Kako optimizovati 2D igre za mobilne platforme

Mad Head Games ekipa u ovom članku deli savete za kreiranje 2D igara. Kristijan, programer sa 5+ godina iskustva u pravljenju igrica daje savete za teksturu, audio, video i animaciju

Kristijan Grujić
09/04/2015

Iako optimizacija nije prva tema koja pada na pamet kada se pomisli na razvoj igara, od velikog je značaja za finalni proizvod, posebno kada je reč o obimnijim igrama sa mnogo sadržine. Nivo optimizacije direktno utiče na performanse igre, samim tim i na njeno korektno funkcionisanje i osećaj igrača.

Za mobilne platforme, optimizacija je posebno bitna stavka, jer je cilj da igru može da igra što veći broj korisnika, od kojih često većina nema uređaje sa visokim performansama.

Optimalno, igra bi trebalo da radi na uređajima koji imaju bar 512mb RAM memorije – kategorija u koju spada većina uređaja koji se danas koriste i kupuju za igranje igara. Stoga je neophodno razmišljati o tome da igra ni u jednom trenutku ne zauzima više od približno 250mb memorije, pošto je ostatak potreban operativnom sistemu. Ukoliko se ovom segmentu ne posveti dovoljno pažnje, može doći do nekog od sledećih problema: igra se ne pokreće, igra radi presporo, operativni sistem će prekinuti izvršavanje igre, pojedini delovi igre će prestati da funkcionišu.

U ovom tekstu ćemo se koncentrisati specifično na optimizaciju resursa koji se koriste u igrama, a čijom optimizacijom direktno možemo da utičemo na finalne performanse igre. Osim optimizacije resursa, posebnu pažnju treba posvetiti i performansama samog koda igre, ali to je tema kojom se nećemo baviti u ovom članku.

Teksture

Teksture su resursi na kojima se igra najviše može optimizovati zato što su najčešće najveći deo sadržine igre koji se učitava u memoriju. Optimizaciju tekstura je moguće vršiti na nekoliko načina, i u ovom odeljku ćemo ih preći.

pravljenje-2D-igara-1

pravljenje-2D-igara-2

pravljenje-2D-igara-3

prednosti-mane-formata-mobilni

Audio

Video

Animacije

Dizajn i funkcionalnost ispred optimizacije

Iako je optimizacija jedan od bitnih segmenata razvoja igre, najbolje je ovaj deo preskočiti u početnim fazama igre, i posvetiti mu se u kasnijim fazama razvoja. Dizajn i funkcionalnost igre su svakako prioritet u odnosu na optimizaciju. S druge strane, ukoliko se igra ne izvršava dovoljno dobro, moguće je da nećemo moći da steknemo pravi osećaj o dizajnu igre pre nego što igru optimizujemo da se dobro izvršava.

Ukoliko igra nema zadovoljavajuće performanse, prvi korak (pre nego što se pristupi optimizaciji) je testiranje i merenje performansi igre. Rezultati ove analize najčešće direktno pokažu na kom segmentu igre treba dodatno da radimo, i da ga optimizujemo. Ako su rezultati analize zbunjujući (u smislu da ukazuju da svi segmenti igre loše utiču na performanse), jedan od mogućih pristupa je da izbacimo pojedine segmente igre kako bismo videli koji od njih najviše utiče na performanse. Na primer, možemo isključiti sve animacije, ili kompletno isključiti puštanje zvuka.

Na kraju, pristup koji treba izbegavati u razvoju igara su: optimizacija zarad optimizacije, i preuranjena optimizacija (“Premature Optimization”). Iskustvo industrije razvoja igara je pokazalo da je za finalnu igru bolje da se prvo svi segmenti igre kvalitetno dizajniraju, a da se tek u kasnijim fazama igre optimizuju tek oni delovi igre koji loše utiču na performanse igre.

Konkretno, kada su u pitanju resursi igre, ovo znači da je bitnije da se resursi na dobar i jasan način organizuju, imenuju i koriste u igri. Ovakav pristup će imati za posledicu i da će eventualna optimizacija resursa biti daleko lakša i efikasnija.

Kristijan Grujić

Objavio/la članak.

četvrtak, 9. April, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije