Otvoriti vrata kuće potpunom strancu je osnovna pretpostavka iza svake Airbnb transakcije, a do pre samo par godina delovala je potpuno nemoguće. Kako su dvojica osnivača Airbnba dizajneri, odlučili su da baš dizajnom hakuju i izgrade poverenje.

joe-gebbia-airbnbKao decu su nas učili da stranac i opasnost idu zajedno.

Mi smo se okrenuli izgradnji olimpijskog poverenja među ljudima koji se nikada nisu upoznali.

Dizajn Airbnba je zasnovan na istraživanjima i metrikama i na osnovu rezultata su osmišljavali dizajn. Tako je utvrđeno da ljudi imaju tendenciju da više veruju onima koji su im slični po godinama, geografski i dr., a što su različitiji poverenje se smanjuje. Ocene na sajtu imaju različit efekat — ako ih ima 3 ništa se ne menja, ali ako ih ima više od 10, reputacija pobeđuje velike sličnosti.

Osim toga, na poverenje znatno utiče i prvi utisak, koji se u okviru Airbnba dešava prvom porukom gosta domaćinu. Predugačke i prekratke poruke ubacuju crva sumnje, pa je Airbnb veličinom prozora za poruku sugerisao optimalnu dužinu teksta.

Za ove i druge načine razmišljanja i rešavanja problema dizajnom, pogledajte video: