Kako je nastao startap Super, došao u Beograd, gde će uložiti deo investicije od 20 miliona dolara za nastavak rasta

Sve je veći broj američkih i drugih inostranih kompanija koje grade softverske proizvode uz sve veće timove u Srbiji. Predstavljamo priču nastanka jedne od njih.

Vukašin Stojkov
22/07/2019

Super, tehnološka kompanija iz San Franciska sa brzorastućom kancelarijom u Beogradu, podigla je Series B investiciju od 20 miliona dolara. Glavni proizvod ove kompanije je savremena alternativa tradicionalnom home warranty osiguranju koje osiguranike štiti od kvarova kućnih uređaja i sistema. Investicija će biti uložena u dalji razvoj proizvoda i širenje na nova tržišta unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Stvar koja je posebno interesantna kod Supera jeste to kako je došao do Beograda. Lazar Stojković, serijski preduzetnik i mentor u 500 Startups poreklom iz glavnog grada Srbije, u San Francisku je 2015. godine postao drugi član Superovog tima:

Ono što mi je odmah privuklo pažnju kod Supera jeste to što nije bio još jedno rešenje u potrazi za problemom. Previše startapa u San Francisku investitorima prodaje običnu implementaciju popularnih seksi buzzword-a kao što su AI, ML, VR, AR, dronovi ili kripto, bez jasno definisanog problema koji se rešava.

S druge strane, ‘održavanje i popravka kućnih uređaja i sistema’ nije seksi buzzword, ali jeste realan problem koji zadaje vrlo realne glavobolje milionima ljudima u Americi koji za to izdvajaju stotine milijardi dolara godišnje. Iz razgovora sa osnivačkim timom, bilo mi je jasno da Super želi da se uhvati u koštac s tim gigantskim problemom i igra za pobedu.

Inicijalna ideja za proizvod je došla od osnivača i CEO-a Džorija Rejmera, takođe serijskog preduzetnika. Nakon što je za 225 miliona dolara prodao JumpTap, prethodni startap koji je osnovao u Bostonu, Rejmer se preselio u Kaliforniju i tamo kupio svoju prvu kuću.

Kao neko ko je pre toga iznajmljivao stan i navikao se da su svi troškovi održavanja i popravki dužnost vlasnika nekretnine u kojoj je živeo, ubrzo je otkrio da je posedovanje kuće izazovno iskustvo prepuno skrivenih troškova. Utisak mu je bio i da na tržištu nije bilo ozbiljnih pokušaja da se zaista reši taj problem, i da nijedno od postojećih rešenja nije bilo usklađeno sa finansijskim interesima vlasnika nekretnina. Tako je i nastao ovaj startap.

Za četiri godine od osnivanja, Super je, prema tvrdnjama kompanije, izrastao u tehnološki najnaprednijeg home warranty provajdera na tržištu SAD, pri čemu su njihove ambicije, ali i šanse mnogo veće. Ovaj startap je u trci za osvajanjem što većeg dela ukupnog tržišta popravki i održavanja kućnih uređaja i sistema u zemlji od 200 miliona vlasnika nekretnina — kolača koji se procenjuje na 300 milijardi dolara godišnje. O daljim planovima Džori Rejmer kaže:

Vrlo brzo rastemo. U poslednje dve godine smo rasli po stopi od 500 odsto godišnje, što planiramo i ove. Prioritet broj jedan je da se taj rast podrži kroz proširenje tima, ulaganje u tehnologiju i korisničko iskustvo, veću efikasnost i bolju ekonomiku. Boljom tehnologijom ćemo doći do boljeg iskustva i za naše korisnike i za naše servisere, što će podržati dalji rast od pre investicije.

Kada je reč o tehnologiji, CTO Rajan Doneli objašnjava zašto je gotovo ceo tim koji se bavi tehnologijom i proizvodom danas baziran upravo u Beogradu:

Na početku o Srbiji nismo znali bukvalno ništa, odnosno znali smo samo za dobru reputaciju inženjera u jugoistočnoj Evropi. Sve je počelo sa Lazarom. On nas je edukovao o kvalitetu talenta u Beogradu i preko njega smo tamo prvo zaposlili jednu dizajnerku. Centar tima je u tom trenutku i dalje bio ovde u San Francisku, ali smo uskoro zaposlili još jednog dizajnera u Beogradu, pa jednog inženjera, pa onda još jednog, pa onda još trojicu…

I tako smo došli do sadašnjeg broja od preko 20 članova srpskog tima koji danas obuhvata razne profile: softverske inženjere, vizuelne dizajnere, dizajnere proizvoda, menadžere proizvoda, poslovne analitičare, naučnike za rad sa podacima, QA inženjere…

U Superovom fokusu je nastavak agresivnog rasta. Spisak dosadašnjih investitora svedoči o potencijalu ove kompanije: Munich RE (najveća reosiguravajuća kuća na svetu), Liberty Mutual (treća najveća osiguravajuća kuća u Americi), Qatar Investment Authority (investicioni fond države Katar), Aquiline Technology Growth (jedan od vodećih insurtech investitora), Moderne Ventures (jedan od vodećih investitora u nekretnine), ali i neki od eminentnih fondova iz Silicijumske doline: Founder Collective, General Catalyst, Lux Capital, i 8VC.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 22. Jul, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije