IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Google Assistant, digitalni asistent koji je već nekoliko godina dostupan korisnicima putem pametnih uređaja, od sada će biti dostupan preko telefonskog poziva za korisnike iz Indije koji nemaju pametne telefone i omogućen pristup internetu.
Kompanija Google je u februaru ove godine objavila saradnju sa KaiOS-om, operativnim sistemom za low-end telefone u koju je prošle godine ugradila i dodatnu jezičku podršku. Ovaj gigant je sada sa novim programom koji započinje u Indiji odlučio da ide korak dalje — omogućava pristup svom virtuelnom pomoćniku ljudima koji nemaju pametni telefon kao i mogućnost pristupa internetu.
Google je na predstavljanju ovog programa prošle nedelje u Nju Delhiju najavio telefonsku liniju koja će raditi 24 sata dnevno i koja će omogućiti svakome u Indiji ko koristi Vodafone i Idea telekomunikacijske mreže da nazove broj 000-800-9191-000 i razgovara sa Google asisstentom. Gigant je takođe saopštio da je prilikom razvoja pomenutu uslugu telefonske linije testirao na više hiljada korisnika u gradovima Laknau i Kanpur pre nego što je ovu uslugu učinio dostupnom.
Radeći sa telekomunikacionom kompanijom, u ovom slučaju sa Vodafone-Idea, Google je na kraju jednostavno povezao svoju virtuelnu mrežu asistenta sa 2G govornom mrežom tako da korisnici mogu da dobiju informacije u realnom vremenu obavljanjem besplatnog poziva. Drugim rečima, ova funkcija je slična informacionim uslugama zasnovanim na SMS-u koje su telekom kompanije koristile pre nekoliko godina. Korisnici bi slali SMS sa određenom ključnom rečju ili frazom, a zauzvrat bi dobili neke informacije. Ovde, umesto SMS-a, Google i Vodafone koriste glas kao medij komunikacije.
Manuel Bronstein, VP u Google-u, rekao je da se ova kompanija nada da će ovom besplatnom uslugom privući stotine miliona korisnika u Indiji koji trenutno nemaju pristup pametnim telefonima ili internetu. Osim ovih razloga koji imaju leporečiv prizvuk, nije zanemarljivo ni to što je u izveštaju Meri Miker za prošlu godinu Indija, odmah iza Kine, isplivala kao tržište sa najvećim brojem korisnika. Iako u ovoj zemlji ima više od 500 miliona korisnika koji imaju pristup internetu i oko 450 miliona pametnih telefona, više od polovine stanovništva nije povezano na globalnu mrežu. Ovaj podatak Indiju čini trenutno jednim od poslednjih velikih tržišta koje se konstantno razvija i koje je veoma primamljivo za kompanije iz Silicijumske doline koje žele da privuku milijardu potencijalnih korisnika. Ali, da bi dosegli do ovih korisnika, kompanije moraju da ulože dodatni napor kako bi izgradile i prilagodile svoje usluge uslovima na tom tržištu, piše TechCrunch.
Da se kompanije utrkuju za dominaciju na indijskom tržištu pokazuje i nedavno objavljeno saopštenje kompanije Amazon u kom se navodi da njihov digitalni asistent Alexa sada razume i govori hindi jezik. Samo 10 odsto od 1,3 milijarde ljudi u Indiji govori engleski, ali zato više od pola milijarde ljudi govori hindi. Zato i ne čudi što je Google saopštio da je hindi već postao drugi najpopularniji jezik na njihovom digitalnom asistentu.
Google je takođe predstavio novu funkciju Google Assistant-a koji će omogućiti simultani prevod između dve osobe koje govore na različitim jezicima. Google je saopštio da će ova funkcija uskoro omoućiti prevod sa engleskog na hindi (i obrnuto) i da će postati dostupna u narednim mesecima.
Google Assistant, koji podržava devet indijskih jezika, sada takođe omogućava korisnicima da postavljaju svoje komande na jeziku koji nije postavljen kao željeni jezik uređaja. Mnogi korisnici žele da kao podrazumevani jezik postave engleski, dok istovremeno biraju da razgovaraju sa svojim uređajem na svom lokalnom jeziku. Tu dolazi do razdvajanja jezika, a indijski korisnici sada mogu jednostavno da zatraže promenu jezika od svog digitalnog asistenta bez potrebe za menjanjem parametara u aplikaciji podešavanja.
Pored toga, građani će pomoću ove telefonske linije moći i da dobiju ažurirane podatke o saobraćaju i vremenskoj prognozi, pregledaju rezultate, lociraju prodavnice u njihovoj blizini… Linija će biti besplatna, a iz kompanije obećavaju (šta bi drugo?) da neće prikupljati informacije o korisnicima pomoću kojih bi mogli da otkriju njihov identitet.
Objavio/la članak.
sreda, 25. Septembar, 2019.
Aleksandar
četvrtak, 26. Septembar, 2019.
KaiOS NIJE operativni sistem za high-end telefone! Vec kao sto na njihovom sajtu mozete da procitate: "KaiOS brings smartphone-like functionalities to affordable phones".