IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Instagram će sa milijardu mesečnih korisnika prema proceni u 2018. godini ostvariti prihod od 5.48 milijardi dolara.
Basnoslovni rast Instagrama se nastavlja pošto je preksinoć ova kompanija objavila da je dostigla 1 milijardu mesečno aktivnih korisnika, nakon što je prešla 800 miliona u septembru 2017. godine, uz 500 miliona korisnika na dnevnom nivou.
Facebook ne objavljuje prihode Instagrama, niti je ikada okvirno govorio o tome. Međutim, eMarketer procenjuje da će sa ovako velikim brojem korisnika Instagram ostvariti prihod od 5,48 milijardi dolara u 2018. godini, što je za 70 odsto više nego prošle godine.
Ovi podaci pokazuju da će mesečni prihodi Instagrama biti oko 500 miliona dolara, te da će za samo dva meseca ove godine Facebook povratiti novac uložen u kupovinu ove kompanije.
U izveštaju eMarketera se navodi da Instagram donosi 28,2 odsto prihoda od oglašavanja za mobilne uređaje Facebooku, dok je u prvom kvartalu 2016. sa 572 miliona dolara prihoda činio tek 10% ukupnih prihoda Facebooka.
Iako je većina 2012. godine mislila da je odluka Marka Zakerberga, da kompaniju sa 13 zaposlenih i 30 miliona korisnika otkupi za milijardu dolara, suluda, rast broja korisnika i vrednosti Instagrama od tada do danas, pokazuje da je prvi čovek Facebooka imao jasnu viziju.
Iako je Snapchatov broj dnevnih korisnika porastao samo 2,13 odsto u prvom kvartalu 2018. na 191 milion, a mesečni rast broja korisnika Facebooka porastao je za 3,14 odsto i dostigao 2,196 milijardi, Instagram je porastao za skoro 5 odsto u ovom periodu. Iz toga sledi da je trenutno Instagram peta najpopularnija društvena mreža, iza Facebooka (2,19 milijardi), Youtube-a i Whatsappa (po 1.5 milijardi mesečnih korisnika) i Facebook Messengera (1.3 milijardi).
Ovim su se nadanja i očekivanja Facebooka ostvarila, pošto je Instagram postao četvrti servis kompanije, posle Facebooka, Whatsappa i Messengera, koji je premašio brojku od milijardu korisnika.
Ogroman broj aktivnih korisnika bi mogao biti snažan podstrek za IGTV, zasebnu aplikaciju ili dodatak Instagramu, koji će omogućiti korisnicima da objavljuju video snimke dužine do sat vremena, a čije je pokretanje CEO Instagrama Kevin Sistrom ozvaničio pre nekoliko dana.
Aplikacijom IGTV Instagram želi da još jednom proširi svoju ponudu, da korisnicima omogući da sve što im je potrebno imaju na jednom mestu i da na neki način konkuriše Youtube-u, na sličan način kao što što je uvođenjem Instagram storiesa postao konkurencija Snapchatu.
Iako je za samo godinu dana od uvođenja Insta Stories prešišao Snapchat po broju korisnika, niko za sada ne može da očekuje da će se slična situacija ponoviti i sa IGTV-om i Youtube-om, pošto još uvek nije poznato na koji način će IGTV zarađivati novac i da li će, poput Youtube-a i Facebooka plaćati korisnicima koji objavljuju video sadržaj. Za sada IGTV videi ne sadrže reklame, ali za očekivati je da će se to promeniti u budućnosti.
IGTV bi mogao da otvori još veći premijum mobilni oglasni inventar za kojim tradicionalni televizijski oglašivači žude, zbog čega su i skočile cene akcija Facebooka za više od 2,2 odsto na 202 dolara.
Brend Instagrama sve više izgleda kao pojas za spasavanje za Facebook, pošto je privrženost Facebooku, pogotovo među tinejdžerima, u opadanju, naročito zbog konstantnih skandala o povredi privatnosti korisnika. Sa milijardu korisnika Instagram će svakako postati još privlačnija opcija za kompanije i kreatore multimedijalnog sadržaja koji će svoje biznise usmeriti na ovu društvenu mrežu.
Objavio/la članak.
petak, 22. Jun, 2018.