Kako izveštava BleepingComputer, hakerska grupa DoppelPaymer izvela je ransomware napad na kompaniju Kia Motors, i izolovala brojne servise.

Vlasnici trenutno ne mogu da plate rate za svoje automobile, upale automobil na daljinu, niti bilo šta slično što se oslanja na Kia infrastrukturu, prenosi The Drive. Imajući u vidu broj usluga koje ne rade, sve ukazuje na ozbiljan napad.

BleepingComputer došao je do otkupne poruke koja navodi da je kompromitovana kompanija „Hyundai Motor America”, roditeljska firma Kia Motors, kao i da je prikupljena „ogromna količina” podataka koja će biti obelodanjena kroz 2-3 nedelje, ukoliko se ne plati traženi otkup u bitcoin kriptovaluti.

Otkupna poruka sadrži i link ka tor veb-sajtu DoppelPaymer grupe, gde se može izvršiti plaćanje. Cena koju grupa traži iznosi 404 bitcoin-a, ili približno 20 miliona dolara, što je simbolično, utoliko što su pogođeni i pojedini sajtovi kompanije, mada, koliko nam je poznato, ne prikazuju grešku 404. Ukoliko uplata bude kasnila, kroz desetak dana skočiće na 600 novčića, ili oko 30 miliona dolara.

DoppelPaymer, grupa za koju se veruje da je odgovorna za napad, poznata je po udarima na velike korporacije poput Foxconn-a, Compal-a, na lokalne administracije (grad Torens, okrug Hol), institucije (Newcastle University), i slično.

Hakeri imaju običaj da sakupe i šifruju nezaštićene podatke, potom traže otkup kako bi se oni povratili. Često postavljaju delove prikupljenih podataka na svom sajtu, kako bi izvršili pritisak na kompanije i primorali ih da što pre plate.

U izjavi koju su dali BleepingComputer-u, Kia je potvrdila kako trenutno ne rade brojni sistemi, uključujući Kia Owners Portal, UVO Mobile Apps, i Consumer Affairs Web portal. Navode o sajber napadu Kia je nazvala „onlajn spekulacijama”, i kompanija tvrdi da nema dokaza koji ukazuju na to da su hakovani.

U međuvremenu su pristigle informacije koje navode da i kompanija Huyndai Motors America prolazi kroz slične probleme, ali je i ova kompanija takođe negirala da je žrtva hakera.

U ovoj situaciji se postavlja pitanje bezbednosti sve veće integracije tehnologije i automobila. Ako su hakeri sada uspeli da blokiraju paljenje na daljinu, šta sve može da desi sa autonomnim vozilima, na čijem bi razvijanju, igrom slučaja, možda mogli da sarađuju baš Apple i Kia?