Kako nosiva tehnologija menja industriju osiguranja — Fitbit na ruku za popust na premiju osiguranja

Osiguranje je velika industrija, naročito u SAD-u, gde tehnološke kompanije već menjaju tradicionalan način na koji funkcionišu. Jedna od inovacija je korišćenje podataka sa nosivih uređaja pri određivanju uslova osiguranja.

Marija Gavrilov
08/05/2015

Šta ti prvo padne na pamet kada se spomene osiguranje? Za većinu ljudi asocijacija nije prijatna: prvo pomisle na nepriliku, nesreću i gubitak. Industrija životnog osiguranja jedna je od statičnijih u pogledu inovacija, ali nove tehnologije poput nosivih uređaja na pragu su da to promene.

Novi moto mogao bi postati: živi zdravo i plati manje (iliti, plati manje i podeli sa nama još ličnih podataka).

Nedavno je američka osiguravajuća kuća John Hancock u saradnji sa velnes kompanijom Vitality Group ponudila svojim klijentima veće uštede na životno osiguranje u zamenu za redovno korišćenje Fitbita. Narukvica prati koliko se krećete, trenirate, spavate, a sakuplja i  informacije o lekarskim pregledima i poslednjim vakcinama protiv gripa.

Poeni koje korisnici dobiju ukoliko ne puše i ispunjavaju aktivnosti koje smatramo zdravim načinom života, pretapaju se u određeni procenat uštede na premiji ili nagrade od partnerskih kuća, poput Hyatt hotela, Applea i Starbucksa. Najveću uštedu od 15% ostvaruju takozvani platinski korisnici koji nose punih 10.000 poena.

Predsednik John Hancocka smatra da je ovo ispravna pogodba, kako za osiguranike, tako i za njegovu kompaniju, i daje primer četrdesetpetogodišnjeg para koji će do svoje osamdeset i pete godine uštedeti i do 25.000 dolara na osiguranje vredno 500.000 dolara sa ovim programom. Novogodišnje odluke i želje se ne računaju. Program kontinuirano prati vaše napore, a status povlašćenog člana i sve bonuse koji idu uz to možete lako izgubiti ako se ponovo vratite sedentarnom načinu života.

Iako ovakvi programi zahtevaju nekoliko godina, pa i decenija od implementacije do rezultata, početni podaci bude pažnju ostalih kompanija u industriji. Vitality Group, koja je nešto ranije otpočela slične programe u Južnoj Africi, Australiji i Singapuru, tvrdi da su se zdravstveni rizici smanjili za 13% kod korisnika koji se ranije nisu bavili sportom, a za 22% kod onih koji su već bili aktivni. Pitamo se, koja je cena ove pogodbe?

Predstavnici John Hancocka (očekivano) uveravaju klijente da će njihovi podaci biti bezbedni i da će ih koristiti samo interno za potrebe poboljšanja usluga. No, čak i ukoliko je ovo u potpunosti tačno, nije tajna da je hakovanje veze između pametnog sata i telefona moguće kroz brute-force pretragu (barem kada su u pitanju Android uređaji), te da podaci nisu u potpunosti bezbedni.

Još jedna osobina programa jeste da ide na ruku samo zdravim i sposobnim korisnicima osiguranja i, svakako, onima koji to mogu da priušte. Odlično je to što ovakav program nekim ljudima može da učini život kvalitetnijim, ali ne mogu da se ne pitam: da li ovo vodi daljem jazu između ponude nosive tehnologije i onih kojima bi ona zaista mogla da pomogne i promeni život?

Jedno je sigurno, osiguravajuće kuće koje su u poslednjim decenijama beležile pad korisnika polako će postati deo lifestylea urbane elite kroz novu tehnolgoiju i tako se vratiti u igru.

 

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

petak, 8. Maj, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije


Warning: Undefined property: WPMailSMTP\Pro\MailCatcherV6::$smtp in /mnt/ssd/websites/startit/wp-includes/PHPMailer/PHPMailer.php on line 2068