IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ovakav model poslovanja, koji je kompanijama doneo milijarde dolara, eksploatiše vozače ‒ tvrde predstavnici Masačusetsa.
Masačusets je druga država SAD-a koja donosi odluku da tuži kompanije Uber i Lift, zbog toga što ne prijavljuju svoje vozače kao zaposlene, već im pridaju status nezavisnih kontraktora. Prvu tužbu podneli su nadležni Kalifornije u maju, zbog zakona koji je stupio na snagu od početka januara i po kom treba da imaju status zaposlenog lica.
Kako piše TheVerge, nadležni Masačusetsa podneli su tužbu juče protiv ove dve kompanije, a u video obraćanju javnosti objasnili na koji način Uber i Lift eksploatišu svoje vozače: „U okviru statusa nezavisnog kontraktora radnici nemaju zagarantovanu zaradu minimalca, plaćen prekovremeni rad ili bolovanje, a kompanije prenose troškove poslovanja na svoje radnike”.
ANNOUNCING: We are suing @Uber and @Lyft for misclassifying their drivers.
Billion-dollar businesses don’t get to pick and choose which laws they follow. Tune in for our live press conference at 11AM here: https://t.co/ONVUH6HNBr pic.twitter.com/Xlm7tv82Yn
— Maura Healey (@MassAGO) July 14, 2020
Potez je najavljivan još od marta kada se apelovalo da kompanije prijave vozače kao zaposlene, kako bi im omogućili plaćeno bolovanje i na taj način doprineli suzbijanju pandemije.
Kompanije tvrde da ovaj poslovni model postoji zbog toga što vozačima odgovara fleksibilnost koju imaju kao nezavisni kontraktori. Nešto ranije ove godine, izvršni direktor Ubera Dara Kosrovšahi naveo je da vozači vole svoju nezavisnost, to što imaju svoj biznis i što su sami sebi gazde.
Kako je došla pandemija Uber je izneo još jedan protivargument ‒ uz status nezavisnog kontraktora lakše je zaraditi novac, nego kao zaposleno lice, što je vrlo važno u trenutku kada je stopa nezaposlenosti u Masačusetstu 16 odsto.
Iz Lyfta takođe potvrđuju da je status kontraktora povoljniji za vozače u Masačusetstu. „Vozači ne žele promenu ‒ 89 odsto vozača u Masačusetsu vozi manje od 20 časova nedeljno”, navode predstavnici Lyfta i objašnjavaju da bi promena statusa značila i gubitak prihoda za 50.000 stanovnika Masačusetsa.
Pretpostavka je da bi fragmentacija poslovanja pružila benefite pojedinim vozačima, dok bi drugi ostali uskraćeni. To bi proizvelo dodatne troškove koje će kompanije, prema mišljenju eksperata, nadomestiti skupljim vozarinama i neosetnim padom potražnje.
Objavio/la članak.
sreda, 15. Jul, 2020.