IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Proces zapošljavanja poprimio je sasvim drugačiju dimenziju za mnoge poslodavce širom sveta u uslovima pandemije korona virusa.
U sklopu prilagođavanja poslovanja novonastaloj zdravstvenoj situaciji i suočavanja privrednika sa brojnim posledicama pandemije neizbežan segment u njihovom radu predstavlja i adekvatna izmena načina zapošljavanja novih radnika.
Uprkos velikom broju otpuštanja usled posledica ekonomske krize izazvane pandemijom COVID-19, postoje kompanije koje su već na samom početku zdravstvene krize počele da traže odgovore na pitanje: Kako ispravno obaviti “onboarding” novog člana tima dok su svi van kancelarije?
S druge strane, tu su i one kompanije kojima taj proces još izgleda potpuno nepoznat. Upravo zbog toga je inženjer Džastin Garison na osnovu svog iskustva na Twitteru formirao adekvatan thread i ispisao listu stvari koje bi poslodavac trebalo da ima, ali i na koji način bi trebalo da se ophodi prilikom zapošljavanja na daljinu.
Prva stvar na koju Garison ukazuje tiče se onoga što bi poslodavac trebalo da reguliše pre prvog radnog dana novozaposlenog, a to uključuje opremu, naloge i pristup alatima.
0. Equipment, accounts, access should all be setup BEFORE day 1. If someone starts work without these things you need to make that process better first.
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Takođe, on napominje da bi prvog radnog dana menadžer trebalo da obavi video razgovor sa novim radnikom i da bi bilo idealno ukoliko bi mu bio dostupan za pitanja najmanje tokom prve polovine dana. Isto tako, menadžer bi trebalo da rešava probleme novozaposlenog pre sastanaka.
1. First thing should be a video call with your manager. Ideally they will be available for questions for at least the first 1/2 of the day. If you run into problems they should be able to take action right away and not when they’re done with meetings
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Na drugom koraku menadžer priprema listu stvari za čitanje tokom prve nedelje radnog odnosa. Garison ističe da bi tu listu trebalo pojasniti, a potom je poslati na mejl kao referencu za prvih nekoliko nedelja. Kako bi bili sigurni da su svi na istoj strani, na jednom od linkova bi trebalo da budu i javno dokumentovana očekivanja.
2. The manager should prepare a list of things to read in your first week. Wiki, chat rooms, code, etc.
This list should be explained during the first call and sent as an email to reference over the first few weeks.— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Garison u idealnom scenariju za kompaniju sa manje od 100 zaposlenih vidi i ažuriran sajt sa informacijama predstavljenim u grafikonu, pseudonimima korisnika, mejlovima, brojevima telefona i ostalim stvarima i podvlači da je to od presudnog značaja za novozaposlene kako bi razumeli način na koji kompanija funkcioniše, ali i da bi znali kome mogu da se obrate.
Ideally every company >100 people will have an up to date website with org chart information, user aliases, email, phone numbers, etc. This is going to be crucial to new hires to understand how the company works and who they can talk to
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Dodatne poene Garison dodeljuje onoj kompaniji koja na sajtu radniku omogući opciju da označi ljude i upiše privatne beleške koje bi mogle da im pomognu da zapamte kontekst kada upoznaju nove ljude, ali i pravilan izgovor imena novih kolega.
Uvodni sastanci bi trebalo da budu isplanirani i zakazani sa kolegama i timovima, a menadžer bi trebalo da pošalje uvodni mejl za svaki sastanak kako bi predstavio sebe, kao i uloge osoba koje učestvuju na sastanku.
3. Introduction meetings should be already planned and scheduled with co-workers and teams.
Manager should send an introduction email for each meeting to introduce you and say what everyone on the meeting does
e.g.
This is team X
Adam is the manager
Jill is the Sr developer— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Sledeći poziv u prvoj radnoj nedelji menadžer bi trebalo da zakaže za sredu ili četvrtak u cilju nešto opuštenijeg razgovor s obzirom da je nekima neprijatno da postavljaju pitanja u grupnom četu.
4. Manager should schedule a follow-up call for Wed or Thurs to check in and have a casual chat.
Some people aren’t comfortable asking questions via chat in new teams/companies.
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Novozaposlenom bi trebalo da bude omoguće i kontakt sa osobom koja će mu biti na raspolaganju tokom prve i druge nedelje na dnevnom nivou.
5. There should be an onboarding buddy which has a call day 1 or early day 2. They should daily chat with the new hire for the first ~1-2 weeks to see if there’s anything they can help with.
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Garison zatim daje savet kompanijama koje zapošljavaju programere i navodi da bi bilo dobro da otvore kartice za zapošljavanje na jira softveru (ili šta god da koristite) kako bi se novi radnik upoznao sa radnim tokovima i planovima, a u tom slučaju i tim može da prati njegov ‘onboarding’ proces i pomogne mu ukoliko je to neophodno.
6. Optionally if onboarding a developer it’s nice to open onboarding tickets in jira (or whatever you use) so they can be familiar with the workflows/planning and the team can track their onboarding process and help if they’re stuck.
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Kako bi izgradili poverenje sa novim radnikom, za kraj prve ili druge nedelje Garison preporučuje organizovanje team buildinga, odnosno opuštenog razgovora sa što većim brojem ljudi iz tima.
7. End of week 1 or 2 there should be a team building/casual call with as many people on the immediate team as possible (timezones allowing) Build trust early and play games, ice breakers, whatever.
— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Na kraju, Garison se osvrće i na probleme na koje je nailazio tokom prvih nekoliko dana na novom radnom mestu. Prvi se tiče svesti o tome šta se od njega očekuje, kao i shvatanje društvenih normi i procesa. Takođe, Garison je imao problem i sa izgradnjom poverenja i empatije, ali i sa razumevanjem procesa rada o celokupnog konteksta. Nije dobijao česte povratne informacije o svom radu, teško je pronalazio osobu kojoj može da se obrati, a problem mu je predstavljalo i to što nije mogao da zapamti sve u novom radnom okruženju.
The problems I’ve had on-boarding remotely are
– knowing what is expected of me
– figuring out social norms and process
– building trust and empathy
– understanding current WIP and context
– getting frequent feedback for how I’m doing
– finding who to ask
– remembering everything— Justin Garrison (@rothgar) August 21, 2020
Objavio/la članak.
utorak, 25. Avgust, 2020.