„U fazonu sam da sjebem Amazon”, odbrusio je Joel Abraham (28) u grupnom četu pre nego što je svojoj braći postavio pitanje: „Da li je neko pokušao da pretovaruje za milionski profit na nedeljnom nivou?”

 Ziše (30) je postao radoznao, pa je odgovorio: „Pojasni, kako se to radi?”

Dalje od puke radoznalosti otišao je Šmuel (24) koji je odmah ponudio savet i objasnio da je pokušavao slične stvari i da je bio uspešan u tome. Upozorio ga je da bude pažljiv i otvori drugi nalog, ali i ohrabrio rečima: „Da, možeš mnogo da ih sjebeš”.

Bio je to početak trogodišnjeg „digitalnog krimića” braće iz Njujorka. Oni su ove nedelje konačno identifikovani i uhapšeni. Optuženi za šest krivičnih dela, od finansijske prevare do pranja novca, a sva dela su počinili kao dobavljači Amazona. 

Kako piše The Register, braća su navodno uspela da izvuku 19 miliona dolara od te američke multinacionalne kompanije koristeći lažne fakture i prodajući svakodnevne proizvode poput dezinfekcionih sredstava, parfema i četkica za zube. U tome su uspeli koristeći bag velikog sistema, pa su umesto 12 kanistera dezinfekcionih sredstava po ceni od 94 dolara, isporučili 7.000 četkica za zube po istoj ceni po komadu. 

Naplatili više od 10.000 predmeta, a Amazon naručio manje od 100

Pitanje je, kako im je to pošto za rukom i kako neko u Amazonu nije shvatio da 12 kanistera i 7.000 četkica nisu isto? 

Svaki proizvod Amazona ima jedinstveni identifikator, niz brojeva pod nazivom Amazon Standard Identification Number (ASIN) i ti brojevi su deo liste proizvoda u katalogu kompanije, prenosi Wired. Prodavci imaju mogućnost da promene liste kako bi bili sigurni da su stvari poput opisa proizvoda tačne.

Sudeći prema optužnici, braća su menjala ASIN brojeve za proizvode koje je Amazon naručivao kako bi kompaniji poslali drugu robu u velikim količinama, kao što je to slučaj sa četkicama.  

U drugom slučaju, Amazon je naručio samo jednu bocu parfema za 289,78 dolara, dok su braća Abraham kompaniji poslali 927 plastičnih trimera za bradu i svaki naplatili po ceni parfera, koristeći ASIN tog istog parfema. U tužbi se navodi da su Abrahamovi isporučili i naplatili više od 10.000 predmeta uprkos tome što je Amazon tražio manje od 100. 

Kako ih Amazon nije odmah provalio?

Postoje dva načina za nezavisne trgovce da prodaju svoje proizvode Amazonu. Prvi se obavlja kroz Seller Central, platformu koja dobavljačima omogućava da prodaju direktno Amazonovim kupcima. S druge strane, na platformi Vendor Central, koju su navodno koristila braća Abraham, trgovci se predstavljaju kao veletrgovci: Amazon kupuje njihove proizvode, a zatim ih prodaje svojim kupcima. 

Sistem je identičan većini tradicionalnih prodavaca, s tim što Amazon nije obična prodavnica s obzirom na to da nudi ogroman broj proizvoda od milion drugih dobavljača, što ga čini gigantskim tržištem kojim je teško upravljati. Amazon se godinama bori da ukloni rupe u sistemu, a jednom je uspeo i da prekine operaciju ove braće, ali su oni uspeli da izbegnu alate za otkrivanje prevara koristeći lažne račune i VPN kako bi prikrili tragove. 

Pročitaj i: 
Zašto se Japanke fotografišu sa Prolom vodom i postavljaju to na internet?

Tek što smo se navikli na postojanje influensera, opet hvatamo korak sa evolucijom marketinga

Uz to, tužioci navode kako je njujorška četvorka, malo pre nego što je uhapšena, pokušala da prisvoji najmanje 32 miliona dolara nelegalne zarade. 

Za finansijsku prevaru koja podrazumeva telekomunikacije i informacionu tehnologiju braća bi mogla da dobiju do 20 godina zatvora, a svaki od njih se pojedinačno tereti za pranje novca, što bi značilo još maksimum 10 godina iza rešetaka.