Kako je domaći startap Hunch dobio priliku da postane Google partner

Alat za automatizaciju marketing procesa — od proizvodnje kreative do optimizacije kampanje — pomaže manjim firmama da se takmiče sa najvećim brendovima.

Marko Marković
12/12/2019

Domaći startap Hunch je nedavno postao deo Google-ovog Marketing Innovation Program akceleratora, na kraju koga imaju mogućnost da postanu jedan od samo 600 sličnih partnera Google-a iz celog sveta. Tim povodom smo pričali sa CEO-om Sinišom Rakovićem, CTO-om Igorom Simovićem i Nebojšom Kneževićem, koji je Head of Product Hunch-a, kako bi nam predstavili njihov startap.

Automatizacija u marketingu

Hunch je osnovan pre tri godine i bavi se nečim što bi moglo najšire da se okarakteriše kao marketing tehnologije. Fokus su stavili na razvijanje alata za automatizaciju čitavog procesa — od kreativne produkcije, preko upravljanja kampanjama, do optimizacije rezultata. Primarni fokus ove vrste rešenja je na e-commerce firmama i performance marketingu.

Simović je dao primer kako alati za automatizaciju koje Hunch razvija izgledaju u praksi.

Igor Simović, Hunch, CTOOno što Hunch omogućava je da dizajn tim kreira jedan dizajn (template) koji se onda kroz platformu razvija preko čitavog seta proizvoda i lansira direktno kroz Facebook i Instagram kampanje. Ova vrsta automatski generisanih kreativa se tokom kampanje optimizuje prema media buying-u, planiranju kampanje i ključnim metrikama kako bi cela kampanja ostvarila najbolji mogući rezultat.

Kreativni deo Hunch platforme je dostupan kroz Image i Video studio u kojima korisnici mogu da kreiraju slike i video materijale. Za razliku od klasičnog procesa u kome se produkcija zasniva na pojedinačnim kreativnim resursima, gde dizajn tim kreira key visual-e ili video reklame, kroz ovakvu vrstu platforme, jednom kreirani dizajn se povezuje sa katalogom proizvoda i dobija praktično neograničen broj videa ili slika zasnovanih na originalnom dizajnu.

Igor Simović, Hunch, CTOJa verujem da bi sve marketinške agencije ili kompanijski in-house timovi hteli da testiraju i optimizuju kampanje, ali uglavnom nemaju vremena, resursa ili načina da to izvedu. Upravo taj problem pokušavamo da premostimo. Dajemo im način da ostvare ono što žele, bez potrebe da zapošljavaju desetine ljudi koji će produkovati, lansirati i optimizovati kampanje.

I dalje je to strategija koju su oni zamislili, ali dinamička kreativna rešenja uklanjaju produkcijska ograničenja i dozvoljavaju kreativnim timovima da kroz automatizovanu produkciju pronađu rešenja koja donose najbolje rezultate.

Knežević je napravio razliku između do sada uobičajenog pristupa advertajzingu i onoga što oni rade.

Nebojša Knežević, Hunch, Head of ProductU klasičnom marketingu, čak i kod velikih brendova poput Apple-a, Samsung-a i drugih, kampanje su centralizovane oko flagship modela, i ne samo to, kreativna rešenja su formirana i odobrena pre nego što je kampanja i krenula.

Ono što automatska dinamička rešenja dozvoljavaju je da se u kampanji ravnopravno nađu svi modeli, a sam dizajn evoluira i optimizuje se kroz tok kampanje.

U slučaju klasične kampanje, kreativni tim bira ciljnu grupu i noseću poruku pre nego što i krene u produkciju kampanje. Upravo tu u igru ulazi drugi deo Hunch-ovog sistema, za automatizaciju vođenja kampanje. On zapravo predstavlja set pravila i strategija koje omogućuju viši stepen optimizacije — kada će se povećati budžet, smanjiti budžet, za koliko dana će se ugasiti kampanja ukoliko se ne postigne određeni Return on ad spend (prihod u odnosu na uložena sredstva u reklamu).

Nebojša Knežević, Hunch, Head of ProductUmesto da potrošite nekoliko hiljada evra budžeta i dosta vremena dok sačekate da se kampanja završi kako biste videli rezultate, ovde vam je na raspolaganju sistem koji aktivno prati kampanju, gasi manje uspešne delove kampanje i, samim tim, vodi računa da novac koji se troši kroz kampanju bude utrošen najefikasnije.

Kada ste sigurni da ste svemu dali jednaku šansu da uspe, onda u svakom koraku možete da naučite nešto i da se adaptirate. Jedan dobar dizajn koji postigne ogroman uspeh vam ništa ne znači kada lansirate drugi proizvod. Hunch želi da pruži čvrste podatke koji vam govore tačno šta ste uradili i koja je bila posledica tih aktivnosti.

Inače, tim ima plan da u budućnosti u čitav proces uvede mašinsko učenje koje će ljudima sugerisati šta ima smisla uraditi i tako postići viši stepen optimizacije.

Budućnost advertajzinga

Hunch trenutno ima nešto više od dvadeset klijenata u SAD, Južnoj Americi, Evropi i Aziji, uglavnom e-commerce, direct-to-consumer brendova ili agencija koje svojim klijentima pružaju usluge kroz njihovu tehnologiju. Cilj je da u narednih godinu dana porastu na 100 klijenata.

Hunch je SaaS (softver kao servis) startap čiji uspeh je direktno vezan za uspeh njihovih klijenata. Kako kompanijama dokazuju da je social kanal zapravo dobar kanal za investiranje, tako rastu sa njima. Rakovića smo pitali kako Hunch dolazi do klijenata.

Siniša Raković, Hunch, CEOZa sada klijenti, iz raznih niša kao što su e-commerce, gaming, marketplace i ostalih, najčešće sami dolaze kod nas. Naš pristup do sada je bio da kroz sve tipove marketinga prilazimo korisnicima kojima možemo da pomognemo u onome što rade.

Pošto smo još uvek mali, biramo kompanije sa kojima radimo — tražimo one koje su inovativnog karaktera, kako bi nas gurale isto onoliko koliko mi guramo njih. Svih 20 klijenata koje imamo su inovativne firme koje žele da rade nešto lepo onlajn.

CEO Hunch-a nam je ispričao i kako je izgledao dosadašnji, trogodišnji, razvoj startapa.

Siniša Raković, Hunch, CEOU prvoj godini smo se bavili istraživanjem i izlaskom na tržište u e-commerce svetu. U drugoj godini smo počeli da primenjujemo to što smo naučili. Treća godina, u kojoj se nalazimo, bila je discovery faza za nas. Krenuli smo u monetizaciju, tj. prodaju, gledamo ko su nam tačno klijenti i na koji način možemo najbolje da im pomognemo.

Automatizovani advertajzing sistemi su u poslednje vreme postali trend na kome radi sve veći broj pojedinaca, startapa i kompanija. Međutim, u Hunch-u za svoju konkurenciju ne smatraju one koji rade isto, već one koji se bave klasičnim marketingom.

Igor Simović, Hunch, CTONa Google-ovom predavanju na kome smo nedavno bili, izneli su tvrdnju da će ogromna količina potrošnje u advertajzingu preći sa agencija i ljudskog faktora na alate koji će upravljati većom količinom potrošnje na automatski, sklalabilniji način. Procena je da će sa trenutna potrošnja na automatizovane advertajzing sisteme od dve, tri milijarde porasti na preko 20 milijardi do 2023.

Upravo je to naša premisa od početka — da je ovaj proces efikasan i da će sve više para prolaziti kroz automatske alate, a sve manje kroz manualne setape kampanja. Tako da njih doživljavamo kao našu konkurenciju.

Naravno, nismo mi jedini koji se bave automatizacijom advertajzing procesa, ali mislim da postoji ogromna potreba na tržištu koja će sve više i više da raste, tako da je za sada super imati konkurenciju, jer te ona tera da budeš bolji.

Po rečima Kneževića, Hunch nema cilj da predstavlja agenciju ni za klijente ni za druge agencije. Oni pokušavaju da kreativnim agencijama, digital first brendovima, kao i challenger brendovima omoguće ravnopravno učestvovanje u trci u kojoj se trenutno nalaze samo veliki brendovi i velike full service agencije, jer imaju resurse da sebi dozvole neka druga rešenja.

Google Marketing Innovation Program

Marketing Innovation Program je šestomesečni program akceleratorskog tipa koji prima kompanije koje više nisu u MVP fazi (minimum viable product, rana verzija proizvoda sa minimumom funkcija koja pomaže da se proceni potencijal pune verzije), već kompanije koje nešto već rade i koje žele da se približe Google-ovim marketing tehnologijama ili su već na njima.

Po Simovićevim rečima, Hunch tim nije tek tako odlučio da se prijavi na ovaj program, već su ljudi iz Google-a u SAD sa kojima su već razgovarali uputili Google-ov EMEA tim (tim za Evropu, Bliski istok i Afriku) na ono sto Hunch radi, i tako su dobili poziv da postanu deo ovog programa.

Igor Simović, Hunch, CTOProgram je već počeo i bili smo na otvaranju u Varšavi. Direktno smo pričali sa ljudima iz Google-a i dobili smo neke resurse sa njihove strane. Pored toga, imamo i KPI-eve (key performance indicator, metoda za utvrđivanje koliko kompanija uspešno ostvaruje ključne ciljeve) koje moramo da ostvarimo.

Imamo šest meseci da razvijemo prvu verziju proizvoda, kakav sada imamo na social-u, da radi to isto na Google Display Network-u i Google Shopping-u. Na kraju će se održati demo day u Londonu, gde ćemo pičovati naš proizvod. Ako tokom programa prođemo sve KPI-eve, i ako sve ostalo prođe u redu, imamo priliku da postanemo zvaničan Google partner.

Knežević napominje da postoji razlika između Google-ovih marketing partnera i vrste tehnološkog partnerstva koje se ostvaruje kroz ovaj projekat.

Nebojša Knežević, Hunch, Head of ProductOvo nije isto kao ono kada agencija postane partner. Takvih Google marketing partnera ima oko 400.000, a Google partnera iz ovog partnerskog programa ima 600. Za nas je vest fantastična jer smo prepoznati kao tim iz Srbije koji upravo gradi globalni proizvod. Program je vrlo zahtevan i ono što je sigurno je da će svaki tim koji prođe kroz ovaj akcelerator na kraju izaći sa mnogo novih iskustava.

Od oko 60 prijavljenih firmi, desetak će završiti program i ući u partnerstvo. Osim tehničkih, postoje i operativne kvalifikacije u toku učešća u programu, a jedna od njih je zapravo procenat marketing budžeta koji se automatizuje kroz Google platformu. Ako kompanija postane partner i dođe do rezultata x, Google pomaže da dođu do 10x zajedno sa njima, tako što daje još resursa ili, na primer, kontakte ka klijentima.

Ko stoji iza Hunch-a?

Osnivači Hunch-a su CEO Siniša Raković, CTO Igor Simović i Nikola Milenković, koji je VP of engineering. Simović i Milenković su pre Hunch-a imali svoju outsourcing kompaniju i bavili se razvojem softvera za druge klijente. Tako su upoznali i Rakovića koji je bio jedan od njihovih klijenata. Raković se doselio iz Amerike gde je iza sebe imao jedan startap i ohrabrio ih da razvijaju svoj proizvod, umesto da to rade za druge.

Igor Simović, Hunch, CTOPre tri godine smo se okupili sa idejom da napravimo startap i ono što smo znali je bilo da ćemo se baviti nekom marketing tehnologijom. U početku nas je bilo šestorica i prvi proizvod koji smo razvili je bila kombinacija data science-a i chat bot-a. Pomoću tog alata ste mogli da postavite pitanje u okviru svoje kompanije i da dobijete interne podatke, na primer, koliko je na sajtu bilo posetilaca iz Njujorka danas, a koliko juče.

Za to smo čak dobili i investiciju i krenuli u prikupljanje klijenata, ali smo ubrzo shvatili da je to više nešto što je lepo imati nego što zapravo rešava ozbiljne probleme.

Međutim, sva pitanja koja su postavljana kroz čet koji su napravili su se odnosila na stvari poput prihoda, broja transakcija i sličnog. Tako je prvi proizvod zapravo poslužio da tim usmeri ka drugom proizvodu, pa su pivotirali ka advertajzingu.

Hunch, koji je svojevremeno dobio investiciju od SC Ventures-a za stimulisanje rasta, trenutno čini 15 ljudi i ima timove koji se bave inženjeringom, client service-om, marketingom i akvizicijom klijenata.

Marko Marković

Objavio/la članak.

četvrtak, 12. Decembar, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije