Kako je Clubhouse postao jednorog za 9 meseci 

Vredi više od milijardu, ne ostvaruje prihode i spaja najinteresantnije delove društvenih mreža.

Petar Paunović
27/01/2021

Kada biste spojili Instagram, Twitter i podkaste dobili biste društvenu mrežu Clubhouse, koja je za manje od godinu dostigla vrednost od milijardu dolara, a za sada ne ostvaruje prihod, piše The Information

Ova audio društvena mreža iz San Franciska je u najnovijoj rundi prikupila milion dolara i tako došla do svog unicorn statusa. Kako neki smatraju, osećaj veće povezanosti i intimnosti je ono što joj je donelo popularnost, jer aplikacija omogućava da se slušaju diskusije raznih uspešnih ljudi. 

Plan za monetizaciju za sada vide u omogućavanju kreatorima da budu plaćeni za svoj sadržaj, tako što bi im pratioci plaćali putem pretplate ili u vidu napojnica ili ulaznica. 

Očigledno je da Clubhouse na pametan način kombinuje ono što poseduju ostale platforme, pa ideju za profitabilnost uzima od Patreona i Onlyfans-a. Za sada ima oko dva miliona korisnika, iako postoji tek devet meseci i to samo na iOS uređajima, jer Android verzija još nije napravljena. 

Clubhouse je pokrenut u aprilu 2020. Jedna od prvi poznatih ličnosti koja se na njemu našla je voditeljka i preduzetnica Opra Vinfri, a ubrzo su se prključili i brojni političari, muzičari, kao i uspešni privrednici iz Silicijumske doline.  

Kompanija je često kritikovana zbog sporog reagovanja na govor mržnje na mreži, ali njihov stav je jasan, oni nedvosmisleno osuđuju rasizam, govor mržnje i internet nasilje. 

Prema raspoložimim podacima, kompanija ima desetoro zaposlenih, sa nekoliko otvorenih pozicija, a pojedine su upravo usmerene na to da se na mreži pojavljuje siguran sadržaj, koji ne ugrožava tuđa prava i slobode.  

Petar Paunović

Objavio/la članak.

sreda, 27. Januar, 2021.

IT Industrija

🔥 Najčitanije