IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Iza Detachlessa stoji tročlani osnivački tim koji čine Lazar Krstić, Lazar Bulić i Uroš Raković.
Detachless, domaći startap fokusiran na ubrzavanje procesa dizajna i razvoja web stranica, lansirao je svoj glavni proizvod, alat koji omogućava direktno objavljivanje web stranica iz Figme.
Softver je namenjen dizajnerima i timovima koji žele da izbegnu repetitivne procese pretvaranja dizajna u kod, i optimizuju svoje poslovanje, omogućavajući im da u nekoliko klikova prebace svoj dizajn iz Figme direkto na web ili ga eksportuju kao gotov kod.
Sa rastućom potrebom za bržim i efikasnijim rešenjima u razvoju web stranica, Detachless cilja da smanji vreme potrebno za prelazak sa dizajna na funkcionalan sajt. Alat radi direktno unutar Figme, što eliminiše potrebu za korišćenjem više različitih platformi ili angažovanjem dodatnih programera.
Detachless je osnovao Lazar Krstić, serijski preduzetnik koji iza sebe ima tri uspešna exita sa prethodnim biznisima, a nakon nekoliko meseci rada na ideji, pridružila su mu se i dvojica tehničkih suosnivača, Lazar Bulić i Uroš Raković.
Lazar je prethodne biznise gradio u oblasti e-commerca — Ultras Design se završio uspešnom akvizicijom, kao i još jedan manji e-commerce projekat Players, dok je poslednji poduhvat, Sportski zid, nastavio da funkcioniše uz dalje vođenje Lazarevog suosnivača. U paraleli sa ova tri biznisa, Lazar je gradio i svoju dizajnersku karijeru u lokalnim i stranim agencijama i startapima.
Ideja za Detachless je nastala kroz Lazarevu želju da kao dugogodišnji dizajner i preduzetnik reši problem sa kojim se sam sretao, a zatim su kroz istraživanje ciljne grupe problem i rešenje dodatno iskristalisani.
Inicijalno smo u istraživanju krenuli od web dizajnera koji koriste Figmu kao primaran alat za dizajniranje sajtova i koji su potencijalno uz to koristili Webflow, Framer ili neki drugi no-code alat.
Kroz upoznavanje sa ciljnom grupom, odlučili smo da idemo još dublje i pokušavamo da se približimo marketinškim agencijama koje za svoje klijente proizvode veliki broj landing stranica, zarad kampanja u kojima se najviše fokusiraju na A/B testiranje i generisanje lidova.
Detachless iz celog procesa eliminiše potrebu da svaka stranica bude kodirana od strane developera, što kao posledicu ima značajnu uštedu vremena i novca, kao i pojednostavljene interne procese.
Zamislite UI dizajnera u agenciji kome je nekad bilo potrebno otprilike 7 dana za dizajn određene landing stranice i na to dodate još 7 dana za development te stranice, upravo taj drugi deo sada može da se potpuno eliminiše, jer će UI dizajner imati potpunu kontrolu nad procesom od 0 do 100.
Uvidevši da ovakve agencije skupo plaćaju druge no-code alate za pravljenje landing stranica, a svakako koristivši Figmu, fokusirali smo se da im prodamo ideju da mogu da smanje troškove i broj alata koji koriste, a da dobiju gotovu landing stranicu za duplo manje vremena.
Alat je trenutno besplatan za korišćenje i možete ga povezati sa svojim Figma nalogom u nekoliko klikova.
Za svoju glavnu konkurenciju Detachless smatra najkrupnije igrače na tržištu no-code alata, Webflow i Framer, a kao svoju glavnu diferencijaciju vide maksimalno pojednostavljeno korisničko iskustvo.
Na Webflow i Framer gledamo kao na najveće ribe u našem moru — design to live website odnosno no-code alata. Postoji tu još nekoliko alata koji rade nešto jako slično kao mi, ali je ono na čemu smo se mi bazirali suvo korisničko iskustvo.
Gledali smo da ga što je više moguće pojednostavimo i da ceo alat spojimo u jedan prozorčić u Figmi dimenzija 500×640, a koji će opet biti sličan Frameru. Zvučaće kliše, ali želimo da korisnici u što manje klikova dobiju gotovo rešenje za svoj ili klijentski sajt.
Detachless se za sada finansira iz sopstvenih sredstava, ali pripremaju teren za podizanje eksternog kapitala.
Imamo u planu potragu za investicijama u narednih nekoliko meseci. Pre svega jer je sama industrija dosta brza, stvari se brzo menjaju na no-code dizajn sceni i mislim da je investicija dobar način da i mi upalimo razvoj na najjaču brzinu da nas neki veći igrač ne bi pojeo.
Čim skupimo plaćene korisnike u narednih nekoliko meseci krenućemo sa fundraisingom.
Kao najveći rizik po poslovni model, Lazar vidi scenario u kom Figma razvije sličan alat i ponudi ga kao sastavni deo svog proizvoda. O tom riziku su razmišljali od samog starta i pažljivo pratili i analizirali pravac u kom se Figma razvija.
Pitanje koje smo verovatno najčešće puta dobili jeste bilo: Šta ako Figma napravi to isto? I to je skroz validno pitanje. Imamo tu opciju na stolu i spremni smo da se ona potencijalno desi u nekom trenutku, a do tada imamo još puno da se borimo i unapredimo naš proizvod i dovedemo ga do nivoa da nas ovakve stvari ne dotiču.
Trenutno smo na nivou alata koji se oslanja upravo na Figmu, ali imamo ambicije da prerastemo u platformu gde će naš alat za Figmu biti samo jedan deo slagalice koju planiramo da plasiramo na tržište no-code alata.
Iz industrije možemo videti i određene primere gde su određeni alati za Figmu upravo podigli fundraising, a takođe i primere gde je Figma akvizirala određene alate za pravljenje aplikacija i AI koje je kasnije implementirala u svoj core proizvod, tako da su razne opcije na stolu, a mi verujemo da se Figma ipak više okreće programerima što možemo videti kroz konstantno unapređenje funkcionalnosti vezanih za sinhronizaciju koda i marketarima sa lansiranjem Figma Slides-a.
Još jedan faktor koji unosi novu dinamiku na tržište dizajnerskih alata je generativni AI. Pored novih biznisa koji su nastali na ovom talasu, kompanije koje su dugo na ovom tržištu uveliko dodaju AI funkcionalnosti u svoje postojeće proizvode. Figma se tako sprema za izbacivanje svog alata First draft, koji iz prompta generiše početni draft dizajna.
To je funkcionalnost koja je izazvala dosta burnu reakciju zajednice pre nekoliko meseci i trenutno doživljava rebrending jer su inicijalno tu funkcionalnost nazvali “Make designs” a novo ime koje nam spremaju će biti “First draft” što je dosta pogodnije, jer upravo tome i služi, da dobiješ inicijalni nacrt nečega što si zamislio i zadao kroz prompt, pošto mislim da smo daleko od toga da AI izbaci skroz gotov UI spreman za produkciju.
To je nešto što podržavamo i radujemo se testiranju toga kroz naše rešenje.
Iako Detachless još uvek ne koristi generativni AI kao sastavni deo svog glavnog proizvoda, u paraleli su razvili AI alat koji je komplementaran sa njihovom vizijom toga da ubrzaju i olakšaju različite delove dizajnerskog procesa.
Napravili smo jedan AI alat koji dizajneru pomaže u jako ranoj fazi razvoja sajta i generiše mu sitemapu na osnovu njegovoj prompta. Ovaj alat je trenutno u formi custom GPT-ja i na osnovu nekoliko jednostavnih inputa, možete da dobijete čitavu sitemapu sa svakom sekcijom pojedinačno, a može čak i da vam pomogne i u pisanju teksta za stranice.
Ovaj alat je trenutno besplatan za korišćenje i možete ga isprobati.
Ipak, trenutno je u glavnom fokusu ekipe Detachlessa testiranje i dalji razvoj njihovog core proizvoda, tako da, ukoliko ste dizajner koji ne želi da čeka developera, developer kog je smorilo kodiranje jednih te istih stranica, ili vas je naprosto zainteresovalo da isprobate kako radi ovaj domaći proizvod, na stranici Detachlessa možete u nekoliko klikova krenuti da koristite njihov alat.
Objavio/la članak.
sreda, 9. Oktobar, 2024.