Infostudov Gear5 je prvi interkompanijski startap u Srbiji

Infostud je jedna od vodećih grupacija u regionu po mesečnom broju pregleda stranica – 120 miliona. Imajući to u vidu, logično je da im je praćenje i merenje performansi veb stranica veoma značajno i da su spremni da ulože mnogo da taj segment dobro funkcioniše. Ono što su pronalazili na tržištu nije zadovoljavalo njihove potrebe,

Zoja Kukić
23/04/2014

Infostud je jedna od vodećih grupacija u regionu po mesečnom broju pregleda stranica – 120 miliona. Imajući to u vidu, logično je da im je praćenje i merenje performansi veb stranica veoma značajno i da su spremni da ulože mnogo da taj segment dobro funkcioniše.

Ono što su pronalazili na tržištu nije zadovoljavalo njihove potrebe, pa su prošle godine napravili interni alat koji se pokazao veoma korisnim i odlučili su da ga podignu na viši nivo – nastave sa izgradnjom i kreiraju startap unutar svoje kompanije koji će ovaj njihov proizvod učiniti dostupnim i korisnim za sve koji žele da prate metriku svojih veb sajtova na način na koji oni to rade.

Gear 5 je prvi startap unutar domaće kompanije (bar za koji mi znamo i definitivno prvi koji se tako predstavlja u javnosti) i u većinskom je vlasništvu Infostuda, ali ima još dva osnivača – Roberta Gombaša i Nebojšu Kambera, koji veoma pozitivno gledaju na razvoj interkompanijskog startapa:

robert O nekim iskutvima je moža malo rano pričati jer smo još uvek u ranoj fazi projekta, nešto više od tri nedelje je Gear5 online, ali očigledne prednosti su prisustvo osnovne biznis infrastrukture o kojoj kao vođe i izvođači ovog projekta ne moramo da brinemo, već korisitmo postojeće resurse unutar Infostuda. – Robert Gombaš, ko-osnivač

Fokus na tehnologiji

G5 je jednostavan alat za merenje brzine učitavanja web stranica iz perspektive korisnika (Real User Monitoring). Kao alat za praćenje performansi veb strana, fokusiran je pre svega na tehničku metriku.

Sličnih alata ima dosta, među najpoznatijima je Google Analytics. Infostudov startap nema nameru da se takmiči sa velikim igračima, već da pruži komplementarne usluge, ali i da omogući malim i srednjim sajtovima kojima je optimizacija bitna kvalitetan alat.

slide-2

Karta na koju G5 igra je značaj brzine učitavanja stranicasamo 1 sekunda usporenja sajta dovodi do pada konverzije i do 7%. Zahvaljujući svom 5-ominutnom svođenju Gear5 omogućuje brzu detekciju problema i samim tim brži fokus na rešavanje istih.

Što se analize koju obavlja tiče, posvećuje se svim korisnicima (takozvani full sampling), a ne samo delu uzorka. Takođe, umesto aritmetičke sredine za prikazivanje podataka prikazuju medijanu, čime se isključuju ekstremne vrednosti iz analize.

Kao i većini startapa, lakoća upotrebe bila im je veoma važna i to su, može se reći, uspeli da postignu. Implementacija ne zahteva nikakva dodatna podešavanja sem dodavanje koda za praćenje, a upotrebu su dizajnirali tako da ne bude samo jednostavna programerima i web masterima, već i menadžerima sajtova.

Integracija sa konkurentima

Ono po čemu su za sada konkurentni je svakako i cena, pošto planiraju da u narednom periodu budu besplatni. U dugom roku prebaciće se na freemium biznis model, ali ne razmišljaju o tome previše trenutno.

Pažnju će za sada usmeravati na povratne informacije od korisnika na osnovu kojih žele da nadograde dalje svoj proizvod, koji je sada dostupan tek sa osnovnim funkcijama – baš onako kako lean startup metod sugeriše.

slide-4

Trenutno rade i na integraciji sa Google Analyticsom, koja će omogućiti preklapanje metrika kao što su bounce rate u odnosu na brzine učitavanja na satnom i drugom nivou.

Svoj proizvod za sada promovišu samo na društvenim mrežama, ali uveliko promišljaju potencijalne kanale za nastup na stranim tržištima, između ostalog prisustvo na specijalizovanim blogovima kao i konferencijama vezanim za performanse.

Infostudov motiv

Osim težnje da razvija nove proizvode i neguje inovativnost i preduzetništvo unutar svoje kompanije, Infostudu će koristiti i prenos znanja stečenog izgradnjom Gear 5 na njegov osnovni biznis. Pritisak tržišta onemogućava Infostudu eksperimentisanje sa novim tehnologijama i pristupima, ali Gear 5 upravo to radi i lekcije odatle će se svakako preliti na ostale proizvode. U Infostudu su ponosni na ovakav vid saradnje sa zaposlenima:

Podržavamo interno preduzetništvo i interne startape, te želimo da pokažemo našim zaposlenima da smo spremni da stanemo iza njihovih ideja i njihovog dokazivanja na domaćem i stranom tržištu.

Kada je reč o Gear5 i nama kao kompaniji je izazov da se dokažemo na međunarodnom tržištu, jer smo do sada uglavnom to činili na domaćem. Ovaj servis smo interno razvili za svoje potrebe i budući da nam je veoma koristio u svakodnevnom poslovanju shvatili smo da to isto može biti slučaj i izvan firme i to ne samo u Srbiji već globalno.

Na taj način, kroz podršku ovom projektu koji su pokrenuli naši zaposleni, i sami kao firma stičemo iskustva na inostranom tržištu.

Finansijsku podršku za sada daje Infostud, ali kako kažu iz kompanije, ne isključuju i mogućnost finansiranja kroz partnerske odnose, tj. investicije.

Interno preduzetništvo je koncept koji je u razvijenim zemljama već dosta primenjen i super je što počinje da se koristi i u Srbiji, a posebno nam je drago što je prva kompanija kroz koju to predstavljamo upravo Infostud, dugogodišnji prijatelj Startita i sjajn primer za uspešan rast i razvoj biznisa u Srbiji.

Više o Gear 5 i iskustvima razvoja internog startapa moći ćete da čujete i na Startit Festu. Ako se još niste prijavili i zacrveneli kalendar, predlažemo da to što pre uradite na zvaničnom sajtu.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

sreda, 23. April, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Ivan

sreda, 23. April, 2014.

Life is getting better! Puna podrska ekipi!