Facebook će omogućiti isključivanje političkih reklama u SAD, evo par hakova i za nas

Uz navedene promene kompanija je najavila i Centar za informacije o glasanju.

Tomislav Jelesijević
17/06/2020

U prethodnom periodu bilo je mnogo polemike oko odluke osnivača i izvršnog direktora Facebooka Marka Zakerberga, da na ovoj društvenoj mreži ostavi kontroverznu objavu predsednika SAD-a. U istom trenutku kompanija Twitter pokazala je oprečan stav i stavila oznake na istu objavu, te se nedeljama „provlačilo” pitanje koje je najadekvatnije rešenje u ovakvim i sličnim situacijama.

Da li Facebook samo prebacuje odgovornost na javnost?

Zakerberg je u više navrata objasnio da njegova kompanija neće biti sudija u utvrđivanju istinitosti političkih objava. Takav stav za cilj ima da pruži slobodu korisnicima da samostalno procene karakter političara, objasnio je Zakerberg. Da li se ovaj potez i ovonedeljne odluke Facebooka mogu protumačiti kao način da se odgovornost prebaci na javnost?

Prema pisanju The Verge-a, jedan deo korisnika na teritoriji SAD-a od danas može da isključi sav promotivni materijal koji je u vezi sa politikom, izborima i socijalnim pitanjima. Može da napravi izbor direktnim klikom na oglas, ili kada pogleda postavke oglasa. Očigledno je i da u ovim mogućnostima nema reakcije kompanije na uređivanje dezinformacija koje mogu biti plasirane u plaćenom političkom oglašavanju tokom izbora. 

Podsetimo se da je od novembra prošle godine Twitter ukinuo sve političke reklame, uz obrazloženje izvršnog direktora Džeka Dorsija da nije kredibilno imati stav da se kompanija bori protiv dezinformacija, dok istovremeno podržava mogućnost da se plaćeni sadržaj ne proverava.

Facebook uz odluku da zadrži karakter „otvorenosti” prema političkim izjavama, potencira i na većem angažmanu glasača. Iz kompanije navode da im je jedan od ciljeva da ove godine pomognu pri registraciji četiri miliona glasača. Ideja je otvaranje Informativnog centra za glasanje, koji za zadatak ima da pruži precizne informacije o glasanju i alate neophodne za registraciju.

Pokušajte ove metode, ako vam ne prijaju oglasi

Navedene izmene najavljene su i u drugim zemljama, prognozirana je jesen kao period kada će postati dostupne izvan SAD-a. Do tada postoji nekoliko načina da utišate ovu društvenu mrežu ‒ preporučujemo da instalirate neku od Ad Blocker ekstenzija, a ako ste zainteresovani da potpuno „odstranite” reklame, diskusije i objave vaših prijatelja, preporuka je da instalirate ekstenziju News Feed Eradicator.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

sreda, 17. Jun, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije