IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
iQdemic je platforma koja povezuje studente koji žele da se školuju u inostrantsvu sa konsultantima koji su na određenom univerzitetu već prošli taj proces. Za sada je u bazi dostupno 105 konsultanata različitih profesija
Studenti koji žele da apliciraju za stipendije u stranim zemljama i nastave školovanje u inostrantsvu, često se susreću sa vrlo komplikovanom i neuređenom administracijom. Tijana Žunić-Marić, Nemanja Žunić i Nenad Milanović, osmislili su iQdemic – platformu za konsultantske usluge iz oblasti visokog obrazovanja. Alumnisti i studenti univerziteta širom sveta će imati priliku da ovde ponude asistenciju potencijalnim ili trenutnim studentima tako što će deliti svoje iskustvo od trikova za prijem na određene univerzete, dobijanja stipendija do insajderskih informacija.
iQdemic je nastao u maju ove godine, a za prvih 40 dana platforma ima 105 konsultanata koji predstavljaju ukupno 97 univerziteta. Ovi konsultanti predstavljaju neke od 10 najprestižnijih škola na svetu: Univerzitet u Kembridžu, Univerzitet u Oksfordu, Imperijal Koledž London, Prinston Univerzitet, Univerzitet Kolumbija, Institut Tehnologije Cirih i Univerzitet Koledž London. Očekuju se uskoro konsultanti sa Harvarda, MIT, Stenforda i Berklija. Svi su uglavnom studenti postdiplomskih studija, ali i alumnisti koji su otpočeli svoje karijere u raznim oblastima – bankarstvo, finansije, pravo, medicina, nauka, IT…
Usluge koje pružaju su različitog karaktera. Postoji generička usluga koja podrazumeva konsultacije u vezi sa celokupnim iskustvom studiranja na određenom univerzitetu – od toga šta je potrebno aplikantu da bi bio primljen na određeni program, na šta da se fokusira u prijavi i kako da je kompletira, preko pitanja koja se tiču finansiranja programa, izbora predmeta, informacija o profesorima i polaganju ispita, do informacija koje se tiču samog mesta, atmosfere i načina života. Takođe, klijent može da sazna kakve su konkretne mogućnosti nakon diplomiranja, što može presudno da utiče na izbor univerziteta.
Sa druge strane, postoje specijalne usluge koje podrazumevaju konsultacije ili mentorstvo u oblasti pisanja CV-ja, motivacionog pisma za apliciranje na univerzitet, priprema za intervju, pisanje predloga za doktorsku tezu i slično.
Posebno je značajna usluga pružanja mentorstva za dobijanje stipendije. Konsultanti koji pružaju ovaj tip usluge su dobitnici nekih od najprestižnijih stipendija na svetu: Chevening, DAAD, OSF Cambridge, Konrad Adenauer, Gates…
Iako se iQdeemic još uvek ne promoviše kupcima, ovaj tim je napravio već nekoliko desetina prodaja. Pretraga konsultanata i usluga se može vršiti pre registracije.
Kako još uvek nemaju budžet za klasičan advertajzing, tim će se fokusirati na growth hacking i direktnu ‘cold’ prodaju.
Radimo na izradi alata koji će pomoći konsultantima da se samopromovišu i “reward” programa koji će nagrađivati aktivnosti koje mogu imati rast prometa kao posledicu. Aktivno tražimo investiciju u direktnom kontaktu sa investitorima baziranim u USA, kako bismo uložili u growth obzirom da je biznis model validiran i da su tehnički preduslovi ispunjeni, Tijana Zunić-Marić, osnivačica iQdemic-a.
iQdemic je namenjen studentima koji apliciraju za određeni univerzitet, koji su promljeni, alit reba da se pripreme za odlazak ili onima, kojima treba pomoć tokom studija. Ono što ga čini jedinstvenim na tržištu jeste činjenica da je iQdemic platforma, a ne agencija za pružanje konsultantskih usluga u oblasti visokog obrazovanja. To znači da svako ko smatra da ima potrebne veštine koje mogu da pomognu budućim studentima, ima pravo da postane konsultant za univerzitet koji je pohađao, nakon što prođe iQdemic verifikaciju.
Korisnik postaje konsultant kada napravi svoj profil, što podrazumeva slanje dokaza o prisustvu na univerzitetu za koji se prijavljuje, pisanje kratke biografije i kreiranje usluge koju želi da pruža. Konsultant ima slobodu da odredi cenu po satu ili cenu koja se jednokratno isplaćuje za neograničeni broj konsultacija ili mentorstvo.
Korisnik sajta u svojstvu klijenta vrši pretragu konsultanata po kriterijumu univerziteta za koji je zainteresovan. Kada izabere univerzitet, korisnik može da vidi koji konsultanti su ponuđeni. Zatim, klijent ulazi na profil konsultanta, gde ima priliku da vidi kratku biografiju, komentare prethodnih korisnika i usluge koje on pruža. Ukoliko želi da zakaže konsultaciju, klijent bira uslugu i vreme koje konsultant ponudio. Nakon plaćanja, klijent može da otpočne dopisivanje sa konsultantom, gde se obavlja i dogovor oko načina obavljanja konsultacija.
iQdemic je nastao iz ličnog iskustva osnivača. Naime, Tijana se, prilikom konkurisanja na univerzitet u Kembridžu, susrela sa brojnim nedoumicama i problemima. Dodatnu otežavajuću okolnost činila je i težnja za osvajanjem stipendije, koja bi pokrila trošak studiranja u iznosu od oko 50.000 evra. Za uspeh u ovom procesu bilo je potrebno dve godine. Nasuprot tome, drugi osnivač, Nemanja, je imao mogućnost da se oslanja na iskustvo alumnista i, za samo nekoliko meseci, uspeo je da dobije stipendiju za studije na Univerzitetu Koledž London.
Postojeće tržište konsultantskih agencija dostupno je malom broju ljudi koji su spremni da ulože desetine hiljada dolara samo za pomoć oko upisa na prestižni univerzitet. Osim cene, mana takvog stanja na tržištu je što korisnici nemaju uvid u kvalifikacije konsultanta. Takođe, konsalting u oblasti dobijanja stipendija na globalnom tržištu ne postoji.
Reakcije na iQdemic i od strane konsultanata i od strane klijenata su zaista sjajne. Konsultanti smatraju da im platforma pruža mogućnost da svoje znanje ponude većem broju ljudi i da dodatno zarađuju dok studiraju ili dok su na početku svoje profesionalne karijere. Klijentima se dopada to što imaju priliku da lako nađu nekog ko može da odgovori na sva njihova pitanja i pomogne im u apliciranju, a sve to za pristupačan iznos. Posebno cene činjenicu da njihova šansa da dobiju stipendiju se, korišćenjem iskustva prethodnika, značajno povećava, kaže Tijana.
iQdemic tim je prezntovao svoju platformu u Londonu sredinom oktobra, gde su prošli selekciju za Web konferenciju u Dablinu, koja se održava početkom novembra. Nalaze se u kategoriji “alpha startup” – biznis sa velikim potencijalom, a ako nastave sa dosadašnjim ciljevima za growth i taktikom privlačenja korisnika, ova etiketa bi mogla da im ostane prišivena na amerčkom tržištu koji je bitan segment trenutnog targeta.
Objavio/la članak.
sreda, 28. Oktobar, 2015.
Zoki
sreda, 28. Oktobar, 2015.
Znaci sve savete koje dajem za dz godinama sada imam gde da pocnem da naplacujem :)