Facebook se vraća svojim korenima — lansirana platforma „Campus” 

Popularnost Facebook-a među mladima godinama opada, projektom „Campus” Zakerberg pokušava da vrati studente u svoju mrežu.

Danko Novović
11/09/2020

Najpopularnija društvena mreža na svetu Facebook vraća se posle 16 godina svojim korenima, makar u jednom segmentu, budući da je u rad juče puštena studentska platforma „Campus”. 

Facebook ovime, ciljano ili ne, evocira uspomene na sopstvene početke, budući da je u svom začetku i bio društvena mreža namenjena isključivo studentima. 

Odeljak glavne aplikacije posebno je dizajniran za studente, koji će preko „Campusa” moći da se povezuju i komuniciraju s kolegama, pristupaju fakultetskim čet sobama, i informišu se o relevantnim događajima, prenosi The Verge. 

Pilot verziju Facebook-ove nove platforme moći će da koriste studenti 30 američkih univerziteta, a u narednom periodu planirano je širenje mreže obrazovnih institucija. Ostaje da se vidi da li će u program biti uključeni i fakulteti izvan SAD, na primer, iz Srbije.

Kuriozitet je da među univerzitetima koji će u „prvoj rundi” testirati najnoviji Facebook-ov projekat, nema i Harvarda, iako je upravo u spavaonicama tog Univerziteta Mark Zakerberg i kreirao prvu verziju te socijalne mreže. 

Kako navode iz Facebook-a, cilj nove platforme jeste smanjenje spama i drugog neželjenog sadržaja i omogućavanje korisnicima da energiju usmere na kontakte unutar manje zajednice. Budući da studenti širom sveta već kreiraju nezvanične grupe svojih fakulteta i univerziteta, želja je kompanije da te aktivnosti kanališe i olakša im međusobnu interakciju.

Izveštaji govore da interesovanje pripadnika mlađe populacije za Facebook već neko vreme opada, budući da su mladi pažnju usmerili ka drugim aplikacijama, poput YouTube-a, Snapchat-a i Instagrama.

Prema istraživanju iz 2018. godine, svega 51 odsto američkih građana starosti od 13 do 17 godina izjasnilo se da koristi Facebook, što je ogroman pad u odnosu na 2015. godinu, kada je tu društvenu mrežu koristilo čak 71 odsto tinejdžera, piše Tech Crunch. Istovremeno, prema rezultatima druge ankete, Facebook je od 2017. do 2019. godine izgubio 15 miliona korisnika uzrasta od 12 do 34, pa bi nova platforma mogla da bude nova strategija za njihovo pridobijanje. 

Danko Novović

Objavio/la članak.

petak, 11. Septembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije