IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
S Maskom ih je spojila ljubav prema istraživanju svemira.
Čekaj, zar nije Ilon Mask pokrenuo Teslu? To je česta reakcija kada ljudi čuju za Martina Eberharda i Marka Tarpeninga, inženjere i osnivače danas najpoznatije i najvrednije kompanije za električne automobile.
Objašnjenje za to što se u javnosti stiče utisak da je Mask tvorac, može da se nađe u činjenici da je na čelo Tesle došao 2008. godine. Tada je malo ko znao za ovu kompaniju u koju je on rano uložio dosta novca, a kao četvrti izvršni direktor uz luksuz je dodao i razvoj Autopilota i solarnog napajanja.
Ideja Marka i Martina je bila da naprave Tesla Roadster, električni automobil koji će biti primamljiv koliko i tradicionalni luksuzni sportski automobili. Prvi put su se s Maskom sreli na druženju Mars Society, zajednice koja promoviše istraživanje i naseljavanje ljudi na Mars. Bilo je to pre nego što je Mask počeo da lansira sopstvene proizvode u svemir, a povezala ih je zajednička ljubav prema istraživanju vasione.
Eberhard je na kraju uklonjen iz zajedničkog poduhvata, što je dovelo do tužbe i nagodbe na kraju. On je danas jedan od Teslinih deoničara i navija za tu kompaniju, jer veruje da su električna vozila ključna za zaštitu planete. To dokazuje i činjenica da radi na tehnologiji koja će učiniti baterije za električna vozila pristupačnijim, a bez narušavanja bezbednosti, snage i kvaliteta.
Tarpening je dao je ostavku u Tesli u trenutku kada su razvijali vodeći automobil Model S. U dokumentarcu „Tesla: Hell of a Ride”, rekao je da ne žali zbog toga: „Cela stvar je bila divna od početka do kraja. Bilo je najgore i najbolje. Sve se sjajno završilo”.
On je sada mentor narednim generacijama ekoloških startapa i ulaže u njih kao partner u investicionom fondu Pierre Omidyar’s Spero Ventures.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 8. Februar, 2021.