IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Od kada je Poreska uprava u januaru uvela nova pravila, neke banke nisu stigle da svoje servise prilagode novoj odredbi čime su dovele svoje korisnike u potencijalno nezgodnu situaciju.
Update: Nakon pisanja vesti smo dobili informaciju da moguće podesiti aplikaciju za novi poziv na broj. Potrebno je da u OfficeBanking aplikaciji odaberete u gornjem desnom uglu odeljak “Podešavanja” zatim “RUJP validacija” i obeležite “Uključena kao obaveštenje”.
Neki domaći preduzetnici ovog meseca nisu mogli da plate porez preko e-banking aplikacije jedne banke koja posluje u Srbiji i to iz pomalo apsurdnog razloga — polje za popunjavanje poziva na broj nije dozvoljavalo dovoljan broj karaktera.
Poreska uprava je 8. januara ove godine uvela BOP (broj odobrenja plaćanja) za poreske obveznike na prihode od samostalne delatnosti. Do sada je poziv na broj odobrenja u svojoj strukturi sadržao PIB i imao 14 cifara, dok BOP ima 19 cifara. Neke banke nisu stigle da na vreme odreaguju i svoje servise prilagode ovoj novoj odredbi čime su domaći preduzetnici stavljeni u pomalo smešnu za nas, ali svakako nezgodnu situaciju za njihove korisnike.
Kako dugovanja za porez dospevaju na naplatu do 15. narednog meseca, dugovanje za januar ove godine je dospelo na naplatu u februaru, po novom propisu. Oni koji nisu uspeli da novac uplate preko e-banking aplikacije, morali su da novac prebacuju nalogom za prenos lično u banci.
Banke probleme ovog tipa najčešće rešavaju prostim ažuriranjem aplikacije, ali kašnjenje do koga je došlo u ovom slučaju iza sebe možda krije još neki problem. Pošto su na problem sa nedovoljnim brojem karaktera naišli samo oni koji su novac uplaćivali poreskoj upravi i to kao pravno lice, pitanje je da li je posredi samo propust banke ili svesna odluka.
Pošto je za poreske obaveze pre januara na snazi i dalje staro pravilo tj. stari poziv na broj koji u sebi sadrži PIB, postoji mogućnost da banke ne mogu da apdejtuju aplikaciju za nova pravila kako ne bi onemogućile plaćanje poreza za korisnike koji kasne sa izmirivanjem obaveza iz prethodnih nekoliko meseci.
Koji god razlog da je u pitanju, svakako je problematično što banka nije javila svojim korisnicima da neće moći da plate porez po novim pravilima preko aplikacije, posebno zato što se nakon 15. u mesecu obračunava kamata, tako da oni koji su računali da porez plate poslednji dan nisu to mogli da učine na vreme.
Koliko god ova konkretna situacija delovala smešno ili apsurdno, dobro ilustruje to da smo još uvek daleko od potrebnog nivoa razvoja elektronskog poslovanja, koje je bez dileme od izuzetne važnosti za domaće preduzetnike.
Objavio/la članak.
utorak, 20. Februar, 2018.
Nevenka Rangelov
utorak, 20. Februar, 2018.
Boško, hvala najlepše na komentaru i razjašnjenju zabune koja je nastala. Slažem se da je situacija trebalo da bude bolje istražena sa naše strane. Ipak, nakon što nam je nekoliko ljudi prijavilo isti problem i na mobilnoj i na Windows aplikaciji, deluje da banka nije uradila dobar posao u smislu informisanja svojih korisnika i da do priličnog broja ljudi nije došla informacija kako da reše ovaj problem. Vest je apdejtovana ovom informacijom i drago nam je da je situacija razjašnjena. Hvala još jednom. :)
Boško Pešić
utorak, 20. Februar, 2018.
Ovaj članak nije tačan. Ova "jedna banka" Intesa, čiji ste logo ostavili na screenshot-u, mi je uredno 02.02.2018. odgovorila kako da se zaobiđe problem sa uplatom: https://twitter.com/banca_intesa/status/959379133997383681 Tako da, malo ozbiljnosti - prvo proverite informacije, pa onda pišite članak. Ovako dovodite ljude u zabludu, a sebe brukate.
Andrej
utorak, 20. Februar, 2018.
Postoji opcija u podesavanjima da se ta provera iskljuci tj da se ne prikaze greska vec samo upozorenje i tada nalog sa pozivom na br od 19 cifara moze uspesno da se sacuva i potpise.