IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Nikola Obradović je serijski preduzetnik koji u novom preduzetničkom poduhvatu sa partnerom iz Amerike radi na platformi koja je namenjena niši koju Airbnb nije uspeo da zadovolji.
Innclusive je platforma poput Airbnb-a koja omogućava smeštaj bez diskriminacije, a danas broji skoro 230 hiljada registrovanih nekretnina širom sveta. Ovaj startap su pokrenuli Nikola Obradović iz Novog Sada i Roan Gilkes iz SAD-a, a koji su pre ovog poduhvata zajedno radili na prodaji premium WordPress tema i još nekoliko drugih startapa.
Pored samih klijenata, ideju za Innclusive su validirali i kroz 60 hiljada dolara prihoda za prva dva meseca, dok je proizvod još uvek u beta fazi.
U maju prošle godine Roan je na Mediumu preneo svoje loše iskustvo sa Airbnb-a. U skraćenoj verziji priča ide ovako: nakon odbijenog pokušaja rezervacije smeštaja za Ajdaho, Roan shvata da je odbijanje bilo utemeljeno na rasnoj diskriminaciji. Proverava to sa još nekoliko ljudi, potvrđuje svoju tvrdnju i nakon toga deli svoje iskustvo sa internetom.
Članak postaje viralan, a Airbnb još jedan od internet giganata koji se suočava sa velikim izazovima u rešavanju problema rasne diskriminacije na svojoj platformi.
Ubrzo nakon toga, na redovnom Skype sastanku Nikola i Roan su se dotakli te teme, a Nikola nam prepričava:
Nakon Roanovog negativnog iskustva sa Airbnb-om, imali smo Skype poziv vezan za neki od naših drugih biznisa, a on je bio prilično isfrustriran tim. Tada sam mu kroz konverzaciju rekao da se nadam da vidi isto što i ja vidim: mogućnost da napravimo platformu kao Airbnb, ali za crnce.
On je već o tome razmišljao tako da smo se po ko zna koji put poklopili sa razmišljanjima i jednostavno smo se bacili na posao, svako svoj deo.
Ceo projekat su finansirali oni, a u novonastaloj kompaniji, Nikola je CTO sa udelom u vlasništvu, dok je sa ekipom iz svoje kompanije NO Solutions i ostatkom ekipe iz SAD radio brzo kako bi napravili prvi MVP koji bi na pravi način validirao ovu ideju. Bilo je važno omogućiti korisnicima da izlistaju svoju nekretninu, postaviti nekoliko naplatnih gejtveja i uraditi kompletan front-end.
Ipak, kada su počeli sa radom susreli su se sa direktnom konkurencijom koja je odigrala brže u pravnoj sferi.
Platforma koju su pravili se najpre zvala NoireBnB, ali je onda neko drugi iskoristio njihovu priču i hajp i kupio skoro isti domen koji je pravno zaštitio. Tako je nastao klon pod nazivom NoirBnB, koji i dalje postoji, ali kako Nikola kaže, oni su verovatno odustali od trke.
Nakon tandemskog pojavljivanja u medijima, ekipa je morala da uradi rebranding u kratkom roku. Učili su na greškama, pa su pravno zaštitili ime pre nego što su ga igde objavili. Nakon toga, objavljeno je da NoireBnB postaje Innclusive.
U prva dva meseca, startap je u beta fazi generisao oko 60 hiljada dolara prihoda. Nakon četiri meseca, registrovano je skoro 230 hiljada nekretnina, a oko 70 hiljada ljudi se putem mejla prijavilo za korišćenje ovog servisa u budućnosti.
Ovi brojevi su dovoljni za validaciju ideje, pa ekipa sada pravi aplikaciju od nule kako bi pravi launch uradili u maju ove godine.
Kako Nikola kaže, uvek je dobro naći mikro nišu i posvetiti se samo njoj. U slučaju prodavanja WordPress i HTML tema, koji je Nikola podelio na Startitu, to su bili ljudi koji su bili spremni da plate i do 10 puta više za premium teme i dobru korisničku podršku.
Svi vi koji imate svoj biznis počnite da razmišljate van okvira i pronađite “mikro nišu” za one vrste usluga koje su vam poznate. Nemojte da pokušavate da se takmičite sa krupnim ribama kao što je ThemeForest. Stvorite svoj univerzum, svoje cene čak i ako su one 10 puta skuplje od standardnih.
U ovom slučaju, to je platforma za rasno diskriminisane ljude koja rešava taj problem fokusirajući se na jednu nišu koju je Airbnb zapostavio.
Kada analiziram konkurenciju gledam koja je moja prednost u odnosu na druge kompanije. Analiziram i stavljam u spider chart šta imaju drugi slični servisi. Tražim njihove mane i pretvaram ih u svoje prednosti. U ovom slučaju iskoristili smo rasizam na velikom servisu i napravili smo platformu bez rasizma i predrasuda.
I unutar niše postoje niše. Nedavno su pokrenuli deo sajta koji se bavi posebnim luksuznijim ponudama za egzotična mesta. U prvoj nedelji, prodali su put na Kubu u vrednosti od 25 hiljada dolara, pa su sada u fazi pravljenja i ostalih ponuda kako bi maksimalno iskoristili veću marginu koju im pružaju luksuzniji korisnici, kako sa strane ponude, tako i sa strane tražnje.
Velika tržišta se osvajaju deo po deo. Disrupcija tržišta od strane malih startapa uvek dolazi iz malih delova tržišta za koje se velike kompanije najmanje nadaju da će ih ugroziti.
Kako Nikola kaže, slušajte svoje korisnike i pokušajte da se izdvojite iz mase. Korisnici će znati to da cene.
Objavio/la članak.
utorak, 11. April, 2017.
Perica
nedelja, 16. April, 2017.
@Bane, ovdje zapravo nije bitan prelezak AirBnB korisnika koliko akvizicija novih korisnika afroameričkog porijekla. U slučaju da Innclusive uspije marketinški postati dovoljno poznat i da ponudom ne zaostaje za AirBnB - što je ogroman poduhvat - velike su šanse da će bilo koji afroamerikanac koji još nije na AirBnB odabrati upravo Innclusive.
Bane
četvrtak, 13. April, 2017.
Tekst dolazi dobrano nakon što je airbnb reagovao na pojavu i primorao svoje hostere, a i goste da se prilagode na nove uslove koji zabranjuju rasizam. Bilo bi dobro da se autor dotakao i analize kako je to popunjavanje zapostavljene niše uticalo ili utiče na razvoj startupa. Zašto bi se korisnik koji je navikao na airbnb, stekao korisničke kredite, ostvario dobar rejting, prešao na drugu platformu?