Domaći YoloBook dobio investiciju od 220.000 evra, planiraju prodor na rumunsko tržište

Investicija u ovaj startap koji se bavi izrađivanjem albuma sa fotografijama dolazi od kompanije AIGO.

Sanja Vatić - 12. Jul, 2019.

U prvih pet meseci svog postojanja domaći startap YoloBook prodao je više od 8.000 albuma sa fotografijama, a njihova aplikacija preko koje se albumi poručuju bila je preuzeta 20.800 puta. Sada, godinu dana kasnije, YoloBook je isporučio više od 60.000 albuma, ima oko 90.000 korisnika aplikacije i upravo je dobio investiciju od 220.000 evra. 

YoloBook se bavi izrađivanjem albuma sa fotografijama, ali tako što korisnicima omogućava da preko aplikacije odaberu svoje fotografije sa telefona, računara ili sa društvenih mreža i izaberu korice za album kako bi im bio poslat direktno na adresu.

Investicija u ovaj startap dolazi iz kompanije AIGO, a kako kaže Tijana Stamenković, suosnivačica i CMO YoloBook-a, plan je da ode u opremanje proizvodnje i proširenje proizvodnih kapaciteta zbog širenja na druga tržišta, kao i zbog toga što je pred njima period u kom očekuju skokove u porudžbinama (black friday, Noć veštica…): 

Investicija je namenjena otvaranju tržišta Rumunije i kancelarije u Temišvaru, kao i zapošljavanju novih ljudi kako u Rumuniji, tako i u Srbiji, koja ostaje centrala za sva tržišta. Takođe je namenjena i za opremanje novog poslovnog prostora u koji smo se uselili 1. jula. Imamo i ulaganje u dalji razvoj aplikacija i ubacivanje novih funkcionalnosti. Dakle — ulaganja u sve. U proizvodne kapacitete, ljudstvo, poslovni prostor i tehnologiju. 

Osim što su od AIGO-a dobili investiciju, Tijana kaže da im je ova kompanija značajna i kao strateški partner. Kao kompanija koja se bavi i štampanjem i integracijama poslovnih sistema bili su neko ko je ekipi iza YoloBook-a od samog početka pružao podršku:

Oni su naš prvi poslovni partner još od početka, od njih smo uzeli prvu printing mašinu, pa pre dva meseca i drugu. Više od novca nam znači njihov know-how, iskustvo u poslu kojim se bave, a koji je između ostalog i nama ključni deo poslovanja, njihova podrška u razvojnom smislu i jednostavno sve što kao korporacija nude. 

Iz AIGO-a, koji su i sami počeli kao preduzetnički poduhvat, obajšnjavaju zašto su rešil ida ulože baš u YoloBook:

Budućnost vidimo u daljem rastu i razvoju širenjem poslovanja u nove delatnosti i nova tržišta. Zbog toga ulaganje u razvoj startap zajednice vidimo kao još jedan način da se iskoristi potencijal za dalji rast i razvoj našeg poslovanja.

Aplikacija koja transformiše digitalnu fotografiju u tradicionalnu formu albuma na neki način povezana je sa onim što predstavlja naše početke u razvoju biznisa. Osim bliskosti sa konceptom, ideja nam je zanimljiva sama za sebe zbog načina na koji povezuje savremene trendove sa tradicionalnim navikama. 

YoloBook trenutno posluje u Srbiji, Bosni i Hrvatskoj, a nakon Rumunije planiraju da se okrenu bugarskom, turskom, grčkom i mađarskom tržištu. Zamisao je i da do 2020. godine imaju otvorenih osam tržišta.