Iz rubrike nećete verovati: PIO fond otvorio e-Šalter

Zahteve za ostvarivanje i korišćenje prava iz penzijskog ili invalidskog osiguranja, zahteve za izdavanje uverenja ili potvrda, kao i dokaze koji se uz zahtev prilažu sada možete podneti onlajn.

Petar Paunović
06/05/2020

Nekada ste putem mejla od Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje mogli da dobijete potrebne informacije, ali za zahteve ste morali da dolazite lično u filijalu jer je potpis bio obavezan.

Sada s portala preuzimate obrazac, popunjavate ga i svu potrebnu dokumentaciju skenirate i šaljete nadležnoj organizacionoj jedinici Fonda.  Sve što je potrebno su pristup internetu s računara ili mobilnog telefona i instaliran Adobe Acrobat Reader.

Ne može baš sve elektronski

Što se administrativnih stvari tiče, jedino vam je neophodan kvalifikovani elektronski sertifikat, s obzirom na to da dokumentacija mora elektronski da se potpiše. Ukoliko ga ne posedujete, na zahtev PIO fonda naknadno dostavljate potpisan zahtev u papirnom formatu, da bi predmet uopšte bio razmatran.

Takođe, službenik može zahtevati da dokumentaciju do koje ne može doći po službenoj dužnosti, dostavite i u pisanom obliku, pored toga što ste je dostavili u elektronskom. Kao i kod podnošenja zahteva na šalterima, ukoliko se to radi za treće lice, potrebno je ovlašćenje, odnosno punomoćje overeno kod nadležnih organa. 

Koliko će se čekati na odgovor? 

Kako su filijale PIO fonda ubrzo nakon proglašenja vanrednog stanja prestale da rade sa strankama, a potom su i zaposleni poslati kućama, te se ovih dana polako vraćaju na posao u vidu nekoliko radnih dana nedeljno, očekivano je da će u narednim nedeljama biti više gužvi, nego uobičajeno. Tako se ovaj potez može smatrati ne samo nužnim u 2020. godini u zemlji koja teži digitalizaciji javne uprave, već i odgovornim jer će pomoći o pridržavanju mere socijalnog distanciranja.

Jedina bojazan je što nam dosadašnja praksa pokazuje da državne platforme namenjene građanima nisu previše stabilne, često padaju usled prevelike posete, što se dešavalo tokom pandemije. Pitanje je i kakva je procedura za postupanje po ovim zahtevima, odnosno koliko će se čekati na odgovor.      

Petar Paunović

Objavio/la članak.

sreda, 6. Maj, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije