Kase u prodavnicama postaju prošlost?

Može li Amazon Go koncept da zaživi u ostalim trgovinskim lancima?

Petar Paunović
09/03/2020

U Amazon Go prodavnicama nema kasa. Kupovina se prati pomoću kamera s računarskim vidom i pametnih telefona potrošača koji beleže lokaciju, a račun potom stiže na aplikaciju. To bi mogla da postanje realnost svake radnje, jer Reuters navodi da će ova kompanija svoj sistem početi da nudi i drugim prodajnim lancima.

Navadno, već postoji nekoliko prodavnica koje su spremne za uvođenje just walk out tehnologije. To podrazumeva totalnu automatizaciju, kako bi se tačno znalo kada je i koji proizvod potrošač uzeo ili u nekom trenutku odustao od njega. Amazon je svoju prvu prodavnicu bez blagajni lansirao u decembru 2016, a sada posluje na 26 lokacija širom Sjedinjenih Američkih Država.

Kompanija je prošlog meseca otišla i korak dalje, kada je otvorila prvu piljarnicu. Tada su rekli kako je njihov sistem osposobljen da prepozna razliku među sortama jabuka, te da neće biti zabune šta ste tačno uzeli. Takođe, nije moguće da u istu kesu stavimo različito pecivo, pa tako obmanemo tehnologiju.

Iako je potpredsednik kompanije za fizičku maloprodaju i tehnologiju Dilip Kumar, prilikom otvaranja piljarnice nagovestio da bi ovaj sistem mogao da zaživi u drugim radnjama, on nije želeo da govori o pregovorima, kao i tome koliko će ga naplaćivati.

Šta Amazon pokušava da proda?

No, mogao bi Amazon ovu uslugu nuditi vrlo povoljno, jer kroz nju može dobiti gomilu podataka za unapređenje svoje prodaje. Naime, da biste kupovali na ovaj način, vi morate uneti svoje podatke i skinuti aplikaciju, pa će tako Amazon moći da zna koji vas proizvodi zanimaju, kada idete u kupovinu i ostale informacije na osnovu kojih može da vam nudi proizvode i usluge iz svoje kolekcije. No, Kumar navodi kako će pomenute podatke koristiti samo kao podršku maloprodajama koje imaju njihovu tehnologiju.

Ono što se postavlja kao još jedno od pitanja jeste i koliko je zaista takav sistem funkcionalan. Većina Amazon Go radnji ima oko 200 kvadrata, dok za sada najveća ima oko 1.000. Da li će ova tehnologija biti moguća u hiper marketima? Šta je s onima u kojima je plafon nije dovoljno visok za postavljanje kamera? Na kraju, da li će skeptičnim kupcima uopšte biti primamljivo da ulaze u radnje u kojima sistem „kontroliše” njihovu kupovinu?

Kako je Kumar rekao: „Kupci kupuju na mnogo različitih načina, na više različitih lokacija. Ponekad želite da vam bude hrana dostavljena, nekad idete u prodavnicu, a nekada u Whole Foods. Budući da kupac ima različite potrebe i različite stvari koje traže u različitim prodavnicama, pitanje za nas je šta možemo da učinimo da bismo dodali vrednost našem načinu trgovine.”

Upravo taj komentar čoveka zaduženog da proda ovaj sistem ukazuje da kase i prodavci nikada neće nestati, samo će tehnologija povećati ugođaj kupovine. Prodavci će moći da, umesto provlačenja proizvoda na kasi, kupcima daju dodatnu vrednost kroz savete i ljubaznost.

Petar Paunović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 9. Mart, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije