IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Iza jedne od najpopularnijih video-igara današnjice stoji neobičan čovek. Zapravo, on je više puta, otvoreno isticao da je nije kreirao, programirao i dizajnirao, ali da je omogućio da ona nastane.
Osnivač Epic Games Inc, Tim Svini (48) ima bogatstvo koje je Blumberg procenio na 7 milijardi. Tom je uveliko doprinelo to što Fortnite, blokbaster igru njegove kompanije, igra 250 miliona ljudi, pa mu je donela 3,9 milijardi prihoda. No, iako je tehnološki mag, malo se zna o njemu. Nije oženjen, nema decu. U slobodno veme voli da planinari i programira.
Vodim jednostavan život, kazao je za WSJ. Volim da skrenem sa staze i tražim stvari koje niko nije video pre.
Ipak, skromnost ga ne sprečava da ima luksuzne automobile, koji su mu bili pasija. Do 30 godine imao je Lamborgini i Ferari ispred svoje kuće.
Ljudi koji me ne znaju mislili su verovatno da sam diler droge.
No, više ne troši na luks automobile već na ekologiju, pa je donirao milione na očuvanje šuma Severne Karoline. Egzotičan biznis medijima zbog svoje neobičnosti, imao je još “egzotičniji” početak karijere.
Posao je pokrenuo sa 20 godina, iz podruma u roditeljskoj kući. Imao je 4.000 dolara lične ušteđevine. Posao CEO u Epic Games mu je jedini posao ikada. Odustao je od studiranja mašinskog inženjerstva, i to nekoliko ispita pre diplome.
Sedište kompanije Epic Games nije u LA, Njujorku ili San Francisku, već u mestu Keri, u Severnoj Karolini. Objašnjava da je hteo da izbegne “grupno razmišljanje Silicijumske doline”. U majici kratkih rukava i kargo pantalonama, nije previše formalan. Kancelariju deli sa 5 ljudi.
Voli da ističe da nije kreirao Fortnite, već da su to učinili njegovi zaposleni. Nije dizajnirao ni programirao čuvenu video-igru, ali je pod njegovim liderstvom ova igra transformisala tržište vredno 130 milijardi dolara.
Nisam kreirao Fortnite, ali sam kreirao i negovao okruženje koje je iznedrilo ovu igru.
Pre Fortnite-a, svetom video-igara vladali su GTA i Call of Duty, ali je Fortnite doneo nešto epsko: oni su rešili problem zajedničkog igranja igrača sa različitih uređaja poput Xbox-a i Play Station-a. Da bi to ostvario Svini je išao u misiju koju je zvao “međunarodnom diplomatijom”; gde je mesecima komunicirao sa predstavnicima ove dve tech sile, Sony-a i Microsoft-a.
Iako nije bilo lako, na kraju je pomirio sve “konzule” za igranje uključujući i Nintendo. “Zadovoljan sam i umoran”, kazao je tada.
Kada je omogućio igračima da se povežu, bez obzira na čemu igraju Fortnite, stvorio je svojevrsnu društvenu mrežu, jer su ljudi noseći slušačice i boreći se da prežive pričali, razmenjivali iskustva, stvarali pravu zajednicu.
Fortnite, igra koja podstiče igrački, a smanjuje “ubilački” aspekt, iako u “shooter” mode-u, više je druženje, nego igra, kaže i Svini. Zato možda i ne čudi što je kupio House Party, aplikaciju za video četovanje popularnu među mladima.
Ideja o Fortnite je u prvoj verziji “rođena” 2011. Naplaćivali su je 40 dolara i igrači nisu mogli da igraju jedan protiv drugog. Tek je druga verzija, koja je puštena 2017. godine, i to besplatno, učinila da ovo bude jedna od najpopularnijih igara ikada.
Oni nisu prodavali “oružje” u igri i ostale alatke koje bi pomogle da uspešnije savladate druge, već ste recimo mogli da pazarite “plesne pokrete”, kojima slavite kad eleminišete protivnika na primer. Prilično originalno.
Ipak, pored toga što se igra na svim uređajima, i povezuje ljude, još jedan element je jako bitan u građenju “novog sveta video-igara”. Tako smatra i Svini:
Fortnite je “ubij ili budi ubijen igra”. Ali je bez krvi, u formi crtanog filma (tvoj igrač može biti i banana), i to je lepo dočekano od strane roditelja koji decu žele da zaštite od hiper-nasilja koje postoji u današnjim video-igrama. To više nije bila nužno odluka vezana za dizajn igre, već više recimo ishod evolucije koju je Epic doneo.
Nedavno smo imali žurku za Noć veštica, i imali smo više dece u kancelariji od radnika. To je odraz onog kako se kompanija razvijala i sazrevala, i kako smo mešajući generacije ljudi došli do razmišljanja o tome kakve igre želimo da izgradimo za svet.
Rob Ferguson, koji je bio direktor produkcije u Epic Games-u do 2012. ne krije da je Fortnite umalo otkazana. I to zbog njega. On je u intervjuu koji je dao za Game Informer kazao da je pokušao da otkaže Fortnite zbog izazova koje je igra imala tokom razvijanja.
Da sam ostao u Epic-u, otkazao bih je. I pre neko sam otišao, pokušao sam to. Kada se igra razvijala, 2011. i zvala Save the world, imala je… neke izazove… prepreke… U to vreme ta igra nije nešto što bi prešlo moje krterijume kako bi se nastavilo sa razvojem – priznao je.
U maju su ljudi proveli 106 miliona sati gledajući druge kako igraju Fortnite na Twitch-u.
Objavio/la članak.
sreda, 19. Jun, 2019.