Kako rešiti početne prioritete lansiranja startapa iz 10 koraka, sa 2.000 dolara

Osnivač startap akceleratora Founder Institue, Adeo Ressi, održao je zanimljivo predavanje na temu ranih prioriteta prilikom lansiranja startapa čije sprovođenje ne bi trebalo da košta više od 2.000 dolara. Navedene smernice nisu, naravno, univerzalno pravilo, ali iako ne deluju kao neka posebna filozofija, mogu veoma da pomognu. Cilj ovih saveta je da osigrate online indentitet

Ivan Vesić
30/07/2012

Osnivač startap akceleratora Founder Institue, Adeo Ressi, održao je zanimljivo predavanje na temu ranih prioriteta prilikom lansiranja startapa čije sprovođenje ne bi trebalo da košta više od 2.000 dolara.

Navedene smernice nisu, naravno, univerzalno pravilo, ali iako ne deluju kao neka posebna filozofija, mogu veoma da pomognu.

Cilj ovih saveta je da osigrate online indentitet vašeg startapa, te da kroz izgled i dizajn uvećate dojam legitimiteta koji ostavljate i da što ranije upoznate vaše prioritete i potrebe ciljne grupe.

Evo osnovnih principa Resijeve strategije sa njegovom procenom troškova, uz savet da pogledate snimak celog predavanja.

1. Domeni i e-mail, cena: 160 dolara. Izgleda kao očigledna stvar ali je ovo veoma bitno. Rosi savetuje da sem registracije primarnog obavezno pazarite i .net, .org i slične domene, kako ne bi došli u situaciju da vam ih neko kasnije prodaje za više hiljada dolara. Treba voditi računa i o misspeling greškama, pa je za ovo dobro koristiti .com. Takođe, e-mail bi trebao da bude funkcionalan od starta, kako ne bi kontaktirali ljude koristeći gmail, yahoo i slične korisničke adrese.

2. Napravite nacrte proizvoda, besplatno je. Njih ćete koristiti za pokazivanje svuda gde bude trebalo. Oni trebaju da sadrže prikaz osnovnog iskustva, osnovne funkcionalnosti. Ideja je da se pokaže na najlakši način kako će vaš proizvod funkcionisati.

3. Logo i vizuelni identitet, cena: 750 dolara. Ressi predlaže da pronađete najbolji dizajn za vaš logo na 99designs. Kada budete odabrali verziju logotipa koja vam se najviše dopada, preporučuje da kontaktirate dizajnera da vam napravi i biznis karte, reklamne materijali, uradi PowerPoint dizajn i sl. Ovo je bitno jer daje legitimitet vašoj kompaniji.

4. Napravite pitch deck što pre, besplatno je. Pitch deck je prva stvar koju ćete koristiti tokom razgovora sa potencijalnim investitorima. To je važan deo vaše ukupne prezentacije i obično se radi u Power Point-u. Sadrži informacije o vama, problemu koji rešavate, vašem rešenju, tj. proizvodu, poslovnom modelu, analizi tržišta i konkurencije i sl.

5. Kreirajte landing page, cena: 60 dolara godišnje. Ressi savetuje da napravite landing page koristeći unbounce.com, platformu za lako i brzo drag & drop kreiranje stranice.

6. Napravite blog, besplatno je. Najbolje bi bilo da blog bude na poddomenu (blog.vašsajt.com). Pogotovo u ranoj fazi bitno je da počnete redovno da pišete. Na primer, dva puta nedeljno.

7. Testirajte marketing strategiju, cena: 250 dolara. Ressi preporučuje da odmah isprobate efekte Facebook i Google oglašavanja kako bi razumeli koja poruka rezonuje kod ciljane publike.

8. Anketirajte potencijalne korisnike/klijente, cena: 200 dolara. Izuzetno je važno što pre početi sa upoznavanjem potreba vaših korisnika, potrebno je utvrditi šta ih najviše muči, koje probleme za njih trebate da rešite.

9. Vizuelno predstavite vaš road map, cena: 100 dolara. Napravite vizuelni prikaz pravca kojim se krećete. Grupišite najvažnije stvari koje morate da uradite. Tako nećete izgubiti dojam o prioritetima, a i lakše ćete upoznati nedoumice i nepoznate faktore koji vas čekaju na putu.

10. Lanisrajte proizvod, testirajte nepoznanice, cena: 250 dolara. Odmah po lansiranju pratite feedback, skupljajte podatke i na osnovu toga ćete naučiti šta trebate da menjate, a šta je dobro.

 Izvor: TechCrunch

Ivan Vesić

Objavio/la članak.

ponedeljak, 30. Jul, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Sasa

utorak, 31. Jul, 2012.

''zakup dodatnih sličnih domena i ekstenzija je za naše uslove'' suvišan*

Sasa

utorak, 31. Jul, 2012.

Hvala na odgovoru, Fokusirao bih se na našu situaciju, Mislim da, s obzirom na naše lokalne uslove, treba da preskočimo neke stavke kako bismo pokrenuli online posao što pre i sa što manje (pre svega novčanih) sredstava: Iako je dobar savet, zakup dodatnih sličnih domena i ekstenzija je za naše uslove (pod uslovom da kao, čini mi se, većina počinjemo od nule i bez dodatnih ulaganja tj. podizanja sredstava sa strane od strane investitora ili putem kredita) mislim da je .com domen i $10 dolara za njega sasvim dovoljna a i neophodna investicija. Logo za početak može biti najbobičniji naziv proizvoda, eventualno napisan u nekom fontu. To je besplatno, nakon nekoliko verzija koje treba da ''odstoje'' i da se odabere prava, za sad. Lending odn. indeks strana može da se napravi sa par div-ova i nekoliko css komandi za par desetina minuta, besplatno, uz par korekcija tokom nekoliko dana. Dovoljno je za početak da deluje jednostavno i da daje osnovne informacije o proizvodu tj. usluzi. Mozda bi za pocetak bilo pozeljno da se pise na temu vezanu za proizvod, siriti to po drustvenim mrezama i pratiti posetu i reakcije posetilaca. Nastaviti dalje. Do prve komercijalne verzije proizvoda na osnovu komentara i prvih par porudzbina kada moze da se izdvoji za placeno oglasavanje. Anketiranje moze da bude potpuno besplatno. Uz Google Docs npr. Roadmap za 100 dolara i dalje ne razumem. Ne znam sta autor tacno podrazumeva pod lansiranjem proizvoda ali ovo prethodno sto sam pisao je deo svega toga a integrisanje placanja (besplatno, 2co, formspring, shareit, zavisno od vrste proizvoda) bi po meni bila konacna tacka lansiranja proizvoda. I to je samo pocetak. Pomenuh li da je izbacivanje proizvoda koji vredi (i koji tek treba da se valorizuje na trzistu) izuzetno iscrpljujuc i dugotrajan proces? Bolje uplatite banju (citaj letovanje i za to pozajmite) da nebiste pregoreli u medjuvremenu. Tek vas ceka posao kad izbacite proizvod.

Ivan Vesić

utorak, 31. Jul, 2012.

Hvala što nas redovno pratiš, Saša. Resijevo predavanje sadrži zaista najrudamentarnije savete, ali to nisu univerzalne smernice, naravno. Istina je da mnogi startapi dođu u situaciju da potroše novac na loš način, npr. da pogreše što ne nabave domene (pogotovo sa greškama u spelingu) rano ili ne brinu dovoljno o vizuelnom identitetu na početku pa deluju neozbiljno, te često i ne znaju šta je pitch deck ili ga ne pripreme dovoljno dobro. Iz tvog iskustva, šta misliš da je ovde suvišno i koje onda savete možeš da podeliš za mlade startape?

Sasa

ponedeljak, 30. Jul, 2012.

Ovde sam citao bolje clanke.

Sasa

ponedeljak, 30. Jul, 2012.

Dobar deo ovoga nije uopste neophodan.