Beogradsko-zagrebački kParty planira da freemium igrom uđe na tržište onlajn karaoka

Ne zaživi svaka ekipa koja prođe kroz Startap akademiju, ali “seme je jako” što bi rekli u Igri prestola. Nakon našeg programa i Core incubatora, kParty se sprema da uđe na dinamično tržište onlajn karaoka.

Tanja Mladenović
05/05/2015

Karaoke su uvek dobar način da se izblamirate ili da pustite da se drugi blamiraju dok se vi smejete. Ovu ljudsku potrebu uživanja u tuđoj sramoti pokušaja pevanja Maraje Keri uvideli su i Petar Marinković (polaznik naše prve Startap akademije), Viktor Gregurek i Miloš Milenković. kParty je real-time karaoke igra koja prenosi offline zabavu u online svet.

Viktor je na ovu ideju došao studirajući u Kini gde vlada pomama za ovakvim vidom zabave. Nakon što je dobro istražio slične aplikacije, rešio je da sastavi tim i napravi nešto po čemu će izdvajati od već postojećih karaoke igara.

Igra se zasniva na mogućnosti da korisnici čuju osobu koja peva uživo i s njom komuniciraju dok se to događa, takođe se i ocenjuju međusobno i time rangiraju na listi. Ukoliko niste takmičarskog duha postoji i casual model u kome možete pevati sa još troje prijatelja. Svakog dana je moguće igrati nekoliko igara besplatno, a za više je potrebno kupiti tokene.

Ovaj tim već ima svoj početni kapital za lansiranje prve verzije igre, njenu promociju i marketing, a sve to ulaskom u Core Incubator u Zagrebu. Tim planira da aplikacija zaživi i da će generisati dovoljno sredstava da bi bila održiva. Međutim, njihove ambicije su da osvoje i azijsko tržište koje ima veliki broj ljubitelja ove igre, a zato će im biti potrebna druga runda investicija i pokušaj osvajanja njihovih društvenih mreža.

Momci su za sada lansirali zatvorenu beta verziju na Fejsbuku. Prenos audia/glasa i sam kostur aplikacije je gotov, a sada rade na editovanju matrica i odgovarajučih lyricsa, pakovanju pesama, peglanju frontenda i šminkanju same aplikacije. Na kPartiju je od početka učestvovalo preko desetak ljudi, različitih ekspertiza, a trenutno na njoj, pored tri osnivača, rade još dva developera, jedan dizajner i jedan audio inženjer, zadužen za sadržaj i sve u vezi sa zvukom. Nakon ovoga sledeći koraci su im marketinška kampanja pomoću koje planiraju da privole što veći broj korisnika.

Što se tehnološkog razvoja tiče, osnova aplikacije je bazirana na node.js i WebRTC tehnologiji. REST servise pokreće node.js sa hapi frameworkom i DynamoDB kao bazom. Pored neizbežnog autoscalinga i EC2 instanci i već pomenutog DynamoDB koriste i S3 sa CloudFrontom kao CDN za loadovanje audio fajlova, a od pomoći su im i drugi servisi kao što su Amazon SNS, CloudTrail i OpsWorks.

Kako nam Petar kaže, kada dobiju potvrdu od tržišta, dalje će razvijati platformu:

Komunikacija igrač-server se odvija preko REST API-ja i preko websocketa, jer nam je ponekad potrebna dvosmerna komunikacija. Komunikacija između samih igrača je implementirana preko već pomenutog WebRTC standarda.

U prvoj verziji ćemo odraditi casual game, zbog kompleksnosti samog pitch detectora i ladder sistema. Ideja je skupiti prihvatljiv broj korisnika, jer nema smisla pokretati ladder mod ako imate mali broj igrača – igrači će dugo tražiti partiju i verovatno posle odredjenog vremena odustati od iste, a pitanje je i koliko sam ladder može da napreduje sa malim brojem korisnika.

Razlikovanje od konkurencije

Iako je tržište igrica prezasićeno, Viktor smatra da je pomoću njihovog biznis modela moguće zaraditi:

Biznis model se zasniva na freemium konceptu, koji je već naširoko isproban i iskorišćen u mnogim online social igrama. Igračima je na raspolaganju određeni broj free igara svakog dana, nakon čega je za ponovno igranje potrebna kupovina novih gejmova preko tokena. A tokeni se naravno dobijaju konvertovanjem pravih novčanih valuta u iste. Takođe, tokeni se mogu iskoristiti za kupovinu power-upova za ladder igre, kao i avatara nalik onima iz našeg videa.

Nismo još uvek rekli “ne” ni reklamama, ali bismo ipak voleli da eliminišemo adse iz menija naše igre, naravno ako nam budući revenue to dozvoli.

Najveći problem ovog startapa je veoma jaka konkurencija u vidu švedskog KaraokeParty, Smulea i sl. Način na koji bi se kParty izborio za tržište bio bi real-time igranje.

Dok u ostalim igrama ovog tipa se aplikacije oslanjanju na prerecording (jedna osoba peva, pa se to snimi, i onda druge imaju opciju ocenjivanja nakon šerovanja na FB) ili singover (jedna osoba započinje pesmu, druga je nastavlja i na kraju se to se uklapa u audio fajl koji se može preslušati), u kPartiju učesnici u igri odmah čuju jedni druge dok pevaju, mogu da komentarišu i ocenjuju pevanje, i naravno aktivno učestvuju u karaokama.

Tanja Mladenović

Objavio/la članak.

utorak, 5. Maj, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije