ICT Hub Venture, investicioni fond za startape u ranoj fazi, objavio je investiciju u Bitebell, beogradsku platformu za automatizaciju dostave.

Ovo je prvi krug investicija (pre-seed) od 50.000€, a kako se navodi na sajtu fonda, investicije ovog obima se uglavnom kreću u zamenu za 5-15% vlasničkog udela u kompaniji. Ovaj startap je pored ove investicije, rezervisao i mini grant Inovacionog fonda.

Bitebell je osnovan u decembru 2020. godine, a tim trenutno broji pet ljudi. Njihovo rešenje je pretplata na uslugu koja omogućava integraciju nezavisnih (third-party) dostavljačkih usluga kao što su Glovo, Wolt i drugi nezavisni kuriri i prodajni sistemi (POS). Kako navode u saopštenju, cilj je optimizacija dostave hrane – zaposleni restorana više ne moraju da nadziru različite uređaje i ručno unose podatke svake porudžbine u svoj sistem prodaje, jer će sad imati različite na platforme na jednom mestu.

Drugim rečima, Bitebell ima cilj da poboljša operativnu efikasnost, i samim tim dovede restoran do veće zarade. Na pitanje o broju korisnika, odgovaraju da su trenutno aktivni na nešto više od 60 lokacija.

Šta kad se završi kovid?

Kovid pandemija je značajno ubrzala razvoj industrije dostave, navodi suosnivač Bitebell-a Vladimir Nešković.

Ipak, upravo zbog ovoga, startapi ovog tipa suočavaju se sa jedinstvenim problemom. Rastući usled trenda pojačanim pandemijom, postoji realna opasnost da taj trend značajno uspori ili zamre. Na pitanje da li su spremni za potencijalni pad dostave hrane onda kada se završi vakcinacija i budemo relativno slobodni da se vratimo na staro, Srđan Košutić, drugi suosnivač, odgovara da je dostava bila u trendu rasta i pre kovida, i to dvocifreno.

“Istraživanja se mahom slažu u tome da će promet dostave u “post-covid” epohi biti daleko iznad ranijeg prometa, iako naravno daleko od pika u vreme lockdowna. Naš biznis model to ne remeti puno, jer su osim povećanog obima porudžbina očekivanja da se restorani zadrže na delivery platformama a samim tim ostaje i potreba za automatizacijom.”

Restorani u krizi, ali spremni na inovaciju

Restorani su sada u jednom teškom periodu i mnogi nemaju prostora za inoviranje, već praktično preživljavaju. Bitebell im omogućava da se lakše prilagode na situaciju, ali uvek je teško ubediti potencijalnog klijenta za nešto novo u situaciji kada se bore za opstanak. Ovaj izazov u prodaji, Bitebell planira da reši ponudom različitih modula, koji su na svoj način atraktivni restoranima u zavisnosti od zrelosti njihovog biznisa dostave.

“Upravo je “kriza” i fokus na smanjenju ljudstva stavila u fokus opcije za automatizaciju koje nudimo. To potvrđuje i naš pipeline koji se dobrim delom puni i preporukom između samih restorana.”, zaključuje Košutić.

Kao i kod svih startapa, ambicije Bitebell-a su velike: nameravaju da postanu vodeća evropska platforma za omogućavanje brze trgovine (quick commerce), a Miloš Matić, investicioni menadžer fonda ICT Hub Venture ističe da je upravo želja za prodorom na šire evropsko i američko tržište ono što ovaj fond voli da vidi u osnivačkim timovima. Ovo je i potvrda namere ovog fonda da ulaže u kompanije sa globalnim potencijalom.