EU mora da restartuje ruter: Netflix obara kvalitet strima narednih 30 dana

Netflix u standardnom kvalitetu troši 1 GB podataka na sat vremena, dok HD video koristi 3 GB za isto vreme.

Marko Marković
20/03/2020

Sve više stanovnika Evrope se nalazi u kućnoj izolaciji. Svako od nas se na svoj način bori sa nedostatkom ljudskog kontakta i nemogućnošću da izađemo uveče i opustimo se sa društvom. Najčešće, ljudi se okreću igranju video-igara i gledanju serija i filmova. Tako su Steam i Twitch počeli da beleže rekordne posete, digitalizovano je srpsko obrazovanje, a čak su i sadržaji koje nude domaći muzeji i pozorišta postali dostupni onlajn. Naišli smo i na prve probleme, kao u sredu kada je pao sajt Narodnog pozorišta.

Akamai, jedan od najvećih provajdera cloud i cybersecurity servisa, zabeležio je porast dnevnog saobraćaja od 50 odsto. U SAD, Indiji, Japanu, Australiji i Italiji još prošle nedelje je zabeležen porast internet potrošnje i do 70 odsto.

Međutim, najveći deo internet saobraćaja odlazi na video sadržaj. Čak 70 odsto. Primera radi, Netflix u standardnom kvalitetu troši 1 GB podataka na sat vremena, dok HD video koristi 3 GB za isto vreme.

Poverenik EU Tijeri Breton u sredu je tvitovao kako je pričao sa Ridom Hejstingsom, koji je CEO Netflix-a, i zatražio da njihova kompanija ukine upravo mogućnost gledanja videa u HD rezoluciji. Na ovaj način, objasnio je, omogućiće se da svi imaju pristup internetu.

Dan kasnije, Netflix je i zvanično najavio promene na svojoj platformi za evropske korisnike.

Nakon razgovora između Tijerija Bretona i Rida Hejstingsa — i uzevši u obzir ogromne izazove koje je stvorio korona virus — Netflix je odlučio da počne da smanjuje kvalitet videa na svim našim strimovima u Evropi tokom sledećih 30 dana.

Procenjujemo da će ovo smanjiti saobraćaj Netflix-a na evropskim mrežama za približno 25 odsto, a da će istovremeno biti zadržana usluga dobrog kvaliteta za naše članove.

Iako Netflix automatski prilagođava kvalitet strima u odnosu na kapacitet interneta korisnika, oni sami mogu da odaberu da li će trošiti manje podataka. U podešavanjima na ličnom profilu postoji opcija biranja kvaliteta videa i informacija koliko podataka zapravo trošite.

Kako se korona širi svetom, ljudi se sve više okreću rešenjima kao što su video pozivi i striming kako bi ostali u kontaktu sa kolegama i porodicom, ali se i zabavili. Još uvek nije poznato koliko će to stvoriti problema internet provajderima i da li će moći da se izbore sa povećanim saobraćajem.

Marko Marković

Objavio/la članak.

petak, 20. Mart, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije