IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Mask na početku svoje karijere nije imao stan, svoj život i rad je sveo na malu kancelariju koju je delio sa svojim bratom, tuširali su se u teretani, spavali na kauču i imali su jedan računar na kome su kodirali na smenu. Gde ima volje, ima i načina.
On vredi preko 11 milijardi dolara. Odgovoran je za postojanje Pay Pala, Tesla Motorsa i Space Xa. Otac je petoro dece. Iron Man u stvarnom svetu. Ilon Mask.
Za početak, kad zamislite nešto, kada utvrdite da je to moguće, šanse da se to ostvari već postoje. Tako je iz Južne Afrike došao u Ameriku. Možda će ti nešto od ovoga što ćeš pročitati zvučati kao fraza, ali ovaj čovek je živi dokaz da te stvari zaista funkcionišu u praksi.
1. Nikad ne odustajte
Ilon Mask je živi dokaz da nikada ne traba odustajati. Mask priznaje da ima strah od neuspeha, ali ga to ne sprečava da pokušava i dalje i da te strahove prevazilazi. U Space X je ulagao sav svoj novac tri puta i uspeo je tek iz četvrtog. Neuspeh je opcija, ukoliko ne fejlujete, verovatno niste dovoljno inovativni u tome što radite.
Optmizam, pesimizam, šta god, ostvarićemo to. Upornost je najbitnija. Ne smete da odustajete osim ako niste primorani na to. Ja nikad ne odustajem.
2. Moraš da voliš ono što radiš
Mask smatra da možete da budete i najbolji od najboljih, uvek će postojati šansa da ne uspete. Zato je bolje da radite ono što volite. Život je prekratak da biste radili stvari koje ne volite.
3. Ne slušajte male ljude
Mnogi ljudi su pokušali da odvrate Maska od raznih projekata. Čak i od Space Xa. Jedan prijatelj je skupio klipove raketa koje eksplodiraju da bi ga odvratio od te namere. Razmišljajte veliko!
Kada je Henri Ford napravo jeftin, pouzdan auto, ljudi su rekli “Šta fali konjima?” Bio je veliki rizik, ali – isplatio se!
4. Rizikujte!
Najbolje vreme za rizik je dok ste mladi, dok još uvek nemate decu i porodicu kojoj morate da se posvetite. Kako starite, sve je više obaveza. Tada ne preuzimate rizik samo na sebe, već deo pada i na vašu porodicu i zato je mnogo teže raditi stvari koje možda neće uspeti.
Ok je da “držati sva jaja u jednoj korpi”, dokle god imaš pod kontrolom šta se dešava sa korpom.
5. Stvarajte bitne stvari
Kada je prvi put došao na ideju da napravi auto, Mask je znao da je velika verovatnoća da neće uspeti, a ipak je uradio to. Želeo je da promeni percepciju kod ljudi da električni automobili moraju da budu ružni, spori i dosadni. Zato i ako je rizik velik i šanse da uspete su zaista male:
6. Koncentrišite se na zvuk, a ne na buku
Kada je u pitanju novac, ne bi ga trebalo trošiti na stvari koje ne doprinose boljitku proizvoda. U Tesli nije potrošen ni jedan dolar za marketing. Umesto u marketing, taj novac je uložen u dizajn i proizvodnju, sa ciljem da auto bude što je moguće bolji. Razmislite dobro, da li napor koji ulažete doprinosi boljem proizvodu, ako ne, prestanite.
7. Tražite one koji rešavaju probleme
Motiv ne treba da bude novac, započnite nešto zato što rešava problem. Budite neko ko rešava velike probleme čovečanstva.
8. Privucite sjajne ljude
Kompanija su ljudi koji je čine. Koliko su ti ljudi vredni i talentovani, takav je i tvoj prozvod ili usluga.
Mislim da je veoma bitno da li je neko ima dobru dušu.
9. Stvorite sjajan proizvod
Sve što stvarate, mora da bude sjajno. Kakva god da je konkurencija, proizvod ili usluga koju nudiš, ne sme biti samo malo bolja, tek da se po nečemu izdvoji, mora biti daleko bolja i upečatljivija.
Veoma je bitan fidbek gde konstantno razmišljaš o tome šta si uradio i kako možeš da uradiš bolje. Najbolji savet je da budeš skeptičan, stalno da preispituješ sebe da bi bio bolji.
10. Radite baš mnogo!
Mask na početku svoje karijere nije imao stan. Svoj život i rad je sveo na malu kancelariju koju je delio sa svojim bratom, tuširali su se u teretani, spavali na kauču i imali su jedan računar na kome su kodirali na smenu. Nema izgovora za lenjost.
Objavio/la članak.
četvrtak, 9. Jul, 2015.
Vladan
nedelja, 12. Jul, 2015.
Odličan post, želim što više ovakvih. Hvala
Sasa
subota, 11. Jul, 2015.
Samo ne ložite ljude da Tesla motors ne ulaže u marketing, veruju vam "na slepo". Dovoljno je da kucate teslamotors commercial video i da dobijete reklame ili "tesla motors financial report" i da dobijete izvestaje gde se vide i troskovi marketinga, citat "Selling, general and administrative (SG&A) "SG&A expenses during the three months ended June 30, 2014 were $134.0 million, an increase from $60.0 million during the three months ended June 30, 2013. " http://ir.teslamotors.com/secfiling.cfm?filingid=1193125-14-303175&cik
Sasa
petak, 10. Jul, 2015.
Bojim se da ste malo žacnuli one koji ne počinju preduzetnički posao dok nemaju automobil, rešeno stambeno pitanje i platu u nekoj firmi.
Luka
četvrtak, 9. Jul, 2015.
Slažem se sa Slobodanom
Милош
četvrtak, 9. Jul, 2015.
Slobodane, Meni i ovo upliva ponekad fino, jer me mrzi uvek da citam dugacak clanak. Poz
Slobodan
četvrtak, 9. Jul, 2015.
Nadam se da nećete biti još jedan sajt koji prevodi tekstove o "deset poruka", "pet načina", "dvadeset trikova"... Po mom mišljenju bolje da proredite članke ali da pišete originalnije i interesantnije.