IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Poseban akcenat ovogodišnjeg konkursa stavljen je na rešenja koja mogu pomoći biznisima da prežive u doba korona krize i nakon nje.
Deset polufinalista konkursa Generator takmičiće se u dve kategorije za nagradu od po 1.000.000 dinara.
Generatorov konkurs usmeren je ove godine na podršku digitalnim projektima koji pomažu malim i srednjim preduzećima (MSP) na različite načine. Poseban akcenat je stavljen na rešenja koja mogu pomoći biznisima da prežive u doba korona krize i nakon nje. Žiri će dodeliti po 1.000.000 dinara pobednicima u obe kategorije: postojeća rešenja i nova rešenja.
U nastavku predstavljamo koje probleme polufinalisti rešavaju i kako su došli na svoje ideje.
Zanateria je onlajn platforma koja malim proizvođačima obezbeđuje prodajni kanal koji je veći od svake pojedinačne prodavnice. Ukoliko ne mogu, ili ne žele, da uđu u velike distributivne lance, oni ovde mogu da prodaju gotovo sve — odeću, obuću, nameštaj, pokućstvo, prirodnu kozmetiku, hranu, piće, sve za decu i bebe, za kućne ljubimce, kao i knjige, stripove i muzička izdanja malih izdavača.
Tim Zanaterie je ovom idejom želeo da reši dva problema.
Za sve one kojima nedostaje tehnološka i marketinška pismenost, a tokom pandemije su shvatili da moraju da izađu na internet, ova platforma nudi rešenje. Zanateria obezbeđuje centralno mesto na kojem su po kategorijama strukturirani svi proizvodi koji su se do sada mogli pronaći na različitim bazarima i pojedinačnim Facebook i Instagram profilima.
Drugi problem koji ova platforma želi da reši je vidljivost „kraft” proizvoda. Tim je, kroz svoja iskustva iz SAD, uvideo koliko mali proizvođači mogu da budu moćni kada se udruže u maloprodajnim objektima. Zato, nakon povratka u Srbiju, odlučili su da sličan projekat pokrenu i u našoj zemlji.
Prvi srpski fudkast je mesto koje služi za promociju domaćih proizvođača visokokvalitetne hrane i njihovih proizvoda, ali i povezivanje sa potrošačima i bitnim akterima prehrambene industrije.
U planu je da se napravi veb televizija koja će biti posvećena brendu srpske visokokvalitetne hrane, kao i da se „kreira srpski ambasador” visokokvalitetne hrane. Ideja je da se posećuju proizvođači, organizuju paneli i intervjui, istražuju tražišta, razgovara sa liderima industrije, ali i da se raspravlja o ukusima.
Glavni cilj prvog srpskog fudkasta je da se skrene pažnja na originalne i manje poznate proizvode malih i srednjih preduzeća. Inspirisani domaćim proizvođačima koji su i u toku pandemije uspeli da izvoze u zemlje širom sveta, želja kreatora je da se nadoknadi slaba zastupljenost ovakvih proizvoda u velikim trgovinskim lancima i pomogne proizvođačima da dođu do kupaca.
BizPlaner je softverski servis koji treba da pomogne kompanijama tako što će digitalno voditi njihovo celokupno poslovanje. Cilj je da se olakša administracija, što bi menadžerima omogućilo da unapred planiraju poslovanje i da u svakom trenutku imaju jasnu sliku trenutnog stanja u odnosu na planirano.
Servis je koncipiran tako da ne dozvoljava neusklađenost između prihoda i rashoda, a da omogućava donošenje odluka na osnovu podataka, kao i proaktivno delovanje, umesto reaktivnog. Budući da bi ovo rešenje trebalo potpuno da digitalizuje poslovanje, menadžeri bi trebalo da budu spašeni niza zadataka koji im oduzimaju vreme.
Tvorac ovog rešenja je i sam preduzetnik, tako da je iz prve ruke osetio šta znači pretrpanost administrativnim poslovima. Zbog toga je napravio rešenje koje je prvo njemu trebalo da pomogne da zna na čemu je kada su u pitanju prodaja, zaposleni, plate, slanje faktura i slično. BizPlaner je nastao kada je odlučio da to rešenje podeli sa svim malim i srednjim preduzetnicima.
CollectiVibe Virtual Fair je platforma za kreiranje virtuelnih sajmova. Umesto događaja u stvarnom svetu, koje je pandemija bitno ograničila, biznisi mogu onlajn da izlažu svoje proizvode i usluge, kreiraju konferencije, organizuju edukativne programe i slične događaje.
Cilj CollectiVibe Virtual Fair-a je da se preduzećima omogući da nastave gde su stali na početku pandemije. Pored toga, otvara im se stalno aktivni pristup ciljnim grupama i olakšava organizovanje događaja. Platforma omogućava i uštedu na iznajmljivanju sala i keteringa, kao i na marketinškim aktivnostima budući da korisnici dobijaju tačne podatke o broju posetilaca, njihovoj strukturi prikazanoj kroz geolokaciju, starost i pol.
Kreatori su došli na ideju nakon što su shvatili da su neki događaji potpuno stali zbog pandemije. Zato su stvorili alat za onlajn okupljanje koji koriste klijentske kompanije svih veličina koje pokrivaju više od deset različitih industrija.
ReportNest omogućava da se sagleda, prati rad, ali i opšte zadovoljstvo zaposlenih, što je prema mišljenju tvoraca ovog alata ono što stvara rezultate. Ovaj alat kompanijama pomaže da bolje razumeju potrebe članova svog tima, prate motivaciju i zadovoljstvo u radu i brzo uoče probleme sa kojima se susreću timovi, kako bi pravovremeno reagovali.
Odluka kreatora ReportNest-a je da on zauvek ostane besplatan u osnovnom setu funkcionalnosti. Tako će se pomoći svim korisnicima da nadoknade ono što su izgubili zbog nedostatka neposredne komunikacije u kancelariji.
Alat je potekao iz agencije za dizajn Saturized. Razvili su ga za svoje potrebe kako bi pomogli sebi da pravovremeno reaguju i podrže ljude sa kojima rade. Sada su odlučili da ga podele sa ostatkom sveta.
Your Pet World želi da spoji pružaoce usluga u pet industriji — grumera, sitera, pansiona za pse, veterinara, trenera — sa vlasnicima životinja. U pitanju je portal posredničkog tipa koji, pre svega, pomaže ponuđačima usluga da se pojave na sajtu, bez potrebe da ulažu u marketing i tehnološko poslovanje.
Osim promocije i dolaska do većeg broja klijenta, korisnici bi dobili i besplatan softver za vođenje posla – evidenciju korisnika, kalendar usluga, podsetnik za vakcinacije, „karton“ pasa odnosno mačaka, registar uplata. Istovremeno, vlasnici ljubimaca bi imali prikaz svih usluga sa ocenama korisnika, cenovnikom i svim potrebnim podacima što bi im omogućilo da elektronski uz pomoć filtera za pretragu, zakazuju i plaćaju sve usluge.
Dr Agro je osmišljen kao aplikacija koja omogućava poljoprivrednicima da prepoznaju korove, insekte i bolesti tako što na svojim njivama fotografišu „štetočinu”. Zatim dobijaju preporuku za upotrebu pesticida koji rešavaju taj problem. Rešenje bi povezivalo poljoprivrednike sa zadrugama, apotekama i zaštitarima i na taj način omogućavalo bržu, povoljniju i efikasniju nabavku pesticida na tržištu.
Problem koji rešava Dr Agro je prepoznavanje korova, bolesti i insekata u najranijoj fazi, kada je inače vrlo teško identifikovati tačnu vrstu bolesti na biljci. Korisnici bi trebalo da fotografišu teren, a algoritam aplikacije da prepozna šta je u pitanju. Pored uštede, zadruge i apoteke će dobiti mogućnost da digitalizuju porudžbine pesticida i da u uslovima pandemije pređu na digitalno poslovanje.
Stari zanati žele da naprave digitalnu platformu koja će zanatlijama omogućiti da oglase svoje usluge i proizvode na internetu. Cilj je da im se pomogne u održavanju poslovanja i dolaženju do većeg broja mušterija.
Platforma bi u početku trebalo da pruži vidljivost na teritoriji Srbije, a plan je da se kasnije prošire i na inostranstvo. Kako tvorci platforme navode, potrošači proizvode starih zanatlija često povezuju sa nečim skupim i nedostupnim. Zato se nudi opcija onlajn plaćanja koja će zanatlijama omogućiti lakšu prodaju i dostupnost proizvoda. Dodatna korist za zanatlije bi bila edukacija na polju digitalne pismenosti.
REM Hub planira da omogući malim i srednjim preduzećima da povećaju digitalnu vidljivost svojih proizvoda kroz interaktivni 360° virtuelni salon i prodavnicu, ali i da pronađu saradnike za buduće projekte.
Svaki kreator će moći da predstavi svoj proizvod u klasičnoj 2d formi, dok bi sa standard i premium paketom njihovi proizvodi bili prikazani u 3d formatu. Na ovaj način, smatra tim iza REM Hub-a, kreator stvara intimniji vid prezentacije, što potrošačima treba da omogući ličnije iskustvo sa proizvodom. Plan je da se u budućnosti uključe VR i AR tehnologije, kao i da se izađe na globalno tržište.
MyFitWorld je platforma namenjena profesionalcima iz oblasti fitnesa, rehabilitacije i sporta kao i njihovim klijentima. Ona bi trebalo da reši probleme organizacije, administracije rada i kontrole napretka, obzirom da se svi podaci i rasporedi nalaze na jednom mestu.
Cilj je da se omogući pojedincima i firmama svih veličina da održe svoj posao aktivnim, ali i da ga šire. Ideja je da široj publici onlajn predstave i prodaju svoje proizvode — vežbe, tretmane, treninge, programe, planove. MyFitWorld bi ponuđačima usluga trebalo da omogući da upravljaju svojim vremenom, troškovima i prihodima, a korisnicima da nastave da vode aktivan i zdrav život i da nađu stručno lice koje će ih posvećeno voditi ka ostvarenju ciljeva.
Nakon izbora polufinalista, svaki od timova je snimio svoj promotivni video. Žiri će izabrati po tri tima koji će u velikom finalu predstaviti svoje ideje i rešenja, a zatim izabrati po jednog pobednika iz obe kategorije koji će osvojiti glavnu nagradu od milion dinara. Svi polufinalisti imaće priliku da osvoje i nagrade partnera konkursa.
Objavio/la članak.
sreda, 16. Septembar, 2020.