IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Andrija Kovač je kreativni direktor HNS Creative-a, fotograf, snimatelj, dizajner i biciklistički entuzijasta.
Andrija Kovač je jedan od osnivača i kreativni direktor u agenciji HNS Creative koja se bavi dizajnom i produkcijom kampanja i događaja, deo organizacionog tima Share konferencije i član kreativnog huba Nove Iskre. Za sebe kaže da je fotograf hobista, snimatelj, dizajner, biciklistički entuzijasta i još mnogo toga.
U nastavku Andrija piše o alatima koje svakodnevno koristi u svom poslu.
Cross-platform stvaralaštvo je oduvek bio koncept koji me je najviše motivisao da artikulišem svoje ideje. U svom radu kombinujem dizajn, fotografiju, video, muziku i tehnologiju.
Kao filmski autor, stvaram najviše dokumentarne forme, namenske filmove, a dosta snimam i (ekstremni) sport i muziku. Imam sreću da me projekti vode na razne strane sveta, ali mi je zbog toga bilo jako važno da pronađem najbolji izbor opreme za putovanje.
Moj go to izbor već dve godine je Sony A7s. Volim tu kameru jer daje superiornu sliku u odnosu na bilo koji drugi (H)DSLR koji sam koristio, ima neverovatne low light mogućnosti, a dovoljno je mala da mogu lako da putujem sa njom. Mogućnost da u roku od par sekundi mogu da snimim ono što vidim, i to u prilično dobrom kvalitetu, mi je nezamenljiva u radu, pošto često snimam potpuno gerilskim pristupom. Ne drži me mesto, volim da posmatram i beležim, više nego da režiram.
Od objektiva koristim uglavnom prajmove, i to najviše Rokinon 24mm f/1.4 i 35mm f/1.4, često Helios 44M (retro, divan objektiv), za stabilizaciju DJi Ronin M gimbal, a volim da kombinujem steadycam sa handheld estetikom, pa snimam i sa nekog kineskog shoulder mounta ili iz cage-a.
Eksterni mikrofon RØDE VideoMic Pro, snimač Zoom H1 ili H4n, Tiffen varijabilni ND filter i gomila baterija su uvek u torbi.
U poslednje vreme dopada mi se estetika starijih DV kamera (mid 2000s) i kako se taj materijal montira sa HD sadržajem, pa sam eksperimentisao sa malim Sony Handycamom na jednom od projekata koji sam nedavno radio.
Kompletnu postprodukciju radim u Adobe Premiere — od montaže do grejdinga. Ključna stvar koju godinama samo dopunjavam su resursi i materijali koje koristim u postprodukciji. Za kolor grading koristim bazu LUTova koju sam prikupio (James Miller Deluts, Vision Color, IWLTBAP, itd), sve preko Lumetri panela unutar Premiere. Takođe imam i veliku bazu skeniranih negativa različitih filmskih emulzija koje koristim preko footage-a — birajući odgovarajuće zrno.
Jedini plugin koji koristim je Mettle SkyBox Studio 2 koji je nedavno izašao za Premiere, i mnogo mi pomaže ako radim montažu u 360. Ako treba nešto animirati, koristim sekvence iz Aftera koje importujem (i kasnije prepravljam/apdejtujem) live, sa Adobe Dynamic Link.
Od nedavno se dosta intenzivno bavim 360/VR filmom i videom. Na poslednjem projektu koji sam radio sa sjajnom ekipom iz VR Labs sam koristio Freedom 360 rig, sa 6x HERO4 Black. Uglavnom smo snimali sa stativa, ali smo u nekim scenama snimali i panoramu Beograda u 360°, iz drona. Radili smo i spatial audio u postprodukciji, a za preview i scouting scena smo koristili Ricoh Theta S. Film je rađen za Gear VR platformu.
U postprodukciji smo koristili Timelapse Assembler za timelapsove, Autopano za stitch i stabilizaciju, Premiere za montažu, Skybox Studio za animaciju i fine tuning u 360 prostoru. Gledanje materijala u GoPro VR Playeru.
Mala opaska u vezi sa VRom — i dalje je osećaj snimanja kvalitetnog sadržaja u 360 prilično DIY, a samim tim i sporo i sa puno prostora za grešku. Onog trenutka kada kvalitet postane još bolji, kamere sinhronizovane, a stitch kvalitetan i brz — branša će jako napredovati i kvalitetan sadržaj će biti mnogo brojniji. Pričamo o periodu od narednih godinu dana.
Studirao sam grafički dizajn, i osećam da je dizajn background koji imam prisutan u bilo kom projektu koji radim (i u životu!), nezavisno od platforme. Danas retko radim namenski dizajn, ali ako je tako nešto u pitanju, radim uglavnom osmišljavanje identiteta za brendove ili kampanje, i primenu dizajna u zavisnosti od potrebe.
Koristim Adobe alate, Photoshop pre svega, ali i Illustrator i Indesign, u zavisnosti od toga šta je finalna upotreba. Kao i kod filma, posebno mi je važna i baza resursa koju sam godinama skupljao — fontovi, teksture, uzorci zrna, proces krive, brushevi, itd. Tipografija mi je mnogo važna, od fontova u poslednje vreme često koristim Radniku, Butler, Thingbatsal i Helvetica, Swiss, Futura, kojima se uvek vraćam.
Fotografišem najviše za sebe — vrlo retko namenski. Uglavnom prirodu i grad oko sebe, ljude, klabing, muzičare. Imam u glavi nekoliko nedovršenih ideja za fotografske projekte, i nikako da nađem vreme da im se posvetim, pre svega seriji portreta ljudi iz Indije, koji želim da oblikujem u vidu photo knjige malog tiraža.
Fotografišem uglavnom sa fiksnim 35/1.4 objektivom, i manuelnim fokusom. Koristim focus peaking na kameri koji mi mnogo pomaže. Fotkam u raw formatu a za obradu ali i katalogizaciju/sortiranje koristim Lightroom. Svi katalozi su mi u Lightroomu, kao i preseti koje koristim za obradu fotki.
Često fotkam analogno, čak i češće nego digitalno. Imam mali Olympus µ II koji mi je uvek u džepu, i njime beležim random daily snapshots koji me zadese. Uglavnom crno beli film, volim Kodak BW400cn (now discontinued :() ali volim i Tri-X. Nekad koristim i Yashica Electro 35, predivan 35mm objektiv.
Mac sam korisnik, prilično dedicated, i to najviše zbog UI-a. Hardver mi je postao veliki problem, ne volim što ću morati da sastavim PC mašinu za montažu/render, jer performanse čak i najjačih konfiguracija Macbook Pro nisu dovoljne za neke projekte.
Koristim Google ekosistem — Chrome, Gmail, Gdrive, Tasks. Kalendar tu i tamo. Google Photos za backup fotki sa telefona i lako dostupne fotke sa bilo kog uređaja. Airdroid za prebacivanje na telefon.
Koristim još:
Objavio/la članak.
subota, 14. Januar, 2017.