IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Dvočlani tim je napravio aplikaciju koja vas obaveštava čim se vaš registarski broj pojavi na sajtu Parking servisa.
Već nedelju dana, od uvođenja novog sistema elektronske kontrole i naplate parkiranja eParking, Beograđani na vetrobranima pronalaze obaveštenja JKP „Parking servis”. Na njima je naznačeno da vozačima koji nisu platili parkiranje u zoniranom području ili su prekoračili dozvoljeno vreme, kontrolori više neće ostavljati dnevne parking karte ispod brisača. Umesto toga, izdavaće se elektronske dnevne parking karte (eDPK).
Ranije najavljena novina, koju prati i današnji početak naplate kazni za nepropisno parkiranje sistemom „Oko sokolovo” jeste to da je sada obaveza korisnika parkirališta da se sam informiše o izdatom elektronskom nalogu za plaćanje elektronske dnevne karte, preko sajta Parking servisa.
Bez ulaženja u opravdanost ovakvog rešenja, budući da korišćenje veb servisa nije blisko svim vozačima, zabunu su izazvale i dve stavke, u kojima se navodi da za plaćanje eDPK u prvih osam dana od izdavanja važi popust od 50 odsto, te da će po isteku tog perioda obaveštenja stizati na adresu vlasnika automobila.
Pročitaj i:
Kad Parking servis pokuša da se digitalizuje, nastrada aplikacija koja je olakšavala život vozačima
Nedovoljno preciznu formulaciju, koja ukazuje na to da će vozači morati svakodnevno da proveravaju sajt Parking servisa kako bi izbegli plaćanje punog iznosa parking karte, ipak demantuje saopštenje, u kom se navodi da će obaveštenje vlasnici vozila dobijati i na kućnu adresu, a da će popust i tada moći da se ostvari. Do kraja avgusta, kontrolori će obaveštenja o izdavanju eDPK ostavljati na vozilima, a kako će sistem posle toga funkcionisati u praksi, ostaje da se vidi.
Inicijativa koja bi mogla da ukloni bojazan korisnika parkirališta da će obaveštenje stići prekasno ili da iz nekog drugog razloga neće ostvariti pravo na popust, dolazi iz „kuhinje“ kompanije Midiaid UG. Projekat “Parking kazna”, čija se beta verzija uskoro očekuje, imaće za cilj pravovremeno obaveštavanje vozača o počinjenom prekršaju, kako bi se onemogućilo prekasno plaćanje punog iznosa parking karte.
Ukratko, korisnici će u aplikaciju unositi registarsku tablicu svog automobila, ili više njih, a aplikacija će automatski proveravati svakog dana na sajtu Parking servisa da li je za uneti registarski broj izdata eDPK. Ukoliko jeste, korisniku će na mobilni telefon stići notifikacija sa svim informacijama.
Kako za Startit Dnevnik navodi Ivan Senić, jedan od osnivača Midiad UG kompanije, reakcija na novi sistem obaveštavanja i naplate parkinga usledila je brzo, čim je Parking servis prešao na njega. Dvočlani tim je validirao tehničku mogućnost provere izdate kazne trećim licima na sajtu, pa su tako odmah mogli da se fokusiraju na specifične zahteve i funkcije nove aplikacije.
Prema Ivanovim rečima, od 5. avgusta, kada su objavili skori izlazak beta verzije, skoro 2.500 korisnika ostavilo je na sajtu svoje e-mail adrese, kako bi dobili rani pristup aplikaciji, što je čak 30 odsto od ukupnog broja posetilaca. Kao primarni motiv, kreatori navode želju da naprave nešto što će ljudima koristiti u svakodnevnom životu, vodeći se idejom da tehnologija treba da rešava konkretne probleme i čini život lakšim i jednostavnijim.
Pročitaj i:
U Barseloni iscrtane biciklističke trake tokom karantina. U Srbiji nestalo farbe?
Harvard: Kombinacija klasične i onlajn nastave najgori model za širenje zaraze
U jeku javne diskusije o opravdanosti cene novih vozila koja krstare ulicama Beograda, a koja iznosi oko pola miliona evra za 18 automobila, postavlja se pitanje nije li jednostavno rešenje obaveštavanja građana o nepropisnom parkiranju mogao da ponudi upravo Grad.
Foto: Beoinfo
Objavio/la članak.
ponedeljak, 10. Avgust, 2020.