Kako su se dve domaće IT firme suprotstavile epidemiji i podelile to sa svima nama?

U toku je reorganizacija poslovanja i domaće firme pronalaze različita rešenja kako bi zaštitile članove tima i doprinele sprečavanju širenja epidemije.

Neke i pre, a mnoge od trenutka kada je Svetska zdravstvena organizacija proglasila pandemiju, kompanije širom sveta kreiraju različite oblike reorganizovanja daljeg poslovanja, s ciljem da pruže najveću meru zaštite svim zaposlenima, zaštitu društvu, ali i da nastave produktivno i efikasno poslovanje. 

Dok je većina kompanija koje nisu “vezane” za radno mestoveć početkom meseca započela rad od kuće u zemljama gde je koronavirus krenuo da hara ranije nego i u Srbiji, ima i onih koje još uvek  ostaju u svom poslovnom prostoru. 

Domaće firme takođe odlučuju gde će nastaviti poslovanje i IT industrija je pokazala svoju progresivnost i fleksibilnost pionirskim pokretom prebacivanja na rad iz kuće, uz razna prilagođavanje koja su neophodni za funkcionisanje biznisa. Izdvajamo dva primera reorganizacije domaćih kompanija, jedne od najvećih internet kompanija u zemlji, Infostuda, i jedne od najuspešnijih na međunarodnom tržištu, Nordeusa.

Zaštitne mere Infostuda

Zaposlenima u Infostudu je još 9. marta poslat interni memorandum sa merama predostrožnosti na radnom mestu i okolini. Posebno hvala rukovodstvu kompanije što je ovaj dokument podeljen sa javnošću samo par dana kasnije.

Poseban fokus je na higijeni i dezinfekciji ljudi i prostora. Pozivajući se na mere koje je osmislio i napisao patolog Džejms Rob, profesor sa Univerziteta u Kaliforniji posvećen izučavanju korona virusa od 1970. godine, kompanija savetuje uspostavljanje navike temeljne dezinfekcije ruku kao jedan od dva najvažnija koraka. 

Zastitne Mere Korona Virus by UploadSI on Scribd

Drugi korak je pažljiviji odnos prema prostoru i zonama koje zaposleni ne smatraju sigurnim. Zaposlenima je savetovano da stvari u nesigurnim zonama dodiruju spoljašnjom stranom šake. Cilj je minimalna upotreba prstiju.

Preporučeno je da u okviru ovih rutina bude i upotreba maski, rukavica, s fokusom na što češću dezinfekciju uređaja koji se svakodnevno koriste, poput mobilnih telefona i kompjutera.

„Od ogromnog značaja će biti da nam ne bude glupo da sprovodimo ove mere”

Kako bi se rizik od zaraze sveo na minimum, savetuje se komunikacija na distanci, u minimalnom rasponu od jednog metra. Sve sastanke prorediti, otkazati ih ako ne traže fizičko prisustvo, a pre i posle sastanaka koji se održe dezinfikovati prostor.

Među savetima je i što češća upotreba tableta koje se sisaju ili žvaću, a da sadrže nekoliko miligrama cinka. Topljenjem u donjem delu grla blokira se razmnožavanje virusa u gornjem respiratornom traktu. 

Sve navedene mere mogu izgledati “glupo”, kako navode iz Infostuda, ali će neprijatnost vrlo brzo nestati i nastupiti rutinska predostrožnost. Da bi se što brže i jednostavnije uklonila napetost koja dolazi sa trenutnim stanjem, predlaže se što udobnija atmosfera u domu, kako bi se napravio balans u odnosu na atmosferu radnog okruženja. 

Zaposleni u Nordeusu prvo održali vežbu rada od kuće

Na blogu Nordeusa, u postu od 13. marta, objašnjeno je zbog čega je kompanija prešla na rad od kuće i kakve nove izazove donosi remote rad, kao i sve lekcije koje su naučili u ovom procesu i dele sa svima kojima bi mogle biti korisne.

Prvi radni dan od kuće bio je test dan. U toku dana simularan je standardan kancelarijski radni dan, ali u novim, kućnim okolnostima. Radne procedure nisu menjane, bez prilagođavanja ili otkazivanja održani su svi sastanci, radionice i ostali isplanirani zadaci. Cilj testa bila je provera da li je moguće zadržati dotadašnju infrastrukturu i dinamiku, u kojoj je funkcionisalo preko 160 zaposlenih. Svi zaposleni su tokom test dana proverili da li im nedostaje nešto od opreme.

Test dan je poslužio da bi svi zaposleni osposobili radne stanice u kojima se osećaju prijatno i produktivno.

Kako zadržati kreativnost i motivisanost u uslovima virtuelne saradnje?

Kako Tomislav Mihajlović, COO kompanije navodi u tekstu, stvari koje su mogle biti problematične, zapravo u velikoj meri nisu bile. U novim uslovima pronašli su i bolje okolnosti od prethodnih: virtuelne table i lepljive poruke lakše se brišu i štede vreme potrebno za održavanje kancelarijskih. 

Potrebu za kolaboracijom prilikom kreativnih procesa održavaju komunikacijom putem sistema za video konferenciju. 

Kompanija smatra da je jedan od kompleksnijih problema lična motivacija. Kako je zadržati, bilo bi prvo pitanje, dok je drugo još važnije, kako je zadržati kod 160+ osoba, pogotovo u uslovima kada nije poznato kada će se izolacija privesti kraju.

Nordeus tvrdi da je rešenje stabilna interna komunikacija. 

Važno je zadržati socijalnu interakciju putem različitih aplikacija za kolaboraciju. Predlažu očuvanje zajedničkih aktivnosti koje su postojale u kancelariji, poput vežbi rastezanja i razgibavanja. Još jedno delotvorno rešenje je ćaskanje na zasebnim kanalima, ili opuštanje u okviru digitalnih takmičenja među zaposlenima. 

Nordeusova preporuka alata za remote rad

Na blogu je napravljena lista softvera koje kompanija svakodnevno koristi: 

  • za pismenu komunikaciju zaduženi su Slack i Gmail;
  • s većim fokusom na detaljnije dokumentovanje koriste G Suite i Confluence Cloud;
  • za sastanke, radionice i kreativne procese Zoom i Google Jamboard, alat koji zamenjuje pisanje po tabli; 
  • za upravljanje projektima i zadacima se koristi Jira.

Rad na samoedukaciji i novim veštinama navodi se kao zgodno rešenje za dane u izolaciji, pa kompanija svim zaposlenima na kraju bloga preporučuje dobra mesta za usavršavanje. Na listi su The Verge, GitLab, The Overflow i drugi. 

Šta je sledeće?

Samo vreme će pokazati kako će se organizacije dalje prilagođavati ovim novim okolnostima. Ukoliko želite da direktno podelite vaše lekcije i iskustva sa javnošću pošaljite nam materijale koje ste već objavili ili nam se javite da vam ustupimo prostor na Startit Dnevniku. 

Predstavljamo poslodavca
Telesign_logo-1-1.jpg

TeleSign

Connect & Protect Online Experiences

TeleSign povezuje i štiti svoje korisnike uz pomoć sofisticiranih rešenja za utvrđivanje i proveru identiteta internet korisnika. Uz pomoć API, koji omogućuje samu komunikaciju, registraciju korisnika i data insight, mi smo u mogućnosti da rešimo svakodnevne izazove koje naši korisnici imaju povezujući tako njihovu poslovnu stranu sa složenom stranom globalnih telekomunikacija.

Tomislav Jelesijević

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu