Kreatori i alati: Kejt i Pol Meken, Inner Wanderlust

Kejt i Pol su putujući preduzetnici. Javljaju nam se iz Vijetnama, odakle privremeno vode svojih devet startapa i snimaju dokumentarac o startap zajednicama u usponu – svi njihovi alati spakovani su u dva ranca.

Marija Gavrilov
14/11/2015

Kejt i Pol, poznatiji po misiji Inner Wanderlust, putuju svetom sa ciljem da butstrepuju dvanaest startapa za dvanaest meseci. Do sada su proputovali kroz dvadeset i dve zemlje i lansirali devet startapa za deset meseci. Trenutno rade na snimanju TV dokumentarca o startapima na tržištima u povoju, a za to vreme vode startape i rade na kreiranju tri nova – to je cilj do kraja godine.

Njihov pristup startapima opisuju kao lean – sve vezano za biznis sami obavljaju, a ako nešto ne znaju – nauče. Ovo im omogućava da troškove drže na minimumu. Kada god je to moguće, koriste besplatne resurse, a neke od njih će podeliti u ovom članku.

S obzirom na to da su u stalnom pokretu, sa sobom nose samo najpotrebnije stvari, a u to spadaju uređaji. Bitno im je da su ove stvari lako prenosive, kvalitetne, lagane i dovoljno moćne da im omoguće poslovanje.

Računar, telefon i gedžeti

Oboje koristimo MacBook, jer ispunjava sve navedene potrebe poslovanja na putu i podnosi sve jedinstvene zahteve koje imamo za montažu videa, prototipovanje, programiranje i dizajn. Kako bismo bili sigurni da možemo da radimo bez ometanja čak i kada smo na putu, koristimo BatteryBox, eksterni MacBook i iPhone punjač.

Koristimo iPhone 6s – telefonom i snimamo naš dokumentarac, tako da stalno sa sobom imamo i prateću opremu, poput stativa. Lista aplikacija koje koristimo najviše obuhvata one vezane za produktivnost i biznis. Koristimo Wunderlist, Hootsuite, Google Docs, Google Maps, XE (konverter valuta), Skype i WhatsApp. Takođe koristimo FilmicPro koji nam omogućuje da kreiramo kvalitetan video uz putu kontrolu sadržaja i prilagođavanje našim potrebama.

Narrative Clip, je stop motion micro kamera koja fotografiše na svakih 30 sekundi i njome možete uhvatiti doživljaje tokom cele godine.

Browser

Chrome bez alternative, uz pomoć ove tri ekstenzije. Save to Pocket za funkcionalnije čuvanje stranica, Hootsuite Hootlet za deljenje našeg sadržaja sa zajednicom i Great Suspender koje suspenduje tabove kada imamo previše otvorenih – tako daje kompjuteru vredne resurse kako biste otvarali još tabova ;-).

Društvene mreže i zajednica

Voditi devet biznisa znači da imamo jedan ili dva kanala društvenih medija kako bismo ostali povezani sa zajednicom i marketing naših brendova. Najbolji način da se ovo ostvari je kroz Hootsuite. Koristimo plaćenu verziju zbog broja profila koje imamo, ali je besplatan ako imate do tri profila.

Mailpoet je još jedan način da ostanete u kontaktu sa zajednicom. E-mail marketing je živ i možete ga valjano održavati pomoću ove besplatne aplikacije za zajednice do 2500 pratilaca.

Sa svakim novim biznisom koristimo WordPress dok ne validiramo ideju i pronađemo nišu na tržištu. Svaki mogući dolar je bitan kada ste startap, tako je da izuzetno bitno održavati troškove niskim. Sa napretkom svakog startapa, pažljivo pratimo performanse stranice pre nego što donesemo dugoročniju odluku kuda dalje sa sajtom.

Produktivnost

Wunderlist je odličan besplatan softver koji nam omogućuje da efikasno obavljamo zadatke. U njemu možete kreirati foldere, otvoriti ih za upravljanje drugima, podešavanje zadataka koji se ponavljaju, a daju vam i zadovoljavajući “ding” svaki put kada završite zadatak (postajemo zavisni!).

Backblaze je kritičan resurs za nas. Vaši podaci su onoliko dobri koliko vam je bio poslednji bekap. Nema poente u kreiranju odličnog sadržaja ako ga ne zaštitite na ovaj način. Mi se trudimo da ovo prioritetizujemo svakodnevno, a Backblaze nudi cloud bekap koji odgovara svačijem džepu.

Saradnja

Nekoliko alatki koje koristimo za saradnju su Google Docs, Skype i Dropbox. Google Docs nam omogućava simultanu saradnju na svim dokumentima, bez obzira na to gde se nalazimo – i najbolje od svega, besplatan je. Dropbox koristimo za slanje i primanje podataka, a Skype nam je nezamenljiv za sastanke i komunikaciju.

Istraživanje

Koristimo što je više aplikacija moguće za istraživanje – od Fejsbuka, Tvitera, Instagrama, LinkedIna – kako bismo videli čime se naši konkurenti bave. Pored toga, pratimo šta drugi ljudi pišu i govore o određenim temama, uključujući i našu zajednicu.

Takođe, koristimo Google Analytics, Adwords, Alerts & Trends. Analitika nam omogućuje da pratimo vrstu i obim korisnika koji dolaze na naše sajtove i njihove aktivnosti. Preko Adwords pratimo koliko smo kompetentni u određenim industrijama. Trendovi nam pokažu šta je na ceni, a Alerts  allows us to see how competitive in terms of advertising certain industries. are etc. Trends shows you what’s hot right now. Alerts spaja sve sadržaje koji nas interesuju na osnovu ključnih reči i šalju nam ih na mejl svakodnevno.

Naš intervju sa Kejt i Polom možete pročitati ovde.

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

subota, 14. Novembar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije