IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
„Za nas Tesla uopšte nije konkurent.”
Tesla se ističe kao liber u tehnologiji samovozećih automobila, ali postoji mogućnost da ga prestigne Alphabet-ova kompanija za razvoj samostanih vozila Waymo.
Kako smatra direktor Waymo-a Džon Krafsik, Teslin put razvoja je pogrešan i nikada neće od sadašnjih automobila, koji poput autopilota pružaju pomoć vozačima, doći do samovozećih.
„Za nas Tesla uopšte nije konkurent. Proizvodimo potpuno autonomni sistem vožnje. Tesla je proizvođač automobila koji razvija zaista dobar sistem za pomoć vozaču”, rekao je on u intervjuu.
Za direktora Tesle Ilona Maska, ove dve tehnologije postoje u kontinuitetu. Njegov plan je da postepeno poboljšava Teslin softver Autopilot dok ne bude dovoljno dobar za rad bez ljudskog nadzora. Ali Krafsik tvrdi da to nije realno.
„Pogrešno je mišljenje da možete samo da nastavite da razvijate sistem koji pomože vozaču sve dok jednog dana magično ne pređete na potpuno autonomni sistem vožnje. Na primer, u pogledu robusnosti i tačnosti, naši senzori su nekoliko puta bolji od onoga što vidimo kod drugih proizvođača.”
Međutim, Mask već dobrano kasni u osnosu na svoja obećanja. Još 2016. je rekao kako će softver koji je u tom trenutku nudio kroz naredna ažuriranja obezbeđivati sve veću autonomiju automobila. Trebalo je da 2018. godine umesto čoveka, komande u potpunosti preuzme softver, ali to se nije desilo.
Krajem prošle godine, određen broj kupaca je dobio beta verziiju dugonajavljivanog programa, koji je sada omogućavao i savladavanje kružnog toka i nekih standardnih raskrsnica, ali čovek mora da vodi računa i bude spreman da reaguje, kako bi vožnja bila bezbedna. Maskova ideja je da se iz godine u godinu to poboljšava, ali u Waymo-u smatraju to pogrešnim.
Početkom 2010. godine, Google je razvio sistem za pomoć vozaču sličan današnjem Teslinom Autopilotu i razmišljao je da ga proda proizvođačima automobila. Kada su dozvolili zaposlenima u Google-u da testiraju softver u saobraćaju, otkrili su da su im olako poverovali, pa umesto da nadgledaju sistem, oni su gledali svoje telefone ili se šminkali. Podsetimo, jedan vozač je poginuo u Telsinom automobilu igrajući igricu.
Oni smatraju da je razvoj kojim ide Tesla loš po bezbednost, jer vozači će se sve više oslanjati na softver, a njihovi refleksi će biti sve slabiji i neće moći da reaguju u trenutku. Mask je trenutno najbogatiji čovek sveta u tome mu upravo pomaže uspešnost Tesle, ali pitanje je koliko će to dugo trajati, ukoliko se sumnje suparnika ispostave kao tačnje.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 25. Januar, 2021.