy Book. Kopirajteri će je naći posebno zanimljivom.
Ostale korisne stvari koje nisu našle svoju zasebnu kategoriju:
Ukoliko želite da budete deo rubrike Kreatori i alati, pošaljite nam svoj CV i/li portfolio na mail [email protected].
Objavio/la članak.
subota, 16. Novembar, 2019.