IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
„Hvala što ste nam javili!”
Programer Dušan Dević je uočio problem u borbi s epidemijom COVID-19 u Srbiji i na Twitteru ponudio informatičko rešenje, na čemu mu se Kancelarija za informacione tehnologije zahvalila i rekla da će proveriti da li je ono izvodljivo.
Sve je počelo objavom u kojoj su podeljeni brojevi odeljenja u kojima su pacijenti zaraženi korona virusom smešteni u Kliničkom centru. To je učinjeno kako bi se rasteretile linije na prijemnom odeljenju, koje porodice i prijatelji pozivaju da bi se informisali o stanju svojih najbližih. Uz to stoji molba i da se o pacijentu raspituje samo jedna osoba i to jednom dnevno.
Zvuči kao razumno objašnjenje u situaciji u kojoj fali osoblja da opsluži sve pacijente, ali istovremeno je pogubna za one koji kod kuće s nestrpljenjem čekaju informacije.
Zato je Dušan Dević pitao: „Da li ima smisla napraviti jednostavan informacioni sistem, tako da građani sa autorizacijom pristupe i vide stanje pacijenta? Da olakšamo medicinarima bar malo. To je vikend posao.”
Uz to je ovaj novosadski programer ponudio i sve svoje resurse za rad na takvom projektu, uz jedini uslov da sve bude volonterski. Dva dana nakon njegovog tvita, odgovorila mu je Kancelarija za informacione telnologiije i elektronsku upravu.
„Hvala što ste nam javili! Proverićemo sa kolegama iz Ministarstva zdravlja kako možemo ovo da rešimo.”
Хвала што сте нам јавили! Проверићемо са колегама из Министарства здравља како можемо ово да решимо.
Срдачан поздрав!— Kancelarija za ITE (@kancelarijaITE) November 12, 2020
Podsetimo da je tokom prethodnih meseci bilo mnogo nejasnoća i sporova oko rada Infomacionog sistema COVID-19, koji je uveden krajem marta kako bi se podaci centralizovali, a situacija lakše pratila. Činjenica da to nije funkcionisalo najbolje može izazvati sumnju da bi Dušanov predlog bio najbolje rešenje, ali je svakako pohvalno što su se nadležni oglasili.
Objavio/la članak.
četvrtak, 12. Novembar, 2020.