IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ispalo je teže nego što je mislio.
„Mašina za sladoled je pokvarena” je jedna od najtužnijih rečenica koju možete da čujete u McDonald’s-u. Softverski inženjer Rašik Zahid (24) je odlučio da to promeni, pa je napravio sajt McBroken. U pitanju je mapa na kojoj su ucrtani lokali ovog lanca širom Sjedinjenih Američkih Država. Ukoliko mašina radi na mapi je zelena tačkica, a u lokalima u kojima je u kvaru su obeležene crvenom.
U ovom trenutku više od 12 odsto mašina širom SAD-a ne radi, a u Hjustonu skoro svaka peta je u kvaru. Međutim, napraviti takav sajt nije bio baš najlakši programerski zadatak, iako je Rašik tako na početku mislio.
Kada je u julu želeo da preko kioska u Meku u Berlinu naruči McSundae, nije uspeo. Pokušao je i preko mobilne aplikacije, ali mu ona isto nije dozvolila. Pomislio je kako mora da postoji rešenje, kako ne bi uzaludno obilazio lokale u pokušaju da pronađe željeni sladoled.
Da bi napravio bota, pokušao je s mobilnom aplikacijom, koja već omogućava naručivanje na bilo kojoj lokaciji McDonald’s-a. Radi kao kupovina na Amazonu ili Grubhubu – stavke koje želite dodate u korpu i platite kada želite. Ali ako izabrana lokacija nema ispravnu mašinu za sladoled, u korpu ne možete da dodate predmete koji sadrže sladoled – oni su označeni kao „Currently unavailable“.
„Volim da se motam po različitim aplikacijama i da gledam samo sigurnosne funkcije i interne API-je (programski interfejs aplikacije). Prilično sam upoznat sa načinom reverznog inženjeringa aplikacija. Zato sam pomislio da će biti lako”, rekao je Rašik za Verge.
Ispalo je teže nego što je mislio. U početku je kreirao API koji je pokušao da doda McSundae sa svake lokacije u svoju korpu jednom u minutu. Aplikacija je shvatila šta namerava i blokirala ga, shvatila je da je u pitanju bot.
Posle čitave noći pokušaja i grešaka, pronašao je slabost sistema i način da ga ubedi da se s druge strane nalazi čovek, a ne bot. Tačnije, shvatio je magični vremenski okvir. Njegov bot pokušava da doda McSundae svakih 30 minuta. Ako bot uspešno doda stavku, obaveštava McBroken da mašina na lokaciji radi i obratno.
$MCD Operators, a great portal to see if your restaurant has marked your ice cream cone as “unavailable” in the POS. Updates throughout the day. Very interesting… https://t.co/r3gxoUgbSf
— McD Truth (@McD_Truth) October 22, 2020
Zahid je prvi put testirao McBroken u Nemačkoj, koja ima oko 1.500 lokacija. Vozio je biciklom do svake lokacije u Berlinu i naručivao svoj omiljeni sladoled, kako bi utvrdio da li mu bot daje tačne podatke. Pomislio je kako je to sjajano i kako je tako nešto neophodno napraviti za čitav SAD. U prvih 20 minuta od lansiranja, sajt je posetilo 10.000 ljudi, usled čega je sajt pao, jer se nalazio na serveru koji plaća pet dolara mesečno. Trebalo mu je sat vremena da reši taj problem i sajt je od tog trenutka bio stabilan.
Iako je to napravio samo za zabavu, mnogi ga redovno koriste. Ono što treba znati jeste da se desi ponekada da se informacije o radu mašine za sladoled ne ažuriraju u aplikaciji, ali to već nije krivica Rašikovog bota. Tamošnji direktor komunikacija je tvitovao kako bi se samo istinski Mekov fan potrudio da napravi ovakav sajt, tako da verujemo da kompanija neće pokušavati da ga ukloni.
Only a true @McDonalds fan would go to these lengths to help customers get our delicious ice cream! So, thanks! We know we have some opportunities to consistently satisfy even more customers with sweet treats and we will.
— David Tovar (@dwtovar) October 23, 2020
Objavio/la članak.
sreda, 28. Oktobar, 2020.