IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Iako će vas svako posavetovati da pokušate sami da ostvarite uspeh, za mnoge startape, zavisno od ideje, (ne)mogućnosti samostalnog ulaska na tržište, skaliranja i drugih faktora, ovo prosto nije moguće. U tom slučaju, najčešće najbolje rešenje je da pokušate da uđete u program nekog startap akceleratora ili da potražite anđela investitora. Ili oba. Kada su
Iako će vas svako posavetovati da pokušate sami da ostvarite uspeh, za mnoge startape, zavisno od ideje, (ne)mogućnosti samostalnog ulaska na tržište, skaliranja i drugih faktora, ovo prosto nije moguće. U tom slučaju, najčešće najbolje rešenje je da pokušate da uđete u program nekog startap akceleratora ili da potražite anđela investitora. Ili oba. Kada su investitori u pitanju, imajte u vidu da ako novac nije “pametan” onda i ne vredi puno. Dakle, ako vaš potencijalni investitor ne može da pomogne kontaktima i znanjem, a vi to sami takođe niste u stanju, onda i nije od neke vajde. Sa startap akceleratorima situacija je puno bolja. Da, oni će vam u prvoj rundi dati sumu koja vam može delovati kao malo novca za veliki udeo (uglavnom će tražiti do 10 posto), ali novac nije najznačajniji deo paketa. Evo šta Startap akceleratori pružaju:
1. Investicija koja omogućava da se fokusirate na vaš startap i posvetite mu se maksimalno
2. Mentori koji će sa vama podeliti svoje ekspertsko znanje i iskustvo
3. Kontakti, među njima VC fondovi, investitori, potencijalni partneri, čak i klijenti
Sve ovo omogućava ulazak na željeno tržište koji inače ne bi bio moguć da nemate prave ljude iza vas. Međutim, da bi se našli u programu nekog startap akceleratora kao što su Seedcamp, Eleven ili 500 Startups, potrebno je da, pošto postanete finalista, posle prijave, znate šta (ne)trebate da radite tokom vašeg prisustva na događaju kada se vrši selekcija.
Ovo je veoma važno jer ima timova čiji potencijal prolazi nezapaženo zato što ne znaju šta da rade na događajima i o čemu da pričaju na mentorskim sesijama, odajući utisak neozbiljnosti, dok izgledaju kao da ne znaju zašto su došli. Imajući to u vidu, pripremite se dobro. Guglajte i tražite na LinkedIn-u mentore i investitore sa kojima ćete pričati na događaju. Upoznajte ih dobro. Pripremite svaki aspekt savršeno. To uključuje:
1. Kreiranje i vežbanje pitcha
2. Planiranje mentorskih sesija
3. Nedvosmislenu svest i jasnu predstavu onoga što ćete tražiti od akceleratora/investitora
Na selection događajima prvo upoznavanje investitora i mentora sa vašim startapom najčešće će biti kada pitchujete vašu ideju. Ovo podrazumeva prezentaciju sa slajdovima i govor od tri do pet minuta. Ni sekund više od propisanog vremena. Na radionicama i u razgovoru sa mladim preduzetnicima primetio sam da se mnogima čini da su tri minuta malo. Nekima je malo i pet. Ali, razmislite, ako niste u stanju da prezentujete vašu ideju u nekoliko rečenica da li onda ostavljate utisak da je znate “u male prste”?
Zapravo, morate biti u stanju da pitchujete ideju i za minut, sve i da vas probude usred noći ili se nađete u liftu sa poznatim investitorom. Postoje dva razloga zašto je pitch deck kratak. Praktične prirode, jer se često na ovakvim događajima prezentuje 20 startapa, pa je i pet minuta po timu previše. Do the math. Drugi razlog je jednostavnost. Što je kraći pitch, prezentacija bi trebala da bude jednostavnija za razumevanje. Tako dolazimo do ključnog standarda za pitch: keep it stupid and simple. Naučite da simplifikujte svoju ideju. Pitch je prva stvar koju će investitori videti i od toga će zavisiti hoće li se kontakt nastaviti.
Preporuka koja se često čuje vezana za pitch deck je da vaša prezentacija treba da, na što jednostavniji način, uradi sledeće:
1. Naslovom uvede u priču
2. Predstavi problem i tržište
3. Ponudi rešenje
4. Objasni poslovni model, kanale distribucije
5. Otkrije “tajni začin”, pokaže kako se razlikujete od konkurencije
6. Prikaže gde ste sada i gde želite da budete
7. Upozna prisutne sa timom i pokaže zašto ste baš vi najbolji za to što radite
8. Odgovori na pitanje zašto ste tu, šta tražite (kontakte, mentore, investiciju)
U sledećim postovima objasniću detaljnije šta je potrebno za dobar pitch (2), zašto su mentorske sesije važne i kako da se za njih pripremite (3), te kako da pristupite investitorima i šta da tražite od njih (4).
Objavio/la članak.
petak, 25. Januar, 2013.
Milos
petak, 25. Januar, 2013.
Svaka im cast!
Ivan
petak, 25. Januar, 2013.
Sjajan clanak....kratko, jasno i sa veoma korisnim informacijama!