IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Jedna od najboljih domaćih UI/UX dizajn agencija, novosadski Superawesome, je pustio u otvorenu betu svoj prvi samostalni proizvod, Funnel, na kome radi duži niz godina. Šta je Funnel, koji su planovi za ovaj proizvod, i kako je to sedeti na dve stolice, raditi agencijski i praviti svoj proizvod?
Kada sam u prošlom životu počinjao da mrdam piksele po Photoshopu nadao sam se da bih jednog dana mogao da postanem dizajner čiji radovi će biti dobri kao ono što je pravila ekipa iz Superawesømea.
Osnovana 2007., ova novosadska agencija IMHO kreira neke od najlepših sajtova koji se prave u Srbiji. Kako navodi osnivač Dragan Babić (kome i ovom prilikom hvala na super ideji za Startitov logo), firma je specifična po tome što nastoje da uzimaju projekte na kojima će moći da ostvare dugoročan uticaj.
Kada sam prvi put čuo za Funnel jako me je zanimalo kakav proizvod će napraviti ljudi koji prave tako lep dizajn, a zanimalo me je i kako funkcioniše paralelni rad na uslužnom biznisu i razvoju sopstvenog proizvoda.
Uslužni biznis nosi sa sobom manje količine rizika, zahteva manje početnih ulaganja, relativno je jednostavan model ali ne i skalabilan, bez mnogo mogućnosti za vrtoglav uspeh.
S druge strane, (dobre) proizvode je izuzetno zahtevno razviti, distribuirati, podržavati, ali mogu rezultirati skalabilnim i izuzetno uspešnim biznisom.
Rad na Funnelu je krenuo kao odgovor na sopstvene potrebe. U pitanju je alat za upravljanje poslovnim upitima, pregovaranje, pipeline prospekata i upravljanje kontaktima, namenjen malim biznisima.
Uprkos tome što im je bio jasan problem koji rešavaju i što imaju više nego solidno iskustvo u izradi onlajn proizvoda, sedenje na dve stolice je uvek izazov.
Koliko god da je “jeftino” danas napraviti softverski proizvod uz pomoć lepeze dostupnih alata koji olakšavaju posao i pružaju prečice, to je i dalje jako skup, mukotrpan i iscrpljujuć napor.
Dodaj na to još i klijentske obaveze i imaš lep razlog da se obesiš. Apsurdno je teško gurati i jedno i drugo.
Šta je najteže?
Najteže je sve.
Odvajaš finansije koje možeš da uložiš u proširenje postojećeg posla, ili u ljude direktno, i slivaš ih u nešto potpuno neizvesno.
Pritom mi autsorsujemo samo razvoj, a dizajn radimo sami što smanjuje troškove ali traži vreme. Prosto ne znaš šta ti dođe skuplje.
U Superawesomeu ne razmišljaju puno o tome da bi Funnel mogao da preokrene firmu u biznis zasnovan na proizvodu, vole to što rade i nije im jedini motiv to da prošire biznis.
Verujem da ljudi/firme koji pružaju usluge drugima u domenu dizajna proizvoda moraju da imaju nakog praktičnog iskustva.
Možda i ne moraju, ali je definitivno prednost kada možeš da identifikuješ sve komplikacije, probleme, teškoće sa kojima jedan osnivač može da se suoči, i da ih povežeš sa svojim kroz koje si prošao sa svojim proizvodom.
To puno znači u samom dizajn procesu, a cela priča oko vođenja softverskog proizvoda je prilično neodoljiva za mene lično kao dizajnera.
A raditi na nečemu što je korisno i funkcionalno, a pritom oslobođeno odluka trećih lica, tj. klijenata, je projekat iz snova.
Jedan od najvećih izazova kod pravljenja sopstvenog proizvoda je distribucija, odnosno promocija i akvizicija korisnika, što je zajedno sa cenovnom strategijom sledeći veliki korak pred Funnelom.
Ako vodite veb dizajn studio ili neki sličan mali / srednji uslužni biznis, možete probati javnu betu Funnela ovde.
Objavio/la članak.
petak, 6. Februar, 2015.