Kako je airbnb dizajnom izgradio poverenje i promenio "normalno"

Džo Gebia, osnivač Airbnba u svom Ted Talku podelio je priču nastanka ove kompanije i kako su koristili dizajn da izgrade i uklone osnovni problem u svojoj ideji — poverenje između stanodavaca i gostiju. 

Zoja Kukić
12/04/2016

Otvoriti vrata kuće potpunom strancu je osnovna pretpostavka iza svake Airbnb transakcije, a do pre samo par godina delovala je potpuno nemoguće. Kako su dvojica osnivača Airbnba dizajneri, odlučili su da baš dizajnom hakuju i izgrade poverenje.

joe-gebbia-airbnbKao decu su nas učili da stranac i opasnost idu zajedno.

Mi smo se okrenuli izgradnji olimpijskog poverenja među ljudima koji se nikada nisu upoznali.

Dizajn Airbnba je zasnovan na istraživanjima i metrikama i na osnovu rezultata su osmišljavali dizajn. Tako je utvrđeno da ljudi imaju tendenciju da više veruju onima koji su im slični po godinama, geografski i dr., a što su različitiji poverenje se smanjuje. Ocene na sajtu imaju različit efekat — ako ih ima 3 ništa se ne menja, ali ako ih ima više od 10, reputacija pobeđuje velike sličnosti.

Osim toga, na poverenje znatno utiče i prvi utisak, koji se u okviru Airbnba dešava prvom porukom gosta domaćinu. Predugačke i prekratke poruke ubacuju crva sumnje, pa je Airbnb veličinom prozora za poruku sugerisao optimalnu dužinu teksta.

Za ove i druge načine razmišljanja i rešavanja problema dizajnom, pogledajte video:

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

utorak, 12. April, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije