Facebook prevaziđen? Zapravo nije, bar ne u Srbiji

Facebook dominira, ali mu Instagram i YouTube dišu za vratom.

Tomislav Jelesijević
12/05/2020

Četvrtu godinu za redom agencija Pioniri istražuje ponašanje stanovnika Srbije na društvenim mrežama i prikazuje podatke u poređenju sa prethodnim godinama. Istraživanje “Social Serbia 2020” obavljeno je pre pojave korona virusa, pa rezultati ne uzimaju u obzir period iščašenosti koji je uticao i na društvene mreže, već prikazuju standardne okolnosti i tipove ponašanja na uzorku od 1.000 ispitanika.

Prva jutarnja nužda? Pogađajte: nije toalet, nije kafa

Telefon! Istraživanje pokazuje da je ujutru važniji od kafe, a starosna grupa raspona od 18 do 35 godina koristi ga i pre odlaska u toalet.

Sada kada znamo da nam je telefon prva nužda, za šta nam je toliko neophodan? 

Zašto smo i na kojim društvenim mrežama? 

I ove godine glavni razlog posećivanja društvenih mreža su prijatelji, čak 76 odsto ispitanika smešta ih na prvo mesto. Dopisivanje i zabava su na drugom i trećem mestu, a zabeležen je i trend sve većeg odlaska na mreže kako bi se potražile informacije, čak 60 odsto ispitanih navodi ovaj razlog.

Facebook je i dalje najposećenija društvena mreža u Srbiji, naloge ima 88 odsto anketiranih. Ipak, u odnosu na prethodnu godinu Instagram mu je bliži za 4 odsto (sada je za 12 odsto manja upotreba Instagrama od Facebooka), a bliži mu je i YouTube koji je ove godine ostvario najveći rast od svih društvenih mreža. YouTube se koristi za 7 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. 

Koje sadržaje pratimo na najbrže rastućim mrežama?

I ove godine na Instagramu korisnici najviše istražuju Feed, čak 57 odsto. Koji format se više gleda na ovoj mreži zavisi od uzrasta te istraživanje pronalazi da uzrast od 13 do 24 godina u većini gleda Story objave. Tek jedan odsto ispitanika prijavljuje da gleda IGTV.

Zanimljivo je da se YouTube, platforma za deljenje video sadržaja, u Srbiji najviše koristi da bi se slušala muzika. Devedeset odsto ispitanika prijavilo je da sluša muziku preko YouTube-a i time mu obezbedila ubedljivo prvo mesto. Muzika se često sluša i na radiju (40 odsto), dok je Deezer platforma zabeležila skromnih 14 odsto.

Da li verujemo influenserima?

Većina ispitanih, čak 63% ne veruje influenserima, tačnije ljudima koje ne poznaje, a prati ih na mrežama, kako je precizirano u izveštaju. Trećina ispitanika ipak poklanja svoje poverenje promoterima različitih brendova ili specifičnog životnog stila. 

 Prema nalazima iz ovog izveštaja, glavni razlog korišćenja društvenih mreža je održavanje kontakta sa prijateljima. Pitanje umesto zaključka: da li društvene mreže i chat aplikacije održavaju privid prisnosti sa drugima ili samo predstavljaju načine za učestaliju komunikaciju? 

Izvor: Pioniri – Četvrto Social Serbia istraživanje stanja društvenih medija u Srbiji

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

utorak, 12. Maj, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije